![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Last edited by RolfL; 06-02-2013 at 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvilket skip er du på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Amatør
|
![]()
St. Maarten fylles opp 19. feb...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Man kan jo ikke ankomme et slikt sted til vanns. Man må komme fra luften
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Amatør
|
![]()
Vi er der samme dag med Celebrity Reflection, skal vi gjøre en avtale..? Dult borti to karer med..ehm, la oss si..med et-par Coronas på bordet i Sunset Bar&Grill ut mot stranda klokken 12.00?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Yes, skal se om det passer slik. Er jeg der på den tiden så skal jeg se etter dere ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bumper denne .. skal på cruisestopp om to uker. Kona har fått klar beskjed om at jeg har 'fridag'.
![]() Webcam'et er oppe igjen ... http://www.sunsetsxm.com/index.php/webcam Hva koster taxien fra cruisehavna? Tar de kort? Eller tar de USD? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Flyklapper
|
![]()
Haha .... ja, det hadde vært noe! Jeg har faktisk en ekstra stick og antenne liggende, men har ikke planer om å ta med meg laptopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Åhhhhhh St. Martin....... Dash'er, Twin Ottere og Islandere så langt en kan se. Og så de store rørene også.
Hilsen FK27 Friendship Forever! |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Flyklapper
|
![]()
Ser det er dekning ned til ca 6500 fot ... Kjenner litt til reisefeberen nå ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Blir der i tre døgn, som en liten utflukt fra en uke i NYC, og skal bo på den Franske siden med leiebil slik at dagelige turer til Maho ikke blir noe problem. Noen som har strand/restaturant/utelivs/things to do anbefalinger sånn uten om Maho og Sunset Bar?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Flyklapper
|
![]()
Litt forbrukerinfo oppdatert 10/2/2014 ...
![]() Det var tre cruiseskip inne samtidig, så det er mulig det gjorde litt for kommunikasjonene .. Turen fra cruisehavna tar ca 30 minutter og koster 8 dollar per hode i maksitaxi. Gi 10. Maho Beach er ikke merket på taxiholdeplassen, så spør en av de som holde styr på køene. (oransje skjorter) Kommer man litt tidlig, går det greit å opprette 'HQ' under en parasoll i baren. Det er få som sitter lenge, så det er lett å finne en god plass. Så lenge man bestiller varer jevnlig, kan man sitte så lenge man vil. Lunchen er OK, typiske burgere og 'barmat'. Det lokale brygget (vel, nesten) er Presidente, og det smaker helt utmerket. ![]() Lite som skjer før ca 11, så ingen vits å være for tidlig ute heller. Widebodiene (KLM, AF og Air Caribes) kommer mellom 2 og 3. Kun AF flyr daglig, så sjekk schedule på forhånd. Ved firetden er det stort sett slutt. Det er en del shopping og restauranter i området, så det er ingen problemer å finne taxi for returen. Virker imidlertid som at de ikke vil kjøre for under 20 dollar, så det lønner seg å finne noen å dele bil med. Da går det greit. Ingen merkbare køproblemer. Mye trafikk og dårlige veier, men det beveget seg greit. Have fuuuun !!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Takk for mye nyttig info Andreas, da merker jeg at jeg gleder meg, om mulig, litt mere til mine 15 dager på SXM i juli
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Newcomer
|
![]()
Var der for en uke siden med min kjære. Kom med Allure of the seas om morgenen, så vi fant en taxi i åttedraget på morgenen.
På holdeplassen ble vi presentert for et stort kart med tall på. Etter to sekunder spottet jeg Maho beach som "Nummer 2" på kartet. Tydeligvis mange som dro dit, for taxiorganisatoren bare nikket og skaffet oss en bil. Sjåføren skulle etter ca 30 minutter ha 10 dollar per snute. turen gikk helt fint på helt greie veier. Etter norsk standard. Vi ankom litt før ni og jeg rakk å løpe ut av bilen for å få med meg avgangen av et 737 Lite folk så tidlig på morgenen. Pluss at været heller ikke var helt topp. Måtte søke tilflukt under parasollene ett par ganger pga regn. I ellevetiden kom solen for fullt og sørget for at jeg ble solbrent for første gang på mange år. Veldig mye sterkere sol her enn f.eks. i spania sommerstid. I tretiden trakk vi oss og fant en bil tilbake. Dro innom Phillipsburg for å kikke på vei tilbake. Alt i alt, en "one in a lifetime experience":-) PS: Stort pluss at fruen koste seg også selv om hun ikke deler min fasinasjon for fly.....hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
Skal på min første spotte tur nå i juni.
Booket 4-netter på sonesta hotellet i bakgrunnen på bilde til LN-MOW og fått bekreftet rom med utsikt til stranden og rullebane. Passer fint hvis hangoveren blir for stor til å gå ut samt at jeg får testet nye linsen på 70-300mm. Blir selvsagt en dag på selve stranden og vurderer en dag med øyhopping i Twin-Otteren Ut i fra det jeg kan lese meg til her i tråden, noe andre tips som kan være verdt å vite om?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Landing på St Maarten | SAS-Steward | Bilder & foto | 6 | 06-04-2015 12:59 |
Sant Maarten (Princess Juliana International Airport) | almacia | Bilder & foto | 2 | 19-02-2014 17:46 |
St Maarten | SAS-Steward | Bilder & foto | 4 | 23-04-2013 08:37 |
St Maarten | SAS-Steward | TripReports | 17 | 27-04-2012 21:46 |