Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-05-2014, 22:20   #121
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,610
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Her innlegg i Stavanger Aftenblad av Eivind Roald , SAS , i sakens anledning 15.april i år.
Attached Files
File Type: pdf paper[1].pdf (71.1 KB, 162 views)
OJB is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 07:29   #122
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Det interessante nå er jo om TOS-SVG fortsetter, eller om SAS igjen ser seg mest tjent med at folket flyr via OSL.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 08:27   #123
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,610
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Det interessante nå er jo om TOS-SVG fortsetter, eller om SAS igjen ser seg mest tjent med at folket flyr via OSL.
Det er det kundene som bestemmer.
Dersom loadfaktoren gir inntjening vil jeg tro ruten fortsetter.
Alt for mange ikkebrukere "skriker" på nye ruter uten forpliktelser.
Det tror jeg er et norsk særfenomen.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 08:36   #124
sas-ksu
Newcomer
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 10
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Garantert at SAS gir seg.
Spørsmålet er vel hvor lenge BMI gidder tape penger i Norge. Tror ikke gir klingende mynt i kassa både på Kvernberget og Gardermoen.
Men gir SAS andre selskap muligheten til å få fotfeste i Norge? Vært kjekt å sett pax belegg på Oslo - Aberdeen for SAS. Og om den beholdes om BMI gir opp hele Norge.

Historien gjentar seg gang på gang.
Coastair, DAT, og nå BMI. Feks, wf flytter sin avg frem til 15 min før BMI fra Kvernberget til Stavanger. Aldri vært så billig å fly til Stavanger med wf.
Etter meg bekjent klaget vel ikke krohnair på EB, dem var vel bare uheldig med flykjøp

Jeg er enig med han som at, det er dyrt å være fattig. Litt sånn tror jeg flyselskaper som satser i Norge opplever det. Enkelt for SAS opprette nye ruter, for så presse ut nye selskaper.

Skal bli spennende å se om SAS beholder ruta til Tromsø, og evnt billig billettene fortsetter på Kvernberget. Samt SAS sin rute på Aberdeen beholdes.
sas-ksu is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 08:48   #125
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,610
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by sas-ksu View Post
Garantert at SAS gir seg.
Spørsmålet er vel hvor lenge BMI gidder tape penger i Norge. Tror ikke gir klingende mynt i kassa både på Kvernberget og Gardermoen.
Men gir SAS andre selskap muligheten til å få fotfeste i Norge? Vært kjekt å sett pax belegg på Oslo - Aberdeen for SAS. Og om den beholdes om BMI gir opp hele Norge.

Historien gjentar seg gang på gang.
Coastair, DAT, og nå BMI. Feks, wf flytter sin avg frem til 15 min før BMI fra Kvernberget til Stavanger. Aldri vært så billig å fly til Stavanger med wf.
Etter meg bekjent klaget vel ikke krohnair på EB, dem var vel bare uheldig med flykjøp

Jeg er enig med han som at, det er dyrt å være fattig. Litt sånn tror jeg flyselskaper som satser i Norge opplever det. Enkelt for SAS opprette nye ruter, for så presse ut nye selskaper.

Skal bli spennende å se om SAS beholder ruta til Tromsø, og evnt billig billettene fortsetter på Kvernberget. Samt SAS sin rute på Aberdeen beholdes.
Om SAS "gir seg" er det fordi markedet ikke benytter seg av ruten slik at den gir inntjening.
SAS gir seg ikke fordi bmi slutter å fly den samme ruten.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 09:05   #126
sas-ksu
Newcomer
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 10
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Kan du fortelle, hvor finner SAS marked der ingen andre kan? Og hvordan forklarer du at ei rute med litt over 1000 pax på 1 mnd trenger en ny aktør 15 min før. Flys ofte med ei 700 eller 800 maskin.

Ikke problem å drive butikk når Norge, Sverige og Danmark redder selskapet gang på gang.

Har alltid reist med SAS og vært fornøyd, men når man ser den systematisk utpressingen av nye selskap dem driver på med. Blir man bare provosert.
sas-ksu is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 09:30   #127
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,325
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by sas-ksu View Post
Garantert at SAS gir seg.
Spørsmålet er vel hvor lenge BMI gidder tape penger i Norge. Tror ikke gir klingende mynt i kassa både på Kvernberget og Gardermoen.
Men gir SAS andre selskap muligheten til å få fotfeste i Norge? Vært kjekt å sett pax belegg på Oslo - Aberdeen for SAS. Og om den beholdes om BMI gir opp hele Norge.

Historien gjentar seg gang på gang.
Coastair, DAT, og nå BMI. Feks, wf flytter sin avg frem til 15 min før BMI fra Kvernberget til Stavanger. Aldri vært så billig å fly til Stavanger med wf.
Etter meg bekjent klaget vel ikke krohnair på EB, dem var vel bare uheldig med flykjøp

Jeg er enig med han som at, det er dyrt å være fattig. Litt sånn tror jeg flyselskaper som satser i Norge opplever det. Enkelt for SAS opprette nye ruter, for så presse ut nye selskaper.

Skal bli spennende å se om SAS beholder ruta til Tromsø, og evnt billig billettene fortsetter på Kvernberget. Samt SAS sin rute på Aberdeen beholdes.
Aldri vært så billig? Jahaja? Nå flyr jeg særs ofte med Widerøe og SAS fra Kristiansund til Bergen og Stavanger. Sist en tur retur retur bestilt i god tid (i forrigårs og går) 5-6 tusen takk....

Og SAS har vel ikke noen Aberdeen rute. Widerøe har på kommersielt grunnlag fra Bergen og Stavanger.

Leverer BMI riktigere tider for meg så flyr jeg selvfølgelig med dem. De billig billettene til WF er jo stort sett på tidspunkt som mildt sagt er på katastrofale tidspunkt i forbindelse med jobb.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 09:37   #128
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,369
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Og SAS har vel ikke noen Aberdeen rute. Widerøe har på kommersielt grunnlag fra Bergen og Stavanger.
SAS flyr SVG-ABZ og har "alltid" gjort det. 2x daglig på hverdager, morgen og kveld, mens WF utfyller og flyr selv 3x daglig med SAS codeshare

Itillegg startet de OSL-ABZ i våres
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 09:44   #129
sas-ksu
Newcomer
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 10
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Jeg hadde selv 22 tur retur kr.sund -Stavanger. Se på en wf billett ksu - SVG, rundt 1000 - 1200 kr. Finner ingen så billige billetter med wf fra Ksu.
SAS har vel rute fra Oslo sk4611 til Aberdeen. Og 2 stk 737 avg fra Stavanger.

Uansett, er det trist at BMI legger ned. Jeg forstår det, umulig å konkurrere med et statsselskap. Dette gjelder innen flere virksomheter innen persontrafikk.
sas-ksu is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 09:53   #130
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,791
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by sas-ksu View Post
Kan du fortelle, hvor finner SAS marked der ingen andre kan? Og hvordan forklarer du at ei rute med litt over 1000 pax på 1 mnd trenger en ny aktør 15 min før. Flys ofte med ei 700 eller 800 maskin.

Ikke problem å drive butikk når Norge, Sverige og Danmark redder selskapet gang på gang.

Har alltid reist med SAS og vært fornøyd, men når man ser den systematisk utpressingen av nye selskap dem driver på med. Blir man bare provosert.
De finner sikkert marked, eller har et håp om å bygge opp et marked, f.eks SVG-TOS-SVG. Akkurat som KL/BA ( eks ) fant at der var marked for å starte opp AMS/LHR-SVG V.V. Så kan man da spørre om de "presser" SK.
Det som tilslutt styrer er om markedet vil.
Er det SK som har "tvunget" DY til å ta grep i forbindelse med TRD-N.N satsingen? Hvorfor starter WF, som nå er et selvstendig selskap opp flygninger TRD-TOS direkte?
Forøvrig så prøvde vel City Star seg på ABZ-SVG-KSU mens bonuspoeng var forbudt og WF ikke ante at de kom til å fly der engang, og alle har jo fått med seg hvordan det gikk.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 10:00   #131
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,325
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
SAS flyr SVG-ABZ og har "alltid" gjort det. 2x daglig på hverdager, morgen og kveld, mens WF utfyller og flyr selv 3x daglig med SAS codeshare

Itillegg startet de OSL-ABZ i våres
Blanda litt drops her ser jeg Tenkte fra Kristiansund som utgangspunkt og så ble det litt surr.

Quote:
Originally Posted by sas-ksu View Post
Jeg hadde selv 22 tur retur kr.sund -Stavanger. Se på en wf billett ksu - SVG, rundt 1000 - 1200 kr. Finner ingen så billige billetter med wf fra Ksu.
SAS har vel rute fra Oslo sk4611 til Aberdeen. Og 2 stk 737 avg fra Stavanger.

Uansett, er det trist at BMI legger ned. Jeg forstår det, umulig å konkurrere med et statsselskap. Dette gjelder innen flere virksomheter innen persontrafikk.
Jeg må stort sett ut med over 3000 bare for Kristiansund -> Stavanger. Er jo en selvfølge å være framme så tidlig som mulig 09.10 altså. Utover det er jeg ikke helt sikker på hva du mener.
Tror BMI glatt kunne konkurrere med SAS/Widerøe om tidene hadde vært litt smartere. Er en del av oss som reiser fra Kristiansund til Stavanger for møter og denslags. Er selvfølgelig å foretrekke å fly tidlig om morgenen slik at du får maks utnyttelse av dagen i Stavanger, og ha muligheten til å komme deg hjem ca i 16/17 tiden.
__________________


Fuck google, ask flyprat!

Last edited by Tjab; 07-05-2014 at 10:09.
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 10:28   #132
sas-ksu
Newcomer
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 10
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

For det første så er det er helt annet pax grunnlag på disse rutene.
At SAS finner mere pax enn BMI, det tviler jeg ikke på. Men hvor mye?

City Star var vel et annet selskap enn BMI med tanke på flyflåte etc.

På kvernberget har ikke WF gjort noe annet enn å flytte flyavgangen 1 time fram, samt holde prisene nede. Det er helt greit. Der kommer BMI og gir wf konkurranse.
Men opprettelse av nye ruter for å direkte presse ut, det provoserer.
sas-ksu is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 10:32   #133
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,610
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by sas-ksu View Post
Har alltid reist med SAS og vært fornøyd, men når man ser den systematisk utpressingen av nye selskap dem driver på med. Blir man bare provosert.
Om SAS driver systematisk "utpressing" er jeg ikke enig i.
Det kalles konkuranse.
Les innlegg over fra SAS i SA.

Konkuranse er helt OK etter min oppfatning. Så er det nå en gang slik at det er markedet, oss kunder , som bestemmer hvordan tilbudet skal være.
Jeg har skrevet før og skriver igjen; de som ber om nye ruter for å betjene visse markeder får pinadø kjøpe billetter også for det de ber om.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 10:50   #134
Orbiter
ScanFlyer Blue
 
Orbiter's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Troms
Posts: 178
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Så var det kroken på døra. "Det ble ikke den suksessen BMI Regional hadde håpet på. Fredag flyr selskapet for siste gang mellom Stavanger og Evenes."

http://www.ht.no/incoming/article9631341.ece
Orbiter is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 11:35   #135
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Oljeruta legges ned

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...l#.U2kcE35jrNA

- Vi har hatt for lite passasjergrunnlag, og andre flyselskaper har kommet inn med sine tilbud på ruten. Det er dumt, men slik er det, sier hun.

Nope. Men de har fløyet på helt andre tidspunkter enn paxen trengte.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 12:11   #136
sas-ksu
Newcomer
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 10
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Konkurranse er ok, men oppretting av nye ruter på samme destinasjon. Rart at både Aberdeen og Tromsø kom såpass raskt. Men får håpe jeg tar feil.
Hvem har mulighet mot et statseid selskap?

Selvfølgelig har BMI ansvar selv. Pris, rutetid og markedsføring.
Mere spent hva som skjer med dem andre rutene dem har i Norge.
sas-ksu is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 13:52   #137
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by sas-ksu View Post
. Jeg forstår det, umulig å konkurrere med et statsselskap.
Quote:
Originally Posted by sas-ksu View Post
Hvem har mulighet mot et statseid selskap?
Hakk i plata?

SAS drives på rent kommersiell basis uten innblanding fra staten. Men det er selvfølgelig godt å ha noe å skylde på ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 07-05-2014, 17:42   #138
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

At SAS kan finne på å åpne en konkurrerende rute TOS-SVG for å kverke en brysom nykommer - seff! Og nedlegge den når kvelningen er gjort - Seff! Det kalles kapitalisme. Men nettopp det at de åpner TOS-SVG, ikke EVE-SVG tyder på at de har bredere vurderinger bak.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2014, 00:10   #139
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,610
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by Isbamse View Post
At SAS kan finne på å åpne en konkurrerende rute TOS-SVG for å kverke en brysom nykommer - seff! Og nedlegge den når kvelningen er gjort - Seff! Det kalles kapitalisme. Men nettopp det at de åpner TOS-SVG, ikke EVE-SVG tyder på at de har bredere vurderinger bak.
Hvem er Seff?
OJB is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2014, 00:14   #140
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,178
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Hvem er Seff?
Trolig en slang/forkortelse for "selvfølgelig".
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Braathens flyr ruten EVE-TRD nå for WF Tarzan Småprat 6 09-11-2018 17:43
BMI Regional starter KSU-SVG og SVG-GOT Trdfly Flyforum 22 17-02-2015 12:31
De nye rutene fra SVG (BMI Regional) WestAir Småprat 1 26-03-2014 21:54
OSL BMI regional LN-RJJ Spotteralerts 3 14-06-2013 23:55
BMI legger ned Kjevik ruten MartinL Flyforum 13 29-09-2007 14:38


All times are GMT +2. The time now is 18:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.