![]() |
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hej!
Jag ska åka till London en helg i slutet av november med Ryanair. Resan bokades i mars då vinterhalvårets turer släpptes och priserna var relativt låga. Jag har gjort sådana resor de senaste fem åren (och dessutom mer än 100 enkelresor med FR till andra ställen) så jag vet vad jag betalar för... I går fick jag en avisering om tidtabelländring. Flyget är flyttat från kl 1950 på söndag kväll till kl 0825 på söndag morgon. Det är inte en tidtabelländring utan ett flygbyte. Dessutom är det fortfarande möjligt att boka resor med avgång 1950. Priserna är dock höga (för Ryanair) på kvällsavgången 1232 kr mot 362 kr för morgonavgången. Det tyder ju på att det är ganska fullt på kvällsavgången. Min konspiratoriska teori är då att FR har fått en större bokning på kvällsflyget och försöker flytta andra till andra avgångar. Det jag skulle vilja fråga är: Har FR rätt att göra detta utan kompensation? Att de har rätt att ställa in flyget eller flytta det i tid har jag helt klart för mig. Men att behålla flygningen och boka av endast mitt sällskap kan det verkligen vara korrekt? Det blir ju väldigt nära denied boarding (även om det är andra tidsgränser som gäller då har jag för mig). Det är inte den första tidtabelländringen jag har fått från FR vid resor. Det har alltid lösts smidigt då de har varit flexibla att boka om på andra flygningar utan hänsyn till kostnad. Men det här är inte likt något annat jag har varit med om. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting, kansellering m.v.? (2019->) | Polaris | Reiseforum | 251 | 17-05-2025 23:59 |
Rettigheter ved streik | seatsniffer | Småprat | 10 | 28-10-2013 13:12 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |