![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vet ikke om dette er omtalt tidligere:
http://www.hegnar.no/reise_livsstil/artikkel508813.ece "Dropp flyplasskøen for 75 kroner. Det koster bare noen få kroner, og det er absolutt verd pengene. Men hvis alle betaler 75 kroner, er det ikke verd noen ting." Som artikkelen omtaler så kan man gå i billettluken til Norwegian, betale 75 kr og dermed få tilgang til fast track hvis man synes køen i vanlig security er for lang. Er ikke dette med å undergrave hele konseptet med fast track..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Hva er «hele konseptet» med fast track?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg antar at det er det som ligger i navnet - "et raskt spor" - noe som går raskere enn "de andre". For min del ser jeg ikke direkte problemet at man betaler ekstra for det, men derimot at OSL ikke er flink eller rask nok til å fordele ekstra ressurser slik at "fast track" forblir raskere.
![]() |
#85 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
På MAN kan du kjøpe deg fast track for £3,50, uten at det ser ut til å påvirke hastigheten der. Jeg antar salg av fast track er avhengig av kapasiteten på OSL som det også er på MAN.
Last edited by TOS; 29-06-2014 at 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
jeg syns 75 kr er for lite for fast-track tilgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det for lite? Stort sett er det ikke mer en 10 minutter i kø. Det kan i perioder bli en time men det er sjeldnere nå en når de begynte på oppussingen. Derfor syns jeg 75 kroner er passe
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kanskje fordi jeg hovedsakelig står i fast-track kø når det er kø der, som kl 7.30 om morgenen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
De gangene jeg har opplevd at fast-track har vært mye tregere har man ikke raskt klart fikse dette.
![]() |
![]() |
#91 |
Newcomer
|
![]()
Fasttracken er seriøst helt håpløst på Gardermoen. Selv om dem i dag tok i bruk en vanlig passasjersluse i tillegg til de fasttrack slusene gikk det bare tregt. Må faktisk innrømme at den "vanlige" passasjerslusen fikk folk fortere gjennom enn fasttrackene! Dobbelsluse med 2 vektere foran hver side og bak metalldetektoren en som vinket gjennom og to som sjekket folk, samt at det bak ble ryddet opp fort. I motsetning er fasttrack oppleget håpløst med to enkle sluser hvor en vekter sjekker folk i metalldetektoren og hver gang det piper står folk og må vente. Bak opphoper seg boksene og (det noe tregere?) båndet stopper hele tiden. Gjør OSL det med vilje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Helgeturekstremist
|
![]()
OSL har antagelig designet slusene for fast track til både å være tregere og kreve mere betjening for å kunne presse de som betaler for det til å betale enda mere. Ser ingen annen grunn.
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Bekreftet du akkurat påstanden i trådens tittel?
![]()
![]() |
#95 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bekrefter du ikke noe annet nå?
Jeg vil si det slik at for en fast track skal gi noe igjen må alternativet være lang tid i kø; slik som på Manchester Airport Terminal 3 hvor det for vanlige passasjerer tar 40 minutter eller mer for å komme gjennom sikkerhetskontrollen før kl. 8 om morgenen. OSL må være hjernedø siden de ikke har slike lange køer for den vanlige passasjer (er hele 9 minutter akkurat nå siden et flytog nettopp har ankommet).
![]() |
#96 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sitter ikke akkurat med den følelsen.
Om du ser to køer som fører deg gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen, og den ene går raskere enn den andre. For så å gå å stille deg i den køen som beveger seg tregest for så å klage på at den køen du stilte deg i var saktegående i forhold til den andre, ville jeg ikke benevnt flyplassen for hjernedød. Sorry, det blir feil å legge skylden på flyplassen. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Selvfølgelig er det flyplassen sin feil at Fast-Track ikke fungerer. Det er flyselskapene som betaler for sikkerhetskontrollen, en del flyselskap velger å betale mer for denne sikkerhetskontrollen skal være raskere for en utvalgt gruppe passasjerer som gjerne betaler mer for billetten. Da er det flyplassen sitt ansvar og sørge for at det dyre produktet er bedre enn det billigste, ellers så forsvinner jo meningen med hele tjenesten og kjøperen av tjenesten vil i neste omgang ikke lengre være interessert i å betale ekstra. Ta en sammenligning med internett hastighet. Leverandører har en gitt total kapasitet tilgjengelig og fordeler denne ut på bakgrunn av betalingsvilje for hastigheten på nettet. Dersom jeg da abonnerer på det dyre abonnementet og får dårligere hastighet enn det billigste så er det min feil og ikke leverandørens? Jeg har selvfølgelig ikke gjort et smart valg, men jeg har betalt for noe dyrere og raskere som jeg ikke får. Da driver leverandøren med en hjernedød praksis, i dette tilfellet er leverandøren OSL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hilsen en som velger den korteste køen, uten å irritere seg over det, men heller setter pris på å bruke 35 minutter fra Nationaltheatret via bagasjeinnsjekk til gaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Jeg er helt enig med deg, og velger raskeste (les slow-track) køen selv til tross for at jeg også som oftest også har tilgang til fast-track. Setter veldig stor pris generelt korte køer i sikkerhetskontrollen. Selvfølgelig er ikke dette et stort problem, men mitt svar var til LN-VLE som mente at prioriteringene i fast-tracken ikke var flyplassen (leverandørens) ansvar. Kun det, og ikke klaging på noe annet overhode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kart over flyplass | eligent | Småprat | 2 | 14-09-2015 14:52 |
Arbeide på flyplass | S. Holberg | Flyforum | 3 | 08-01-2010 22:37 |
Ny flyplass i London | S. Holberg | Flyforum | 1 | 22-08-2009 21:44 |