Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-05-2014, 16:17   #1
AirlineLover
ScanFlyer Blue

Norwegian Oslo til Dubai

Istedenfor å skrive en laaang text så lagde jeg bare denne videoen her.. brukte 3 timer på å redigere og poste den..

Mobilen ristet litt når jeg filmet men... filmet 4/4-2014
My journey to Dubai 2014 New video, Full flight+A…: http://youtu.be/U9pstl94nkk

Ny video:
https://www.youtube.com/watch?v=GhgH-l8RQWA

Last edited by AirlineLover; 11-05-2014 at 13:18. Reason: Kritikk
AirlineLover is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2014, 16:49   #2
Kleppan
ScanFlyer Blue

Default Re: Oslo til Dubai

Unnskyld men å bortimot 20 minutter på deg på gardermoen og deretter, vet ikke hva, skriv en rapport istedet!
Kleppan is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2014, 17:22   #3
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirlineLover View Post
Istedenfor å skrive en laaang text så lagde jeg bare denne videoen her.. brukte 3 timer på å redigere og poste den..

Mobilen ristet litt når jeg filmet men... filmet 4/4-2014
My journey to Dubai 2014 New video, Full flight+A…: http://youtu.be/U9pstl94nkk
Takk for filmrapporten.

Tre tips til fremtidige rapporter:
- Ha bildet rett vei hele filmen
- Gjør at delene i rapporten er litt mer gjevne. Ikke et kvarter på OSL, et par minutter på flyet og 10 sekunder i Dubai.
- Prøv å gi litt mer oversikt over hva som skjer. Når jeg ser gjennom her virker det som om noen bare har festet et kamera til brystkassen og går rundt. Forklar hva som skjer, gi kommentarer/vurderinger/informasjon (enten muntlig underveis/redigert inn i etterkant, eller med tekst på filmen) - og ha kameraet et sted som gjør at ting virker litt mer oversiktlig.

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2014, 18:31   #4
AirlineLover
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
Takk for filmrapporten.

Tre tips til fremtidige rapporter:
- Ha bildet rett vei hele filmen
- Gjør at delene i rapporten er litt mer gjevne. Ikke et kvarter på OSL, et par minutter på flyet og 10 sekunder i Dubai.
- Prøv å gi litt mer oversikt over hva som skjer. Når jeg ser gjennom her virker det som om noen bare har festet et kamera til brystkassen og går rundt. Forklar hva som skjer, gi kommentarer/vurderinger/informasjon (enten muntlig underveis/redigert inn i etterkant, eller med tekst på filmen) - og ha kameraet et sted som gjør at ting virker litt mer oversiktlig.
Det var en bra kommentar.. Takk!
Old 10-05-2014, 19:46   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Oslo til Dubai

Vær forberedt på kommentarer ut i fra kvaliteten på det du poster. Jeg er bare ærlig og sier det som det er. Men du skal ha respekt for forsøket. Vi må alle begynne et sted. Ellers er kommentarene og tipsene fra forrige poster en god pekepinn på hva som kan gjøres annerledes.

Last edited by Twin Otter; 10-05-2014 at 19:59.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2014, 22:29   #6
ToreD
Flydiot

Dette ble bare for mye. Ja takk til bilderapporter med tekst. Nei takk til dette
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 10:05   #7
OY-CIR
ScanFlyer Silver

Quote:
Vis litt respekt! Jeg skrev at du skulle spole til 16:00 hvis du ikke ville se OSL!
1. Det kalles konstruktiv kritikk.
2. Jeg er helt enig med han. Tekstrapport+matbilder hadde vært bedre.
OY-CIR is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 11:37   #8
AirlineLover
ScanFlyer Blue

Norwegian Re: Oslo til Dubai

Quote:
Originally Posted by OY-CIR View Post
1. Det kalles konstruktiv kritikk.
2. Jeg er helt enig med han. Tekstrapport+matbilder hadde vært bedre.
Det er ikke konstruktiv kritikk... han sa "bortkastet tid"

Synes at det er litt frekt
Old 11-05-2014, 12:19   #9
OY-CIR
ScanFlyer Silver

Quote:
Det er ikke konstruktiv kritikk... han sa "bortkastet tid"

Synes at det er litt frekt
Det er fortsatt konstruktiv kritikk, fordi den tiden du brukte på å redigere kunne du brukt på å skrive en TR.
OY-CIR is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 12:53   #10
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Ro ned litt her folkens...

Skal prøve å komme med litt faktisk konstruktiv kritikk:

- Hold kameraet rett og stødig hele tiden. Kan være vanskelig med mobil tlf, men da må man tilpasse ved å holde seg i ro når man filmer, gå + filming er vanskelig.

- Vær klar over nøyaktig hva du vil fortelle med filmen. Vær kritisk når du redigerer.

- Folk på internett har kort "attention span", så om publikum skal være noe mer enn nærmeste familie/vennegjeng så prøv og ikke lag filmen lenger enn 5 min.

- Om du ikke skal snakke, prøv å legg til musikk, men ha gjerne litt lyd fra opptak innimellom (PA-announcements f.eks, men ikke overdriv heller) Se www.jamendo.com for royalty free music

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 13:17   #11
AirlineLover
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Ro ned litt her folkens...

Skal prøve å komme med litt faktisk konstruktiv kritikk:

- Hold kameraet rett og stødig hele tiden. Kan være vanskelig med mobil tlf, men da må man tilpasse ved å holde seg i ro når man filmer, gå + filming er vanskelig.

- Vær klar over nøyaktig hva du vil fortelle med filmen. Vær kritisk når du redigerer.

- Folk på internett har kort "attention span", så om publikum skal være noe mer enn nærmeste familie/vennegjeng så prøv og ikke lag filmen lenger enn 5 min.

- Om du ikke skal snakke, prøv å legg til musikk, men ha gjerne litt lyd fra opptak innimellom (PA-announcements f.eks, men ikke overdriv heller) Se www.jamendo.com for royalty free music
Det der var konstruktiv kritikk! Tusen takk!

Slettet videoen og redigerte igjen. La ut en ny
https://www.youtube.com/watch?v=GhgH-l8RQWA
Denne er mye kortere (15 min, det var 29 før)og bare 2min av videoen handler om OSL.
Old 11-05-2014, 14:16   #12
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Vis litt respekt! Jeg skrev at du skulle spole til 16:00 hvis du ikke ville se OSL!
Jeg tror det kan være lurt av deg å ta til deg alt som kommer av kommentarer til bidraget ditt og ikke begynne å "krangle" rundt dette. Det er nok ikke mange som synes det er noe å få ut av filmen din og det å du tåle å høre her er det stort forbedringspotensiale. Lytt til dem som gir deg kommentarer og forslag til hvordan du kan forbedre deg og benytt dette ved senere forsøk!
Lykke til videre
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 14:57   #13
AirlineLover
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Jeg tror det kan være lurt av deg å ta til deg alt som kommer av kommentarer til bidraget ditt og ikke begynne å "krangle" rundt dette. Det er nok ikke mange som synes det er noe å få ut av filmen din og det å du tåle å høre her er det stort forbedringspotensiale. Lytt til dem som gir deg kommentarer og forslag til hvordan du kan forbedre deg og benytt dette ved senere forsøk!
Lykke til videre
.....Jeg krangler ikke. Henshaw og Flight Cancelled ga meg konstruktiv kritikk som jeg syntes var bra. Men Twin Otter sa "Bortkastet tid, sorry". Jeg lærer ingenting fra det. Han sier ikke noe om hva jeg burde gjøre, bare "Bortkastet tid". SKJERPINGS
Old 11-05-2014, 15:33   #14
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
.....Jeg krangler ikke. Henshaw og Flight Cancelled ga meg konstruktiv kritikk som jeg syntes var bra. Men Twin Otter sa "Bortkastet tid, sorry". Jeg lærer ingenting fra det. Han sier ikke noe om hva jeg burde gjøre, bare "Bortkastet tid". SKJERPINGS
AirlineLover,

Hvis du leser post 7 om igjen ser du at jeg henviser til tidligere kommentarer i tråden som kanskje kan være noen tips til hvordan du kan levere et bedre resultat ved en senere anledning.

Når det gjelder bortkastet tid, så var det delvis myntet på meg selv som seer.Jeg kan ikke se at du har skrevet noe om å spole forbi adskillelige minutter for å komme til selve flyturen.

Men dette med "bortkastet tid" var også myntet på deg som "produsent". Du skriver at du har brukt noen timer på å redigere å sette dette sammen. Jeg er imponert over innsatsen og arbeidet du la ned. Men når sluttproduktet ikke ble så bra så tenker jeg at det er noe vi kan lære av dette.

Ta gjerne en tur inn på Youtube og søk etter andre videorapporter fra flyturer. Se på de og sammenlign med ditt eget materiale.

Det ble nevnt noe om lengden på videoen her, og jeg tror det er essensielt.

Som det blir nevnt fra andre her: Å gå rundt med en mobiltelefon å filme konstant på skrå slik at jeg må bøye hodet mitt på skaffe til å få et inntrykk av hva det er jeg ser på er blant annet for meg bortkastet tid. Dessuten har jeg faktisk sett store deler av Oslo Lufthavn tidligere så jeg vet hvordan den ser ut.

Prøv å fokuser på enkelte aspekter ved flyreisen. Gjerne med noen oversiktsbilder fra terminalen. Boarding. Pushback. Take off. Cruise.

Jeg synes det personlig er kjekkest å se video som er filmet ut vinduet under flighten.

Ønsker deg lykke til med nye filmprosjekter. Men kanskje det å sette seg ned og ta noen notater underveis kan være vel så bra. Slik at du kan lage noen små tekstrapporter slik vi ellers er vant med her på forumet.
Old 11-05-2014, 16:30   #15
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Hei,
Video nr. 2 var mye bedre. Morsomt med videorapport!

Du kunne gjerne ha skrevet litt utenom videoen også. Hvilket individ som fløy, avgang-/ankomsttid, load factor (sånn ca.), evt. annen "basis info".
Lykke til!
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 18:19   #16
AirlineLover
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
AirlineLover,

Hvis du leser post 7 om igjen ser du at jeg henviser til tidligere kommentarer i tråden som kanskje kan være noen tips til hvordan du kan levere et bedre resultat ved en senere anledning.

Når det gjelder bortkastet tid, så var det delvis myntet på meg selv som seer.Jeg kan ikke se at du har skrevet noe om å spole forbi adskillelige minutter for å komme til selve flyturen.

Men dette med "bortkastet tid" var også myntet på deg som "produsent". Du skriver at du har brukt noen timer på å redigere å sette dette sammen. Jeg er imponert over innsatsen og arbeidet du la ned. Men når sluttproduktet ikke ble så bra så tenker jeg at det er noe vi kan lære av dette.

Ta gjerne en tur inn på Youtube og søk etter andre videorapporter fra flyturer. Se på de og sammenlign med ditt eget materiale.

Det ble nevnt noe om lengden på videoen her, og jeg tror det er essensielt.

Som det blir nevnt fra andre her: Å gå rundt med en mobiltelefon å filme konstant på skrå slik at jeg må bøye hodet mitt på skaffe til å få et inntrykk av hva det er jeg ser på er blant annet for meg bortkastet tid. Dessuten har jeg faktisk sett store deler av Oslo Lufthavn tidligere så jeg vet hvordan den ser ut.

Prøv å fokuser på enkelte aspekter ved flyreisen. Gjerne med noen oversiktsbilder fra terminalen. Boarding. Pushback. Take off. Cruise.

Jeg synes det personlig er kjekkest å se video som er filmet ut vinduet under flighten.

Ønsker deg lykke til med nye filmprosjekter. Men kanskje det å sette seg ned og ta noen notater underveis kan være vel så bra. Slik at du kan lage noen små tekstrapporter slik vi ellers er vant med her på forumet.
Jeg skrev at du burde spole i den første videoen men den ble slettet for noen timer siden. Den nye videoen er halvparten så lang
Old 11-05-2014, 19:44   #17
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Jeg skrev at du burde spole i den første videoen men den ble slettet for noen timer siden. Den nye videoen er halvparten så lang

Står ingenting om spoling i post 1.
Old 11-05-2014, 20:28   #18
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Jeg så litt av den og slo av etter 4 minutter. Sorry....not my cup of tea.

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 21:40   #19
AirlineLover
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Står ingenting om spoling i post 1.
Det sto i VİDEOEN ikke her på forumet.
Old 12-05-2014, 00:31   #20
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Ja ok. Sorry da. Uansett så tyder vel de fleste kommentarene her på at det finnes et forbedringspotensiale. Prøv igjen!
Reply

Posting Rules