Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 04-06-2014, 00:01   #9
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Prissammenligning US-Norge

Hadde bare ALPA benyttet dine tanker dc-8-63, men de er vel mer opptatt med at United hadde en 9,5% nedgang i passasjertall 2012 til 2013 mellom EWR og OSL - og da er den store stygge terroristen, øøh ulven, Norwegian.

Helt klart har konkurransen mye å si på prisene over Atlanteren. La oss bevege oss vekk litt fra US-Norge for å se litt på prisene mellom London og New York og mellom Manchester og New York. På MAN er det to amerikanske selskap som tilbyr NYC, mens det på LHR er mer enn en god håndfull tilbydere. Hvordan slår det så ut på prisene? Gjennomsnittlig må de fra Nordvest-England betale £200 mer enn de som reiser fra London for en direkte tur/retur-billett. Men de i nordvest er oppfinnsomme. Å reise via Dublin eller Amsterdam kan man få til og med billigere flyturer enn de fra London. Trikset er å lure seg til billigste tariff av Air Passenger Duty og her er et eksempel på det: Man kjøper en billig tur/retur MAN-AMS med f.eks. easyJet og så kjøper man en ekstra hyggelig priset tur/retur AMS-LHR-JFK med British Airways. Totalprisen blir vanligvis mye lavere enn LHR-JFK. Den britiske stat mister £54 i APD på et slikt opplegg siden intl-intl transferpassasjerer ikke betaler APD. British Airways/One World bidrar med "subsidier" for å ta passasjerer fra KLM på AMS. Det blir både lengre reisetid og ekstra tid på AMS begge veier med manuell bagasjehåndtering, men det ser ut å ha blitt en sport å slå nomalene i nordvest. Ekstra mye er det å tjene hvis en skal ut å fly i andre klasser enn turistklasse. Det er ikke bare AMS som er valgt til slik aktivitet, også DUB med Ryanair mellom MAN og DUB og over dammen er det mange amerikanske som flyr og så må vi ikke glemme Aer Lingus. Det har de siste månedene vært høye to-sifrede prosentøkninger mellom MAN og DUB, så det ser ut til å bre om seg.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norge-Australia-Norge på kortest mulig tid. Twin Otter Reiseforum 2 17-07-2010 12:54
Jobber flyselskapene i Norge får å få tilbake bonuspoeng i norge? vstenhjem Flyforum 6 22-03-2010 00:54
SAS Norge kutter i Nord-Norge (10 %) BU595 Flyforum 5 08-12-2008 23:36
Prissammenligning Ryanair-Norwegian LN-KOG Flyforum 41 12-02-2008 16:47
Prissammenligning på flybilletter FlyHi Flyforum 5 29-10-2005 16:43


All times are GMT +2. The time now is 13:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.