![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Personlig var dykkeopplevelsen på Manta Point på Lembongan rimelig heftig for vår del med både manta rays, hvalhai og blacktips. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
www.youtube.com/watch?v=RWINE5vBgw4
http://www.youtube.com/watch?v=aQOgNJOvhXs
Apo Island: Utrolig variasjon av koraller, nakensnegler, frog fish, og mye rart. Maboya ved Carriacou: Fargerike koraller, nakensnegler, nurse shark, flere områder hvor luft boblet opp fra havbunnen, flere typer queen angelfish Similan, må sjekke dykkerlogg for hva jeg så der, men husker det var bra Mange steder holder det å snorkle: Hilton shark bay ved Sharm el Sheik: noe av det beste hotellrev jeg har sett, utrolig snorkling rett ved flytebrygga ved hotellet. Los Roques: Her er det bare å sette seg under vann og nyte utsikten, trolig klart og fargerikt Haimating på Bora Bora... vi hadde med en taustump for beskyttelse: Det var også helt greie forhold på La Reunion, men haiene burde man holde seg unna der.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 08-09-2014 at 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Vil forøvrig anbefale Samoa, hovedstaten var grusomt kjedelig, som for alle andre stillehavsøyer. Uten at jeg selv var der, tror jeg også resortområdet er ganske kjedelig, da kan man likesågodt være i Europa. Men hvis man bor i en bungalow hos en av de lokale var det fantastisk. Har aldri møtt så snille og åpne folk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mexico har det meste du etterlyser.
Enkelt å komme dit. Gode bademuligheter og hotell i alle prisklasser |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
St. Luca , for 41 år siden, Someone var på bryllupsreise ( uten tripreport ? )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Yucatan har mye å se og er absolutt verdt å få med seg. Har bodd på Isla Mujeres, Playa del Carmen, Cancun og Cuzumel og jeg rater dem fra best til dårligst på den måten. Dykking både rundt statuene på Manchones og huledykking var en stor opplevelse. Tolum og Chichen Itza må man også få med seg.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 28-09-2014 at 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk for tips, men om du snakker om St Lucia så var jeg der tidligere i år.
![]() |
#48 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Reis tilbake til et sted du trivdes veldig godt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Folk er forskjellige og jeg er definitivt ikke der. Jeg ville ikke brukt tid og penger på å oppleve noe enda en gang, det er jo bare se på bildene og mimre.
Kjenner noen som reiser tilbake til samme hotell hvert år og får de ikke samme rom så blir ferien ødelagt. Jeg befinner meg helt i den andre enden av skalaen.
![]() |
#50 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Da prøver jeg Bermuda, likte det selv godt, men julaften 1973 er lenge siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Flysitter
|
![]()
Hva med Grønland(øya altså). Koralrev,dykking,sted du ikke har vært
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]() Quote:
Drar også gladelig nye steder (Peru, Ecuador + nye øyer i Karibien i sommer, NZ og Australia over jul og nyttår). Neste sommer er det meget mulig det blir tilbake til Sør-Afrika igjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
LYKKE til med planleggingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk for tips. Det er en destinasjon som er på todo-listem, men jeg har sett på det som passende for en langhelg. Det regner også litt for mye om sommeren så kanskje en helgetur i mai 2016.
![]() |
#55 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
tørrdrakt. BTW en eller annen kombinasjon av Samoa, Vanuatu og Ny Caledonia ligger best ann for tiden.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 30-09-2014 at 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Oslo Vest
________
![]() |
#57 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mitt tips blir total solformørkelse på Svalbard 20. mars 2015. Ikke akkurat "Sommer 2015" men en historisk event man bør få med seg (Kan også oppleves på Færøyene)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
EBD
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
20 mars er jo omtrent ved vårjevndøgn, så da er det ca 12 timer dag og 12 timer natt uansett hvor i verden du er
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Ved vårjevndøgn skal vel solen stort sett ligge rundt horisonten hele døgnet, men pga. fjell på alle kanter vil man antagelig ikke se solen.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) | Fred | Reiseforum | 31 | 24-11-2015 11:47 |
Askeproblemer i Asia sommeren 2015. Trenger hjelp/reisetips! | RIBRO | Reiseforum | 12 | 06-08-2015 14:59 |
Mulig Oslo-tur Sommer 2015-Tips/Råd/Ideer! | ForeverSAS | Reiseforum | 22 | 20-04-2015 20:17 |
Norwegian Longhaul, ruter sommeren 2015 | EBGflyer | Flyforum | 0 | 02-09-2014 11:06 |
Qatar 787 i drift, bør jeg reise? | SudCaravelle | Småprat | 13 | 24-01-2013 17:36 |