![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
MOD NOTIS: Visum/pass-tråden del 1: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=76476
------------------------- Leste akkurat i Aftenposten: "Norge er blant en liten gruppe land som hereter skal kunne få visum ved ankomst" Last edited by Discus; 15-10-2014 at 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har du link?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flysitter
|
![]()
http://www.klassekampen.no/article/2...NTBO/211933150
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Up in the air ✈
|
![]()
Det stod på hegnar.no også i går.
Håper dette skjer fort slik at jeg kan bestille billetter for å stå og stirre på Taj Mahal til påsken neste år ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette har vært på trappene i over ett år, og det har vært sagt høsten 2014 som mulig oppstart... det kommer nok snart, men jeg ville ikke holdt pusten...
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Får man beholde (et makulert) pass etter å ha fått nytt pga gyldighetsdato?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, det får du. Jeg har alle passene som jeg har hatt siden det første..
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Flere som har samme opplevelse? Vi snakker omKongeriket Norge.
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jada. Man bes om å beholde dem. Det kan faktisk skje at man får bruk for dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Enkelte visum kan være gyldig selv om passet er utløpt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er det noen som har erfaringer med forenklet turistvisum til Kalininrad og kan forklare litt hvordan dette fungerer?
-Skal ingenting inn i passet før ankomst? -Skal man kun forholde seg til de godkjente reisebyråene før ankomst og ikke til ambassaden? -Må man bestille noe mer av disse byråene og hvor mye koster det å bruke dem til turistvisum?
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
http://kaliningrad.mid.ru/ Jeg ville vel tatt kontakt med byråene, jeg regner med at de ikke gjør dette gratis.
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen her som har erfaring med Hviterussland? Er det mulig å skaffe visum på deres ambassade i Litauen (prøver å bake inn en tur dit i forbindelse med en annen tur til Vilinius)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja men det tar minst to dager. Om du flyr inn kan du få det der. om du har brukt et byrå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal en tur til India i april og trenger biz-visum til den turen. Altså ikke arrival-visum da det kun er turist og siden jeg skal på seminar er det biz. Ser at det har dukket opp online-søknadsskjema. Er det noen som har forsøkt dette og kan dele erfaringer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Planlegger nemlig å bruker jernbanen, men takk for svar. Det ser ut som nordmenn (og EU forøvrig) ikke trenger invitasjon lengre, kun en bekreftet hotellreservasjon for opphold i maks 10 dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jeg ville nok bare skaffa meg et russisk turistvisum som er gyldig - det er ganske painless på ambassaden i Oslo blitt nå. En invitasjon er det bare å kjøpe på nettet så får du den på epost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det har vært en stund, husk bare å skriv ut kopi som du signerer, og alle andre dokumenter som ambassaden trenger.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ny tur til Moskva på gang.
Ser at det er kommet et slags visumservicesenter for visumsøknader til Russland. Er det eneste muligheten nå?, eller kan man kose seg i køen i kjelleren på ambassaden som vanlig fortsatt? Når en velger kjelleren på ambassaden som alternativ og visstnok nå skal velge tid så er det bare noen dager nå i slutten av januar som er åpen, fra februar og videre er det stengt. Tolker det som at man må på visumsenteret? Last edited by badsofa; 20-01-2015 at 00:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om navn på billett og/eller pass (hovedtråd) | MissMe | Reiseforum | 159 | 16-11-2024 18:35 |
Visum/passregler hovedtråd (del 1) | Concorde | Reiseforum | 353 | 29-09-2014 07:55 |
Nepal, pass, visum. | Eirik | Reiseforum | 5 | 12-10-2011 23:24 |