![]() |
|
![]() |
#121 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,559
|
![]() Quote:
Dagens økonomiske situasjon for Bombardier tilsier at dersom de hypotetisk for en ordre fra WF for erstatning av dagens Dash 8 -100 og -200 vil de bli så dyre at WF neppe har råd til å kjøpe dem. Bombardier har ingen planer om oppstart av produksjon av disse variantene nå. Jeg tror neppe vi får se det i fremtiden heller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,869
|
![]() Quote:
Last edited by WF789; 26-10-2014 at 01:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Posts: 92
|
![]()
Noen som vet hvor C295 vil ligge prismessig ift atr og q400? Det er vel ikke kommet en sivil versjon enda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Står noe rundt pris her, men vet ikke om det henger på greip:
http://www.deagel.com/Military-Trans...000366001.aspx http://www.philippineflightnetwork.c...efence-to.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Driver Widerøe å jobber med erstatninger av parken, eller er det egentlig løse rykter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
|
![]()
Flåteplanlegging er en kontinuerlig prosess og man vil alltid holde seg orientert om hva som finnes på markedet, selv om det ikke ligger noen beslutninger rett rundt hjørnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Og det skyldes nok igjen at det ikke fins noen løsning rett rundt hjørnet.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 310
|
![]()
hva med ATR ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]()
Det er er vel ikke størrelsen, men det at den krever lengre rullebane og rett og slett ikke er så godt egnet for vår værharde kyst som Dash 8
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Hva er korteste takeoff og landing de må klare i rutenettet?
Dette danner jo et viktig operativt krav! |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]()
De korteste banene er vel i underkant av 800 meter, men det er mye mer å kalkulere enn det. Stigegradient, hindringer i inn- og utflygingen, vinder, temperatur.. i tillegg kommer krav fra SD om trykk-kabin, navigasjonsutstyr, antall seter osv..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Airbus Mil kan jo skaffe dem det meste de trenger, både 212, 235 og 295 bør kunne brukes av Widerøe.
http://militaryaircraft-airbusds.com/Aircraft.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
|
![]()
Nå er heldigvis dette et diskusjonsforum, der man kan få si sin mening om flyrelaterte saker. Her er det rom for å komme med meninger og tanker, ikke bare gjengi pressemeldinger og ferdige utredninger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]()
Det er sant, men når det går i det samme nesten alle gangene...men ja, det er et diskusjonsforum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
|
![]()
Mulighetene er begrenset når man skal kunne fly på 800-meters bane. Det er derfor vi ble tvunget til å gjennomføre livsfornyelsesprogrammet ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
ScanFlyer Dornier
Join Date: Feb 2007
Location: Lista
Posts: 451
|
![]() Quote:
Forrige gang Widerøe fornyet flåten stod valget blant annet mellom Dash 8-100 og Dornier 328 (Lest fra artikler fra tidlig 90-tall). Sistnevnte var på den tiden et helt nytt fly som fortsatt holdt på med å få alle sertifiseringene på plass, mens Dashen hadde vært i lufta noen år. Mener dette var en av grunnene til at Widerøe gikk for det valget de gjorde pga innebar mindre risiko med noe som en visste fungerte. Så var vel Dornier en del dyrere også. Tror heller ikke Widerøe i framtiden vil være forsøkskanin for en helt ny flytype? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Jeg skal ikke være alt for bastant her. Men har vi ikke kommet frem til at det kun er Dash 8, og da et eventuell livsforlengelsesprogram, eventuelt gjenoppstart av produksjonen, som er et reelt alternativ for Widerøe på nåværende tidspunkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skal SAS kjøpe 60 nye fly i sommer!? | Fazer | Småprat | 28 | 09-04-2013 19:38 |
SAS skal kjøpe fly for 40- 45 milliarder | Robin882 | Flyforum | 2 | 11-05-2012 07:24 |
SAS skal kjøpe nye fly | CK | Flyforum | 42 | 04-11-2007 18:40 |
Rejeringen skal kjøpe klimakvoter på fly! | MartinL | Flyforum | 22 | 02-01-2007 12:14 |
Tsjekkiske regjering skal kjøpe fly... | LN-AFG | Flyforum | 1 | 02-02-2005 19:35 |