![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,206
|
![]()
Hva med SMI(LGSM)? Husker da vi fløy hjem derfra i fjor var det to kapteiner i cockpit, en av de var Thomas Hestammer som vel er flygesjef i DY. SMI er kjent for ganske heftig terreng rundt flyplassen, var en ganske kraftig sving de måtte gjøre før landing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() Quote:
Det var jo lurt, da han er en av de som er minst current på å fly. Mye skrivebord i den loggboken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
|
![]()
Men hva er de offisielle kravene? Ved en såkalt CAT C, siden selskaper kan ha egne SOPer, hvor høye er myndighetskravene? Har alle C-flyplasser i Norge de samme kravene, eller er det egne regler for hver enkelt flyplass? Er dette rent nasjonale krav, eller er de tilsvarende eventuelle ICAO-regler? Hvem vurderer det, og hvordan følges det opp? For eksempel, er valget mellom instruktør om bord eller simulatortrening opp til selskaper eller myndigheter?
Fint om noen er i stand til å utdype litt her eller referere til dokumenter som beskriver dette ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]() Quote:
considerations such as: (a) Non Standard Approach aids and / or approach patterns, or (b) Unusual local weather conditions or (c) Unusual characteristics or performance limitations, or (d) Any other relevant considerations including obstructions, physical layout, lighting etc. A Category C airfield requires additional considerations to a Category B aerodrome and is considered to pose certain problems for the approach and / or landing and / or take-off. *For Category C aerodromes; The captain should be briefed and visit the aerodrome as an observer and/or undertake instruction in a flight simulator approved by the Authority for that purpose. This instruction should be certified by the operator. I vår OM-A står det at Postholder Flight Operations bestemmer hvorvidt en plass faller i Cat C. Det vil som tidligere nevnt også kunne være forskjellig fra flytype til flytype siden det gjerne er performance som kan være avgjørende om plassen klassifiseres som B eller C. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,714
|
![]() Quote:
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Krevende å fly i Russland | krølle | Bilder & foto | 3 | 01-07-2013 00:19 |
Norges 10 mest krevende flyplasser? | Side3 | Flyforum | 3 | 05-04-2011 13:40 |
Fortsatt krevende marked fra OSL | Tally-Ho | Flyforum | 18 | 14-01-2010 18:21 |
Flyplasser | Twin Otter | Flyforum | 7 | 31-03-2005 20:03 |