![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
Min trofaste 4-hjuls samsonite var ved ankomst ORD ødelagt. Håndtaket som man trekker ut var slitt av. Etter litt om og men var det en SAS? Agents som gikk med på å lage en rapport, selv om de helt sikkert ikke kom til å dekke noe... Jeg syntes det var noe overraskende. Håndtaket revet av, store hull i plasten der skruene var trukket ut, gjennom plasten.. Og koffert uten håndtak er vel useless?? Og så mente han at dette kunne ikke SAS lastes for ??
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Merkelig.
Hva sier forsikringsselskapet ditt?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
Vet ikke, har hatt fullt opp her og ikke snakket med de. kofferten er forlat i Detroit, hadde samme funksjon som en pappeske, ble en bag i stedet...
Er det SAS eller forsikringsselskapet som skal ordne opp her da??
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2013
Posts: 148
|
![]()
Det samme skjedde meg. Jeg fikk tilbud om ny koffert på flyplassen og valgte å takke nei, fylte ut et skjema sammen med en agent og tok så kofferten med til Morris i Oslo sammen med skjemaet og fikk helt ny koffert.
Erfaringsmessig tror jeg ikke forsikringsselskapet ditt kommer til å hjelpe deg så veldig, men det er slik jeg har forstått det selskapet du sist flydde med(?) som er ansvarlig. Jeg flydde KLM, Qatar og SAS og så koffert på innsjekk hos KLM, men jeg hentet kofferten etter en SAS flyktning og gjorde papirarbeidet hos de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
Det var her SAS hele veien ja....
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2013
Posts: 148
|
![]() Ikke skyt meg om det er galt, men da er jeg i den oppfatning at SAS skal ordne opp, for eksempel ved en skaderapport og rekvisisjon til ny koffert eller reparasjon. EDIT: http://www.sas.no/alt-om-reisen/ved-...kadet-bagasje/ "Meld fra om skadet bagasje. Vis bagasjen din hos Ankomstservice på flyplassen. Du må melde fra om skader innen 7 dager. Telefonnummer til SAS Ankomstservice er +47 815 59955." |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]()
Var Detroit eller Chicago final destination? Regelverket sier at skader skal rapporteres på endestasjonen, og så sloss man om regningen på bakrommet etterpå ... Selv om du stopper for fortolling på ORD ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
Siste stopp var ORD ja, så leiebil til Detroit og videre derifra. Så det ble etter overtalelse fra min side fylt ut rapport på Ord ja.
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]()
Fikk min søte lille samsonite overkjørt av SAS internt i Norge engang ( den hadde hjulspor over hele kofferten).
Klagde, fikk penger til ny ![]() Hadde en søster som opplevde det samme, men hun hadde ikke en samsonite, fikk fortsatt penger til en ny samsonite. Dog dette var noen år siden. Mulig at ting er strengere og kjipere nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
|
![]()
Post gjerne hvordan det endte. Jeg får magesyre av å høre hvordan flyselskapene prøve å komme seg unna erstatning.. Jeg har selv fått skadet en stor samsonite i USA og gadd ikke kampen, men heldigvis var min lokal butikk klar for å fikse ting gratis..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Newcomer
Join Date: Mar 2012
Posts: 33
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
Noen som har en ide om hvor man kan ta kontakt med SAS om slikt ? Har de en mail? Eller er det good old fashioned snail mail som gjelder??
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]() Quote:
http://www.sas.no/alt-om-reisen/ved-...kadet-bagasje/ "Meld fra om skadet bagasje. Vis bagasjen din hos Ankomstservice på flyplassen. Du må melde fra om skader innen 7 dager. Telefonnummer til SAS Ankomstservice er +47 815 59955." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
http://www.sas.no/Customer-Care/Feedback-form/ SAS har en del avtaler med forhandlere i Skandinavia og andre steder, bl.a. Bagorama i Oslo, men da må du ha med kofferten, og jeg forstår det slik at du har kvittet deg med den.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
Har fått svar fra SAS om å ta med kofferten til den lokale koffertsjappa..
Det blir jo en utfordring...
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Vår fullsize Rimowa Topas ble ødelagt av UA 18. des.
Ikke noe spørsmål, får ny med det tar 2 mnd . Istedenfor sende til Norge ( krangle med tollen etc ), valgte vi at de sendte til vårt hotell i Honolulu . Levert på rommet i Rimowa kartong da vi kom i går... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Bonusjeger
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
|
![]()
Bagasje ble skadet med SAS forrige mandag (ene hjulfestet ble slåttløs og platen inni ble knust), og jeg la ikke merke til det før jeg skulle begynne å trille den når jeg kom av flybussen. Tok den med meg til Flesland igjen på lørdag da jeg skulle på en dagstur til Oslo for å ta TOEFL. Ankomstservice åpnet ikke før jeg satt på flyet, så tok den med til Oslo og fikk tatt det i ankomsthallen der. Fikk da tilbud om ny koffert på stedet, eller å ta den med til Bergen og få en ny i butikk (valgte det siste da de kun hadde rødfargede kofferter igjen).
Men uansett, poenget: voknet i dag til å ha følgende e-post i min innboks: Quote:
![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Koffert på avveie ... | LN-MOW | Småprat | 4 | 18-03-2018 22:49 |
MAF koffert | Northrider | Reiseforum | 2 | 25-09-2013 20:05 |
Koffert for a thirsty traveller? | Fnate | Småprat | 21 | 25-04-2012 16:00 |
En koffert er ikke en koffert | EB | Flyforum | 9 | 25-11-2006 17:32 |