Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-08-2014, 16:45   #21
OttoL
ScanFlyer Crusty

Default Re: BGO-OSL-MAN-CPH-BGO-TRD-AES-BGO-OSL-CPH-IAD-BWI-ATL-LAS-LAS-PHX-BWI-DCA-ORD-CPH-B

Takk for at du fylte den siste halvtimen min på jobb Flott rapport.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2014, 16:58   #22
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Default Re: BGO-OSL-MAN-CPH-BGO-TRD-AES-BGO-OSL-CPH-IAD-BWI-ATL-LAS-LAS-PHX-BWI-DCA-ORD-CPH-B

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Hei 737-405,

Tusen takk for en strålende rapport! Ser ut som du hadde en meget bra sommer på reisefronten

Liker rapportene dine meget godt! Jeg kjenner meg igjen i nesten alle synspunkter om prio bagasje/prio boarding, besetning som "gjemmer" seg, Plus-konseptet innad i Norden etc.
De klarer heller aldri prio-bagasjen i Bergen, nei... SAS Flesland er en annen historie...

Men i motsetning til deg, liker jeg norske- og svenske kabinansatte bedre enn de danske. De står nederst hos meg - hvertfall foreløpig. Min erfaring er at litt for mange av dem er arrogante, hvertfall på de fleste turer i Plus i Europa ut fra CPH. Fra Oslo føler jeg dem er mer vennlige. Men kanskje jeg er uheldig?

Uansett: Har aldri fløyet SAS Business - men det skal definitivt gjøres nå. Så helt fantastisk ut! (Og jeg som aldri har fløyet C, sitter også her hjemme og irriterer meg over plastfolien Skjønner ikke hvorfor SAS får ut fingern her. )

Tusen takk for at du tok deg tid å dele denne lange reisen. Synes det er morsomt med innenriks så godt som spennende utenlandsruter. Gleder meg til flere rapporter fra deg!

- Star Flyer
Hei Star Flyer!

Tusen hjertelig takk for en grundig kommentar på rapporten min Jeg burde kanskje vært enda mer presis når det gjaldt danskene - min mening er at de er glimrende på særlig langdistanse. Mange med glimt i øyet og mye god humor. Personlig er den en svensk kvinne som virkelig har gitt den beste opplevelsen hjem fra SFO i Biz i fjor sommer. Anbefaler deg å fleipe litt med danskene når du kommer om bord, og se hvilken respons du får

SAS Business er et godt produkt i mine øyne. Håper du får deg en tur snarest!

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Takker for en veldig hyggelig rapport. Helt enig med deg, føler meg ofte hjemme når jeg kommer inn i fly og kan svinge til venstre på SAS langdistanse. Roen senker seg betraktelig etter mas og tjas på reise
Tusen takk for at du tok deg tid til å lese rapporten min, darkcho Det er virkelig en egen følelse å svinge til venstre inn døren i deres Airbus 330/340. Velkommen hjem!

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
T U S E N T A K K !
En slik tripreport har man lengtet etter lenge kunne bært noen flere bilder av flyplassene og liggende bilder istedenfor stående, ellers var alt en sann fryd å lese!
Hjerteligst takk for kommentar, myhrair! Kjekt å høre at du liker rapporten min Trivelig med tips til forbedringer også.

Quote:
Originally Posted by ClassOne View Post
Kjemperapport, takk for at du tar deg tid til å underholde oss!!
Tusen takk for at du tok deg tid til å lese rapporten, ClassOne Glad for at det kan være til underholdning.

Quote:
Originally Posted by hlorange View Post
Takk, godt skrevet og mye interessant informasjon. Kjekt at du deler dette :-)
Hjertelig takk for kommentar, hlorange! Setter stor pris på at du både leser rapporten og legger igjen kommentar :-)

Quote:
Originally Posted by ENGML4 View Post
Takk for en utmerket rapport!

Menyen på CPH-IAD ligner veldig på den jeg fikk på ARN-ORD tidlig i mai. Hvor ofte bytter SAS menyer på IC?
Takker så meget for kommentar, ENGML4 Jeg er ikke sikker på hvor ofte de bytter meny - men det kan kanskje SAS-Steward svare på?

Quote:
Originally Posted by AndersE View Post
Takk for god rapport!
Tusen takk for hyggelig kommentar, AndersE Trivelig at du har lest rapporten min.

Quote:
Originally Posted by Hagen View Post
Takk for flott rapport!

Etter å kun ha prøvd Plus på langdistanse så må jeg si Business frister.
Hei Hagen! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å lese rapporten. Business anbefales på det sterkeste. Jeg har utelukkende gode erfaringer med både besetning, mat og sete der fremme. Håper du får en flott opplevelse i Business om ikke lenge.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Takk for rapporten. Virker som det er lagt ned en godt stykke arbeid.

Enig med synspunkt vedrørende søvn og avreise. Er vanskelig og få mye sovn med avganger "før barne-TV"

En liten ting: Du fløy med AirTran og ikke Air Transat, da sistnevnte er et kanadisk "ferieselskap"

AirTran: http://en.wikipedia.org/wiki/AirTran_Airways

Air Transat: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat
Takker for kommentarer og innspill der, Someone :-) Her har jeg skrevet feil og beklager det. AirTran Airways skal selvsagt være det korrekte. Jeg har rettet dette opp nå. Takk for at du tok deg tid til å lese rapporten, og ja; det har tatt noen timer å sette denne sammen...

Quote:
Originally Posted by OO-VLM View Post
Takk for at du fylte den siste halvtimen min på jobb Flott rapport.
Tusen takk for hyggelig kommentar, OO-VLM! Skulle bare mangle at jeg bidrar i arbeidshverdagen
Old 07-08-2014, 01:53   #23
Glean EBG
ScanFlyer Gold

Takk for en meget flott rapport!
Er helt enig i at boardingsystemet til southwest ser ut som et salig kaos.
Ellers lenge siden jeg fløy SK longhaul biz men ser ut til at det har blitt markant forbedret og må testes igjen.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2014, 09:20   #24
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Takker for flott rapport

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2014, 14:53   #25
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Takk for fin rapport! Bare hyggelig å kunne være til hjelp med registreringene!

Når det gjelder norske/svenske/danske flyvert(inn)er så kan jeg ikke si jeg har noen favorittnasjonalitet. Det er mange hyggelige svensker, dansker og nordmenn ombord hos SAS. Selvfølgelig kan man møte noen som ikke har en tipp-topp dag, men det skjer nok de fleste i løpet av en arbeidsperiode.
Old 10-08-2014, 14:54   #26
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

PS. De som flyr longhaul ut fra København, flyr kortdistanse også
Old 13-08-2014, 20:27   #27
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Quote:
Originally Posted by Glean EBG View Post
Takk for en meget flott rapport!
Er helt enig i at boardingsystemet til southwest ser ut som et salig kaos.
Ellers lenge siden jeg fløy SK longhaul biz men ser ut til at det har blitt markant forbedret og må testes igjen.
Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen kommentar, Glean EBG! Det setter jeg stor pris på og gir inspirasjon til nye rapporter
Personlig vil jeg sterkt anbefale SK lounghaul i biz. Det gir meg en slags "hjemme"-følelse med god mat, herlig service og god atmosfære om bord.

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Takker for flott rapport
Takker for at du legger igjen kommentar, LN-FHU Setter pris på hyggelige tilbakemeldinger.

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Takk for fin rapport! Bare hyggelig å kunne være til hjelp med registreringene!

Når det gjelder norske/svenske/danske flyvert(inn)er så kan jeg ikke si jeg har noen favorittnasjonalitet. Det er mange hyggelige svensker, dansker og nordmenn ombord hos SAS. Selvfølgelig kan man møte noen som ikke har en tipp-topp dag, men det skjer nok de fleste i løpet av en arbeidsperiode.
Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
PS. De som flyr longhaul ut fra København, flyr kortdistanse også
Kjekt å høre at du likte rapporten min, Cecilie Nå har jeg aldri fløyet lounghaul ut fra Norge, men jeg føler at danskene/svenske girer opp et hakk ekstra på langdistanse. Jeg er klar over at de samme flyr kortdistanse fra København også. Som jeg skriver over føler jeg de setter inn et slags ekstra "gir" på langdistanse, Plus innad i Europa føler jeg er blandet i langt større grad. Kanskje de synes det er bedre å jobbe på lengre flygninger? Ikke vet jeg
Old 26-08-2014, 23:40   #28
SASCC
ScanFlyer Blue

SASCC's Avatar

SAS Re: BGO-OSL-MAN-CPH-BGO-TRD-AES-BGO-OSL-CPH-IAD-BWI-ATL-LAS-LAS-PHX-BWI-DCA-ORD-CPH-B

Gode nyheter angående plastfolien på maten i C på LH. Den blir nå erstattet med en form for plastlokk som fjernes før servering. En kjapp prat med catering-ansvarlig avslørte at det var/er food-safety som lå bak (en hilsen fra nordiske matttilsyn).

Håper ellers du etterhvert blir fornøyde med oss norske verter og vertinner. Vi er egentlig ganske ålreite vi også ;-)

Ellers en veldig fin rapport som fikk mye oppmerksomhet på SAS crewbase på OSL
Old 27-08-2014, 04:15   #29
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Gode nyheter angående plastfolien på maten i C på LH. Den blir nå erstattet med en form for plastlokk som fjernes før servering. En kjapp prat med catering-ansvarlig avslørte at det var/er food-safety som lå bak (en hilsen fra nordiske matttilsyn).

Håper ellers du etterhvert blir fornøyde med oss norske verter og vertinner. Vi er egentlig ganske ålreite vi også ;-)

Ellers en veldig fin rapport som fikk mye oppmerksomhet på SAS crewbase på OSL
Tusen takk for hyggelig kommentar, SASCC :-)

Gode nyheter at plastfolien skal fjernes på LH. Det gleder jeg meg til, og setter en ekstra finish på måltidet.
Når det dreier seg om norske/svenske/danske verter og vertinner, har jeg nettopp hatt et par fantastiske turer med crew ut fra OSL!
Den kommentaren trekker jeg med glede tilbake og legger meg skinnflat - håper jeg kan tilgis
Morsomt med oppmerksomhet på SAS crewbase på OSL!.

Posting Rules