![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#101 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har ikke lest gjennom hele tråden her, så beklager hvis jeg gjentar noe. Et av de kuleste hotellene jeg har bodd på er Hotel Solymar i Puerto Ayora på Galapagos. Et ganske ordinært hotell i utgangspunktet (ikke stort heller), med svømmebasseng på baksiden av hotellet mot havet. Noe som gjør det litt spesielt er at sjøløver ofte kommer opp fra havet for å bade i bassenget, gjerne sammen med gjestene. Andre ganger legger de seg på solsengene. Dette er ville dyr som kommer dit frivillig, uten å bli matet. Pelikaner og haviguaner kommer også inn på hotellområdet, og kan omtrent klappes av folk uten å bry seg. Da jeg var der så jeg også havskilpadder i vannet rett nedenfor bassenget, og massevis av fugler som er berømte på Galapagos (blue footed boobies og fregattfugler) fløy over der hele tiden.
![]() ![]() ![]() Hit vil jeg tilbake neste gang jeg skal til Galapagos ![]() Ellers ble jeg veldig imponert over Burj al Arab og Marina Bay Sands da jeg var der (var inne uten å bo der, siden jeg er litt for gjerrig til å betale så mye per natt), men de er sikkert nevnt et titalls ganger allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Skulle ønsket noen i Norge hadde satset på å få til noe slikt, men om man reiser til Nordnorge vil man antagelig ende opp i noe som ser ut som en feriekolonibrakke fra 40-tallet og hvor betjeningen ser på en som om man har ramlet ned fra himmelen om man spør etter en sledetur. Om de er våkne ville de antagelig si at de kan ringe "han Mikkel" som jo har noen reinsdyr for å høre om han kan få til noe. Det blir liksom ikke det samme.
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]() Quote:
http://kirkenessnowhotel.com/nor/ Jeg har dessverre ikke bodd der, men kjenner flere som har, og de var svært begeistret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Med fare for at min manglene lesing av hele tråden gir en dobbelt føring.
http://www.fairmont.com/frontenac-quebec/ Dette hotellet i Quebec Canada er fantastisk - hotellet er et gammelt slott. Det er ingen problem å finne dyrere hoteller, men dette hotellet har det jeg tror mange leter etter. Oppholdet blir bedre hvis en kjenner historien til byen og hotellet. Hotellet er ikke overlukserøst, men utrolig spennende - dessverre var både baren og den beste restauranten under ombygging når jeg besøkte det sist i Desember 2013. Nabolaget vrimler av Franske restaurant perler hvis en ikke rett og slett spiser på hotellet |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da kan man kanskje reise til Nord-Norge i trådens ærend om noen år. Akkurat hvor mange år står det ingenting om i artikkelen.
http://www.nrk.no/nordnytt/signerer-...ell-1.11890736 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan nok med hånden på hjertet si at det mest spektakulære stedet jeg har bodd er Kicheche sin Bush Camp i Maasai Mara, Kenya. (http://kicheche.com/our-camps/bush-camp) Natt 3 i vårt opphold passerte det 37 løver mellom vårt telt og naboteltet. Og å se en leopard kun 10 meter unna seg når man rusler fra teltet for å spise lunch - DET er rimelig unikt...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Like ved hadde Four Seasons et hotell med felles eller privat infinity pool hvor man kan se utover Serengeti og ned på en dam hvor det ofte var elefanter. Siden jeg allerede har reist nok rundt i den delen av Serengeti kunne jeg godt tenkt meg å finne noe tilsvarende et annet sted. ![]()
![]() |
![]() |
#109 |
Amatør
|
![]()
Trenger ikke å reise langt for å finne noe kult, som rom nr. 47:
http://www.brosundet.no/no/rom-47---molja-fyr |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() http://forum.flyprat.no/showpost.php...2&postcount=11
![]() |
![]() |
#111 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Jeg har vært flere steder i Maasai Mara de siste årene, og er personlig ingen fan av verken lodge konsepter eller infinity pools i bushen. Det har i mine øyne ingenting med en safariopplevelse å gjøre. Intime teltcamps gir en nærhet til naturen og dyrene, og gir en ekstra dimensjon til det å bo midt i et av verdens mest fantastiske natur- og dyreområder. Inngjerdede camper med hus, hytter, bassenger og restauranter har ingenting på et slikt sted å gjøre. Men det er nå bare mitt syn på saken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ikke akkurat et hotell, kun åpent i sommerhalvåret og du må ta beina fatt for å komme dit - Fannaråkhytta. Ligger på 2068 moh og gir på godværsdager en ekstrem bra utsikt.Fordelen er dog at det er billig. Forøvrig overnatter jeg nå selv en natt på Ritz Carlton i Hong Kong bare for å teste det - er enig i at det er spetakulært men med den prisen tja uhm - den er ihvertfall spektakulær.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
I club loungen spiste jeg gull for første gang. De hadde litt bladgulll på kakebitene. Fikk tilsendt ikke bare ett, men to forskjellige gullkort av Ritz Carlton etter oppholdet der. Skjønte ikke helt vitsen med det, men skjønte at jeg hadde betalt mye.
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Club room ja i 115 etasje tror jeg
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor får jeg 2 uoppfordrete gullkort fra Ritz Carlton | robertaas | Småprat | 3 | 28-10-2012 23:40 |
Småprat om Ritz Carlton Hong Kong | Tommy777 | Småprat | 33 | 27-02-2012 23:29 |
Erfaringer fra Marina Bay Sands/Singapore? | MisterOlsen | Reiseforum | 8 | 04-11-2011 23:24 |
Lufthansa and Ritz Carlton Partnership | Tommy777 | Reiseforum | 8 | 11-05-2009 20:58 |
Hong Kong og AY !! | SQ 777 | Flyforum | 26 | 30-04-2007 16:14 |