![]() |
|
![]() |
#341 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
Last edited by jameson82; 11-08-2014 at 15:17. |
|
![]() |
![]() |
#342 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Eg brukte VIA. Det var for jobbtur. Veit ikkje om dei fiksar for andre om ikkje billett er bestilt der.
Edit: Underforstått, så bur eg i Trondheim.
none.... Last edited by roger; 11-08-2014 at 15:19. |
![]() |
![]() |
#343 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg fikk i hvertfall bekreftet at jeg ikke trengte å møte personlig for å hente visumet. Da holdt det med kvitteringen/hentelappen (spurte kundebehandler når jeg leverte søknaden). |
|
![]() |
![]() |
#344 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Trenger du hastevisum er dette stort sett veldig vanskelig og jeg har kun fått det når det har vært syk familie i bildet (Da har visum blitt utstedt på timer), eller viktig forretningsreise (dagen etter, dette var før 2011). Ellers får du en lapp med når du kan hente passet. Last edited by mcduck; 12-08-2014 at 07:22. |
|
![]() |
![]() |
#345 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hei, er det noen som har erfaringer med om Kuwait har visa on arrival eller ikke. Finner litt motstridende informasjon online.
#346 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Legger ved link til de offisielle sidene til flyplassen. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#347 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
#348 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Takk, begge to. Har sett de sidene, men det står på ambassadens og flere andre sider at man trenger en Sponsor i Kuwait som skal få på plass en godkjenning man skal ha med seg når man kommer til landet (Det er ikke i konflikt med det som står på Timatic) og på landssider.no står det at man trenger visa for innreise.
Kan noen bekrefte at Nordmenn ikke trenger gjøre noe annet enn å møte opp med gyldig pass og så ordner man alt der og da på flyplassen?
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 23-09-2014 at 18:42. |
![]() |
![]() |
#349 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvorfor gjøre dette vanskligere enn nødvendig?
http://wikitravel.org/en/Kuwait#Get_in De aller fleste landene i gulfen (med unntak av Saudi Arabia og muligens Irak og Yemen) har visum ved ankomst for norske borgere. Jeg tror rett og slett du bekymrer deg for mye robertaas. ![]() Kuwait skal visst være et forferdelig kjedelig sted har jeg hørt (blant annet er det alkoholfritt land, men med litt Disneyland som Dubai), men håper du beviser meg feil. |
![]() |
![]() |
#350 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Det står også på landsider, at det utstedes turistvisum ved innreise til Kuwait. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#351 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ellers har Russland gjort det noe lettere enn før, nå må man bestille time på ambassaden og det sørger for mindre kø og mer ordnings i systemet. I tillegg fyller man alt inn elektronisk før man printer ut noe som gjør ting lett for sånne som meg som har fæl håndskrift. Man kan betale enten eksakt kontant eller sette over penger via bankkonto. Sistnevnte er nok lettest (bare husk på å skrive ut fra nettbanken at man har betalt). Invitasjon må man fortsatt ha, men det er bare å kjøpe på nettet for en ca 200 kroner. Så selv om ting er endra politisk så går visumsøknader sin vante gang. Kina har jo blitt ekstreme på visumsøknader fra nordmenn. Fikk faktisk 5 dagers visum for et 3 dagers besøk... Russland får man i det minste visum for så lenge man har invitasjon for (som er bare å skrive på nettsidene der man kjøper den) for opp til 30 dager på turistvisum. |
|
![]() |
![]() |
#352 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har visum til Kina og nå ser det ut til at reiseruta blir endret i forhold til ved søknadstidspunktet. Er dette noe som skal rapporteres noe sted eller får konsekvenser for innreise?
#353 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så lenge din innreise er før din "enter before" dato så trenger du ikke gjøre noe. Det får ingen konsekvenser for din innreise.
|
![]() |
![]() |
#354 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Og takk for raskt svar ![]() ------------------- TRÅDEN FORTSETTER I DEL 2: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=128421
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Discus; 15-10-2014 at 16:36. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Visum/pass - hovedtråd (del 2) | hifiman | Reiseforum | 670 | 11-06-2025 17:42 |
Det kan ta deg 0,002 sekunder å… (del 1 OG del 2) | Halvorsn | Bilder & foto | 26 | 09-01-2012 16:48 |
2 år rundt OSL - del 4 (En kort siste del) | LN-HVI | Bilder & foto | 3 | 30-06-2011 23:32 |
Visum Tyrkia | Islending | Reiseforum | 4 | 10-11-2010 00:05 |
Feilstavet billett og passregler --> Innreise til USA | LN-BEF | Reiseforum | 2 | 28-03-2010 20:24 |