![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,536
|
![]()
Testmaskin nr 2, men den første neo satt sammen i Hamburg har sett dagslys for første gang
https://www.flickr.com/photos/xfwspotter/15157210256/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,536
|
![]()
Airbus melder idag på Twitter at first flight er planlagt førstkommende torsdag 10:30
https://twitter.com/Airbus/status/51...077248/photo/1 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Green
Join Date: Oct 2013
Posts: 149
|
![]()
Om ca. en time Starter sendingen! Følg med her.
https://www.youtube.com/watch?v=tkrZOI88e4c
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]()
Og der er sendingen i gang.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Artikkel på TU om testing mm av flyet.
http://www.tu.no/industri/2014/09/30...jos-og-miljoet "– Vi er nå på et stadium der vi kan garantere 15 prosent drivstoffbesparelse på A320 Neo versus A320 Ceo, og jeg kan uten å nøle si at flyet er leveringsklart i oktober neste år, sa Klaus Roewe, som er direktør for A320 Neo-familien, på Airbus' innovasjonsdager i sommer."
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Er det noen som vet når i 2016 SAS etter planen skal begynne å motta A320neo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,633
|
![]()
Ser ut til at Al Baker har grinet seg til launch customer for A320neo...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,614
|
![]()
Var det satt opp en annen launch customer da?
Last edited by Trdfly; 30-09-2014 at 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,633
|
![]()
Nei, men det er jo tydelig at Airbus har dritti seg skikkelig ut på en eller annen måte, når Qatar er launch customer for både A350 og A320neo + at Airbus fikk kommentere ''hvorfor vi ikke tar i mot A380'' -episode fra FAS14. Eller så er det bare Airbus som bare underkaster seg en manipulerende Al Baker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,536
|
![]()
Det var Virgin America
Quote:
Og med tanke på at QR er blant Airbus største kunder så er det kanskje ikke rart de prøver ha et godt forhold |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,616
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,536
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Green
Join Date: Oct 2013
Posts: 149
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
DY har i følge denne oversikten bestilt 100 A320NEO hvorav 50 er bestilt med Pratt & Whitney og 50 står som åpen.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._family_orders PW er i ledelsen med ett hestehode (866 mot 801), men det er flere store bl.a. Lion Air med en ordre på 174 fly og American Airlines med 130 fly i ordre som enda har til gode å bestemme seg.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,536
|
![]() Quote:
Anbefaler Pdxlight for og følge ordre og motorvalgt på A320neo (og 737max) http://www.pdxlight.com/neomax.htm De virker ikke, de er større. På dagen A320 har V2500 en viftediameter på 1,61m (mener CFMen til A320 har omtrent det samme), men PW1100G som man ser her har en viftediameter på 2.01m. CFM Leap-1A vil bli hakket mindre med 1.98m |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]()
For oss som ikke er supergeeker, hva er den praktiske forskjellen på motorene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Og forskjellen?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Mer effektiv motor, lavere drivstofforbruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd | LN-AFG | Flyforum | 516 | Today 09:27 |
Airbus lanserer A321LR - Statustråd | Someone | Flyforum | 74 | 03-02-2020 13:56 |
Airbus A320NEO PW engines | sk931 | Flyteknisk forum | 4 | 03-08-2017 13:16 |
SVG Airbus A320neo på SVG 22/2 | Someone | Spotteralerts | 1 | 22-02-2017 16:52 |