![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Her innlegg i Stavanger Aftenblad av Eivind Roald , SAS , i sakens anledning 15.april i år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det interessante nå er jo om TOS-SVG fortsetter, eller om SAS igjen ser seg mest tjent med at folket flyr via OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Dersom loadfaktoren gir inntjening vil jeg tro ruten fortsetter. Alt for mange ikkebrukere "skriker" på nye ruter uten forpliktelser. Det tror jeg er et norsk særfenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Newcomer
|
![]()
Garantert at SAS gir seg.
Spørsmålet er vel hvor lenge BMI gidder tape penger i Norge. Tror ikke gir klingende mynt i kassa både på Kvernberget og Gardermoen. Men gir SAS andre selskap muligheten til å få fotfeste i Norge? Vært kjekt å sett pax belegg på Oslo - Aberdeen for SAS. Og om den beholdes om BMI gir opp hele Norge. Historien gjentar seg gang på gang. Coastair, DAT, og nå BMI. Feks, wf flytter sin avg frem til 15 min før BMI fra Kvernberget til Stavanger. Aldri vært så billig å fly til Stavanger med wf. Etter meg bekjent klaget vel ikke krohnair på EB, dem var vel bare uheldig med flykjøp Jeg er enig med han som at, det er dyrt å være fattig. Litt sånn tror jeg flyselskaper som satser i Norge opplever det. Enkelt for SAS opprette nye ruter, for så presse ut nye selskaper. Skal bli spennende å se om SAS beholder ruta til Tromsø, og evnt billig billettene fortsetter på Kvernberget. Samt SAS sin rute på Aberdeen beholdes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
SAS gir seg ikke fordi bmi slutter å fly den samme ruten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Newcomer
|
![]()
Kan du fortelle, hvor finner SAS marked der ingen andre kan? Og hvordan forklarer du at ei rute med litt over 1000 pax på 1 mnd trenger en ny aktør 15 min før. Flys ofte med ei 700 eller 800 maskin.
Ikke problem å drive butikk når Norge, Sverige og Danmark redder selskapet gang på gang. Har alltid reist med SAS og vært fornøyd, men når man ser den systematisk utpressingen av nye selskap dem driver på med. Blir man bare provosert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Upgrade me....
|
![]() Quote:
Og SAS har vel ikke noen Aberdeen rute. Widerøe har på kommersielt grunnlag fra Bergen og Stavanger. Leverer BMI riktigere tider for meg så flyr jeg selvfølgelig med dem. De billig billettene til WF er jo stort sett på tidspunkt som mildt sagt er på katastrofale tidspunkt i forbindelse med jobb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Itillegg startet de OSL-ABZ i våres |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Newcomer
|
![]()
Jeg hadde selv 22 tur retur kr.sund -Stavanger. Se på en wf billett ksu - SVG, rundt 1000 - 1200 kr. Finner ingen så billige billetter med wf fra Ksu.
SAS har vel rute fra Oslo sk4611 til Aberdeen. Og 2 stk 737 avg fra Stavanger. Uansett, er det trist at BMI legger ned. Jeg forstår det, umulig å konkurrere med et statsselskap. Dette gjelder innen flere virksomheter innen persontrafikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det som tilslutt styrer er om markedet vil. Er det SK som har "tvunget" DY til å ta grep i forbindelse med TRD-N.N satsingen? Hvorfor starter WF, som nå er et selvstendig selskap opp flygninger TRD-TOS direkte? Forøvrig så prøvde vel City Star seg på ABZ-SVG-KSU mens bonuspoeng var forbudt og WF ikke ante at de kom til å fly der engang, og alle har jo fått med seg hvordan det gikk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Upgrade me....
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Tror BMI glatt kunne konkurrere med SAS/Widerøe om tidene hadde vært litt smartere. Er en del av oss som reiser fra Kristiansund til Stavanger for møter og denslags. Er selvfølgelig å foretrekke å fly tidlig om morgenen slik at du får maks utnyttelse av dagen i Stavanger, og ha muligheten til å komme deg hjem ca i 16/17 tiden. Last edited by Tjab; 07-05-2014 at 10:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Newcomer
|
![]()
For det første så er det er helt annet pax grunnlag på disse rutene.
At SAS finner mere pax enn BMI, det tviler jeg ikke på. Men hvor mye? City Star var vel et annet selskap enn BMI med tanke på flyflåte etc. På kvernberget har ikke WF gjort noe annet enn å flytte flyavgangen 1 time fram, samt holde prisene nede. Det er helt greit. Der kommer BMI og gir wf konkurranse. Men opprettelse av nye ruter for å direkte presse ut, det provoserer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det kalles konkuranse. Les innlegg over fra SAS i SA. Konkuranse er helt OK etter min oppfatning. Så er det nå en gang slik at det er markedet, oss kunder , som bestemmer hvordan tilbudet skal være. Jeg har skrevet før og skriver igjen; de som ber om nye ruter for å betjene visse markeder får pinadø kjøpe billetter også for det de ber om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så var det kroken på døra. "Det ble ikke den suksessen BMI Regional hadde håpet på. Fredag flyr selskapet for siste gang mellom Stavanger og Evenes."
http://www.ht.no/incoming/article9631341.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Nope. Men de har fløyet på helt andre tidspunkter enn paxen trengte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Newcomer
|
![]()
Konkurranse er ok, men oppretting av nye ruter på samme destinasjon. Rart at både Aberdeen og Tromsø kom såpass raskt. Men får håpe jeg tar feil.
Hvem har mulighet mot et statseid selskap? Selvfølgelig har BMI ansvar selv. Pris, rutetid og markedsføring. Mere spent hva som skjer med dem andre rutene dem har i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hakk i plata?
SAS drives på rent kommersiell basis uten innblanding fra staten. Men det er selvfølgelig godt å ha noe å skylde på ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
At SAS kan finne på å åpne en konkurrerende rute TOS-SVG for å kverke en brysom nykommer - seff! Og nedlegge den når kvelningen er gjort - Seff! Det kalles kapitalisme. Men nettopp det at de åpner TOS-SVG, ikke EVE-SVG tyder på at de har bredere vurderinger bak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvem er Seff?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathens flyr ruten EVE-TRD nå for WF | Tarzan | Småprat | 6 | 09-11-2018 17:43 |
BMI Regional starter KSU-SVG og SVG-GOT | Trdfly | Flyforum | 22 | 17-02-2015 12:31 |
De nye rutene fra SVG (BMI Regional) | WestAir | Småprat | 1 | 26-03-2014 21:54 |
OSL BMI regional | LN-RJJ | Spotteralerts | 3 | 14-06-2013 23:55 |
BMI legger ned Kjevik ruten | MartinL | Flyforum | 13 | 29-09-2007 14:38 |