![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
VG skriver nå at denne "blindpassasjeren" trolig døde av oksygenmangel.
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig tragisk
![]() Det som er enda mer tragisk er at sikkerheten på Torp er rett og slett for dårlig. Gjerdet var veltet ved Widerøe/Sas Cargo bygningen i 3-4 måneder uten at noen har gjort noe med det. Det finnes flere hull i gjerdet i skogen hvor ingen ser at man går over... Er jo bare å hoppe over gjerdet noen steder. Sånn som jeg spotter står jeg på et søppelkasse står nesten over gjerdet.. Greit for oss som spotter men for dem som vil absolutt over gjerdet er noe annent..
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dagbladet har sjekket nærmere hvordan det ligger an med sikkerheten rundt gjerdene på TRF. Ikke lystig lesing akkurat, i et HMS-perspektiv.
http://www.dagbladet.no/2014/06/05/n...liti/33691413/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det bildet Dagbladet viser her, er jo veien som går til blant annet Dakota Norway´s hangar, og en slags Amerikansk Muskelbil forening. Og vi må jo ikke glemme at det er en offentlig vei, som alle har rett til å kjøre på. Bøleveien heter den. Eneste forskjellen er at det ikke er asfalt, men masse betong osv. som ligger der. Jeg har kjørt der flere ganger med kamerater, og det at de kunne kjøre bil helt frem til rullebanen er rett og slett tull. Sant nok at du kommer relativt nærme rullebanen, men det er ganske heftige porter/gjerder som står der, med videokameraer, kodelås og lys. Dette er vel en av de vanskeligste stedene å komme seg inn på Torp, imotsetning til f. eks ved Widerøe Cargo, Pilot Skolen hvor man så og si kan hoppe over gjerdet, eller ved innflygningen på RWY 18. Det er ikke noe mer spesielt en f. eks å kjøre til vollen eller Flishaugen på OSL. Du står nærmere rullebanen hvis man står ved Dakota´s spotterplattform.
"Det er nesten den slagne landevei rett inn til rullebaneområdet på Torp. En porten til den tidligere militære delen av flyplassen står stort sett åpen. Ved inngangen er det verken skilter eller andre elementer som forteller besøkende om hvor veiene inn i området leder." Det er jo en offentlig vei. Come on, DB. Greit at dere vil ha en story, men blir for dumt når det er en offentlig vei som ligger ved en flyplass. Last edited by Peder96; 05-06-2014 at 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette har skjedd flere ganger:
Quote:
http://www.nettavisen.no/nyheter/gut...n/8450973.html http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...l#.U5DGEN61UtA Skjønner ikke at de gidder. Det er jo så unødvendig! Last edited by Someone; 05-06-2014 at 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Flyklapper
|
![]()
Som det blir sagt - hvis noen vil hardt nok inn på en flyplass, finnes det lite som kan stoppe en. Med mindre man bygger vollgraver med krokodiller, betongmurer, piggtråd og selvskudd vil det alltid være en vei inn. Og selv da vil noen prøve - og innimellom klare det.
En tragisk hendelse. Tiden vil vise om noe kunne vært gjort annerledes, men det VIL skje igjen. Om ikke på Torp, så kanskje på Gardermoen eller Værnes - eller HELT sikkert i Lagos og Mogadishu ... Desverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Men gjerder som ligger nede eller har større hull i lang tid, det er bare slapphet og dårlige rutiner som ligger bak. En så grunnleggende fysisk sikring som et gjerde må man kunne kreve at en flyplass har kontroll på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg sa ifra, dem sa bare "Vi fikser det etterhvert" Gjerdet er oppe men hull er fortsatt der :/
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fint bilde av en E190, under ......
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, da har hvertfall vakta på TRF fått ræva i gir.
Var der i dag en liten tur, stod ved Widerøe Cargo i 10 minutter for å få med DY´s Alicante maskin close up. Jaggu tok det ikke mer enn 3 minutter før det kom en kar bort, begynte å spørre meg om hvorfor jeg stod der osv. Svarte som det var, jeg var der for å ta bilder. Han ble litt skeptisk, og begynte og spørre om det var til skolebruk eller lignende, og jeg svarte da nei, det var fordi jeg syntes det er moro å ta bilder av fly. "Jaja, deg om det. Men du kan ikke stå her, du får ta turen opp til Dakota Norway, der er det en plattform du kan få ta bilder fra." Jeg sa da at jeg hadde vært der ett tusen ganger før, og ville prøve nye steder. Jeg har tross alt stått her hver gang jeg har vært her iløpet av de to siste månedene. Han svarte med at det ikke er lov, selvom vakta før har kommet bort for å slå av en prat. Men nå var det altså ikke lov lenger. Bra de strammer inn litt, men at vi ikke skal få ta bilder er jo relativt rart. Står utenfor gjerde, på offentlig eiendom. Ingen skilt om innkjøring forbudt eller lignende. Jaja, får vel dra på let etter nye steder igjen da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Flyklapper
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis det er så enkelt å komme seg inn på flyplass-området, da må det jo være like lett å ta seg inn for å plassere en bombe eller lignende på flyet! Forferdelig dårlig vakthold...
![]() |
#37 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det plass til en voksen person i hjulbrønnen på Embraen ? Ser de skriver at han døde av oksygen mangel, men er det bekreftet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så inne i hjulbrønnen på jobb i dag, og det er forsåvidt plass, om du er liten vekst. Men jeg kan ikke begripe at ingen så personen der. Du må ligge på siden, og da er du veldig synlig.
![]() |
#39 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Green
|
![]()
Du har et poeng der, når jeg tenker på det bør jo sannsynligheten for å falle ut være stor om det er veldig dårlig plass og med tanke på at det er en del bevegelser under landing som kan påvirke (at det f.eks var en del turbulens).
Last edited by LN-JOH; 08-06-2014 at 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM maskin med sikkerhetslanding i Norwich | LN-VLE | Småprat | 0 | 15-05-2014 06:31 |
KLM, Widerøe, Thomas Cook samt noe småtasser fra TRF | andreas_a | Bilder & foto | 3 | 14-07-2011 21:19 |
KLM E190 på TRF? | SpottAir | Flyforum | 3 | 29-12-2009 21:54 |
KLM øker kapasiteten på TRF | CK | Flyforum | 4 | 19-01-2006 17:16 |
Noen som vet hvilken SAS maskin som er på TRF i dag ? | sail4fun | Flyforum | 3 | 04-06-2005 17:40 |