![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hittil i 2014 er uttellingen som følger: (EBG)
FCO-CPH Go->Plus Tilsynelatende ren statusoppgradering for meg og statusløst reisefølge ved innsjekk i skranke, for det var greit med ledige seter i Go. Boardingpass ble i alle fall overlevert med et stort smil og "I upgraded you to business, sir". CPH-SFO Plus->Business (Optiontown fra Go->Plus i forkant) Antagelig solid oversolgt i Go, for var oppgradert til Business allerede på automatinnsjekk på TRD og de pushet "upgrade for points or cash" heftig i gaten. OSL-LHR Go->Plus "Takk for hjelpen"-upgrade etter å ha meldt meg frivillig til å stå over til neste flight ifm mulig overbooking. Et passasjerfølge møtte ikke, så kom med riktig fly også. Minst like viktig vil jeg nesten si, er et par tilfeller hvor jeg på grunn av kanselleringer/forsinkelser har fått grunstigere re-routing/mindre ventetid enn kollegaer på samme opprinnelige reiserute. Så alt i alt føler jeg at jeg har hatt god reisekarma i 2014. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sjansene for å bli oppgradert på Europa-ruter er ganske små, siden det sjeldent vil være aktuelt å oppgradere flere enn 5, man flytter heller divider-posisjonen. Og som oftest så vil det kun være midtseter igjen, og det er ikke så ofte noen er interessert i å gi opp et vindu/midtgangssete for å sitte i midtsete i pluss.
![]() |
#43 |
EBD
|
![]()
Jeg ble i dag "oppgradert" til plus. Flyttet fra 8F til 3F i et stappfullt fly, kan ikke si jeg merket noen forskjell, men så er det praktisk talt ikke servering på Osl-krs, dog litt skuffet over at jeg ikke fikk sjokolade til kaffen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har aldri skjedd med meg (selv ikke etter jeg ble EBD), men har fått oppgradering som statusløs hos SK tidligere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Oppgradering intraeuropeisk skjer ikke, det er tross alt bare snakk om å flytte et skilt. Men har skjedd meg interkontinentalt fra Go til Plus CPH-PVG. Fikk allerede vite ved OLCI at jeg kunne velge seter i Pluskabinen så det var veldig tidlig sånn egentlig, er EBG, dette var i april.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ble oppgradert fra CPH til OSL for en stund siden. Bytta bort vindu nødutgang med vindu og en øl. Ellers aldri, sikkert fordi jeg kun har et par turer i Go pr år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
EBD, oppgradert SVG - OSL i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har blitt oppgradert en gang OSL-CPH, jeg hadde valgt setet bak pluss som var nødutgang, og så flytta de pluss en rad bak og lot meg sitte der jeg satt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Newcomer
|
![]()
EBG og oppgradert 2 ganger i år, begge gangene ALC-OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
EBD, oppgradert noen få ganger 1 av 20 kanskje...
Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Newcomer
|
![]()
Er EBD og har blitt oppgradert til business på Austrian Airlines fra OSL til VIE én gang da jeg var EBG i mars. Har også blitt dyttet frem fra Go til Plus to ganger innenriks.
I dag var jeg vitne til at en person jeg vet ikke har status smisket seg fra Go til Plus på en "frokost-flygning" fra TRD til OSL. Mens jeg selv som er EBD måtte ta til takke med plassen min på første rad bak divideren (uten blokkert midtsete...). Burde vært flere muligheter for oppgraderinger, i hvertfall for EBD. hilsen TV |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
EBD og har ikke blitt opup'd siden.... Tja. Mai i fjor.
...Edit: ja som jeg skrev på siden foran her ![]()
![]() |
#53 |
Upgrade me....
|
![]()
Forsøkte å oppgradere fra Oslo til Milano for ikke lenge siden. Fikk beskjed fra han sas fyren at de kun oppgraderte på IC nå. Fikk hverken kjøpe for poeng eller noe som helst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Joker
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Upgrade me....
|
![]()
Slippe sidemann siden det var mye ledig i plus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
EBG, har blitt oppgradert på over halvparten av IC-flightene med SAS. Siste reise over dammen ble jeg oppgradert til Pluss uten å be om det på flight ut. På returflight spurte jeg om oppgradering til biz for poeng, men fikk oppgradering til Pluss uten poeng.
Har blitt ufrivillig oppgradert i Norge og Europa et par ganger. Havner da gjerne på midtsete, bruker protestere villt.
![]() |
#57 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Minst er par år siden sist med SAS. 3 ganger med LH siste 2 år. Faktisk oftere med *A en SK
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Newcomer
|
![]()
Fikk gratis Kvikk Lunsj av Widerøe i dag. Da jeg skulle betale med SAS Diners sa purser at jeg kunne få den siden jeg var EBD...
:-) Hilsen TV |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Får man dobbelt med poeng når man endrer opp der man kom fra? | Sykkelthor | TripReports | 13 | 05-02-2016 15:53 |
Hvilken lounge har man tilgang til på Schiphol med EBG? | gardkarlsen | Reiseforum | 2 | 16-03-2009 00:37 |
Slik blir man oppgradert | AirbusTrond | Flyforum | 31 | 03-12-2007 07:14 |
AF med oppgradert bakkeservice for businesspax og PRMer | The Ticketor | Flyforum | 0 | 03-05-2007 10:58 |
Boeing med oppgradert websider | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-12-2005 06:19 |