![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja da er det kun timer til jeg setter meg på flyet, og her vil det ettervert komme 6 trippraporter de neste 2 ukene.
I min signatur kan dere se Selskaper og flytyper som etter planen skal være involvert. Første del kommer nok en gang i morgen ettermidag. Så stay tuned for more information. Last edited by grindstein; 01-02-2010 at 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Leg 1. DY1304, Mandag 01.02.2010 Boeing 737-300WL LN-KHB
Ja da var førets legg gjenomført, og jeg skal komme med en liten TR. For første gang skal jeg ta med litt bilder i mine TR. På denne blir det ikke så mange, men kommer sterkt tilbake ifra EK flightene. Ankom OSL ca 1020. Ordinær avgang var 1230. Gikk rett til en Desk for å checke inn, slik at dem i Gate skulle få mindre jobb. I og med at Passet må registreres. Ruten skal egentlig betjenes av en B737-800. Men de haddde vist bytte idag. Og takk for det, Den opprinelige planen var vist at LN-NON skulle fly. Den har jeg flydd før, og den er forferdig. Elendige seter, og trangere en ei jomfru. Hørte de sa ved gate at det var 104+3. Kan sikert stemme, for det var mange som hadde en treseter for seg selv. Meg inkludert. Sikerhetskontrollen gikk som en lek, var lite folk i denne tidsperioden på OSL. Så det gikk max 5 minutter ifra jeg haddde levert koferten til jeg var kommet inn på utlandspiren. Så på en skjerm at jeg skulle ha Gate 53. Med andre ord en av de mobile gatene på OSL. Ikke vet jeg hva som var årsaken, men gaten nektet å samarbeide når flyet kom, det gikk vel 20 minutter ifra flyet kom, til Gate var i posisjon. De måtte vist nok tilkalle folk ifra OSL driftsavdeling for å løse problemet. Og når dette problemet var løst mistet flyet ground power. Dermed måtte pilotene kjøre en komplett restart av alle systemer, og FMC måtte programeres på nytt. Ca 1220 startet boarding. Og vi pushet ifra gate 1239. 9 minutter forsinket. Er egentlig meget godt jobba med tanke på de problemene dem hadde med gate og groundpower. Vell ombord konstanterte jeg at jeg endelig skulle få testet de nye setene til DY. ![]() Disse setene var MEGET comfortabel, og den løsninga med å ha lommen øverst i seteryggen er genial. Man følte med en gang at dette gir bedre benplass. Knyttnevetesten ble tatt, og den ble bestått med glans. ![]() Takeoff var på bane 01L. Så det ble en aldri så liten omvisning på OSL. Uten tvil var det Thai sin B772ER som ruvet mest, og var desidert størst. Vell oppe i lufta fikk jeg tatt et bilde av Maura, som etter sigende huser flere av dette forums brukere. ![]() Etter vert kom cabinpersonalet med menyen. Bare måtte ha et bilde av den å. ![]() Ene flyvertinna, som foresetn er Nordlending, det samme er undertegnede fikk med en gang en fin dialog. Og hun ble en smule misunnelig da jeg nevnte at jeg skulle fly Emirate A380 på hjemturen om 2 uker. Resten av turen gikk som det skulle. Kjøpte meg en kanelbolle og to cola. Slappet av å nøt det flotte flyværet over Nordsjøen. Jo nermere vi kom de britiske øyer, jo flere fly kunne jeg se rundt meg. Blant annet en go del havys retning USA. Landet noen minutter før tid. Tror vi var parkert 5/6 minutter før rutetid. Rett før oss landet en Emirates B772. For et vakert syn ![]() Men avstanden ifra gate til Passkontroll var lang, og det var enda lengre å gå for å få koferten. Men det gikk på skinner, og jeg sto max to minutter i passkontrålkø før det var min tur. Koferten kom 2 minutter etter at jeg kom til bagasjebandet. Så var den en 5 minutters gåtur til hotellet jeg sitter på nå. Vurderer å legge inn en liten raport om dette hotellet. For det fortjener faktisk litt spalteplass. Alle som jobber her er meget servisinstilt, og maten er fantastisk bra ![]() Neste leg blir Emirates EK0012 LGW-DXB. SKal prøve å få lagt den ut under transitt i DXB i morgen kveld. Have i nice night Last edited by grindstein; 01-02-2010 at 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Men... avatar eller signatur ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Leg 1 er lagt ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Helt topp.. Venter på fortsettelsen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Merker jeg blir litt småmisunnelig her
![]() Gleder meg til å lese fortsettelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Lov meg å ta masse bilder fra EK og del med oss. Flere forumister som er misunnelige nå.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det kommer masse bilder å film ifra alle EK turer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Blir spennende å se hvordan du opplever EK i økonomi. Greier de seg like bra bak, som det de gjorde foran i høst så blir det bra.
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Lite tips: Det er bedre å ta rapportene fortløpende, ettersom man ikke ser at postene er redigert hvis man bruker 'New Posts' - som en del gjør ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blir artigt å sjå forsettelsen av tripraportene.
God tur ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis du gikk til hotellet, antar jeg du bor på enten Hilton eller Sofitel? Booket selv Sofitel på LGW en gang, men værgudene ville ha det til at jeg skulle sove hjemme den natten istedenfor - forøvrig litt til høyre i kanten på det ene, flotte bildet der
![]() Ser frem til fortsettelsen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har tenk på det, og kommer til å legge de inn som nye poster ettervert, slik at det skal bli enklere for dere å se når det kommer noe nytt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da er det på tide med en live oppdatering. Har ankommet Terminal North på LGW. Har fått sjekket inn, og mine seating ønsker har blitt innfridd. Så på EK012 er det 17A, og på EK374 er det 20A.
Har nå funnet meg en plass med vindu imot Apron. Sånn at jeg skal ha en viss kontroll på hva som er av flyaktivitet på denne siden av flyplassen. Gaten åpner 0830 lokal tid. Avgang er 0945. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da har man anokommet Dubai. Neste flight skal gå 23.10 lokal tid.
Skal komme med en ommfatende TR ifra dagens EK12. Men må bare si at comforten, servisen var helt topp. Det samme var maten vi fikk. Som jeg alt har sagt, så kommer det senere en omfattende TR med bilder ifra turen. Men det får komme når jeg er kommet til Thailand. Vil ikke rekke det på den tiden jeg har her i Dubai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Må bare beklage mangel på oppdaateringer her. Men jeg har rett å slett klart man helst ikke skal klare på sin første tur til smilets land. Traff ei nydelig jente første kvelden, og siden har vi vert sammen. Hun skal bli hos helt til jeg reiser tilbake på Lørdag. Men jeg vil IKKE reise hjem på Lørdag.
Å før dere spør, Ja jeg er hodestups forelsket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Idiot
![]() ![]() ![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du er tilgitt. Kjenner problemet og gikk i akkurat samme fella selv ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hyggelig at du likte de nye setene som DY har innstallert på sine egne eide 300. Alle 800 som kommer fremover nå får disse nye setene
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dubai+London på 5 dager på F (Deler av veien) | mcduck | TripReports | 28 | 25-11-2013 21:51 |
Oslo london bosten miami new york london oslo | TONROY | TripReports | 8 | 19-05-2011 21:52 |
London - Dubai - Osaka | Flybird | TripReports | 18 | 13-12-2010 11:18 |
Oslo-Frankfurt-Dubai-München-Oslo | FlightDeck | TripReports | 31 | 21-12-2009 14:26 |
Oslo-Wroclaw-London Stansted-London Heathrow-Oslo | FlightDeck | TripReports | 8 | 01-03-2009 18:53 |