![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal innom St Maarten i begynnelsen av mars. Kommer til å ha disponibelt 2-3 timer på ettermiddagen fra ca kl. 1300. Er det noen her som har vært der og har noen tips. Er dette "nok" tid dersom man må reise til og fra cruisehavna med taxi? Alle tips motta med takk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Tja er ikke så mye tid nei. Veien mellom Phillipsburg og Maho Beach er håpløs og kan ha mye treg trafikk. Selv om det ikke er langt på kartet tar det lang tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du finner sikkert ei sjappe med alskens godt fra frityren på nederlandsk vis!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Med 2-3 timer har du for dårlig tid. Trafikken er håpløs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du kan heller spasere bort til Maho Beach. Tar ca 10 minutter :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Amatør
|
![]()
Fra cruisekaia? Skal innom samme øy i april.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Trafikken er håpløs, spesielt fra flyplassen og inn mot Phillipsburg. De holder på med veiarbeider, så det er kaos hver eneste dag.
Så, med mindre veiarbeidene er klare, ville jeg blitt i Phillipsburg. Spør lokale folk på kaia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Amatør
|
![]()
Jeg får 9 timer i St. Maarten og har et mål om å ta turen ut til stranda for å få med meg AF A343 og TuI 747. Begge lander vel en gang rundt ettiden mener jeg det er..
Blir litt skremt av å lese dette om trafikken, bør jeg sjanse..? Hva er maksimal tidsforbruk stranda - Phillipsburg? Finnes det andre ting å se i nærheten av stranda? Som reisefølget kan lokkes med på..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sist jeg var på St Marteen, brukte vi ca halvannen time fra flyplassen til Phillipsburg. Det fine er at mens sjåføren stod i kø hoppe vi ut å kjøpte litt øl, benyttet toalettene på Mc Donalds etc.
Men om du snakker med en sjåfør og avtaler tid etc, spør når du må regne å dra fra Maho for å være der du skal til tiden. PS teriaki chicken sandwichen på sunset beach bar er fantastisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var på SXM og Maho Beach i fjor, midten av Mars. Brukte cirka 30 minutter fra cruisehavna (Norwegian Cruise Line) til Maho Beach, var der i 6-7 timer, og ble meget solbrent.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Som flera har sagt - trafiken är hopplös. Normalt verkar det gå snabbare från Philipsburg till Maho Beach men räkna med 1.5-2 timmar till Philipsburg. Ta med credit card och kamera , credit card för att lösa flygbiljett och kamera för att fotografera aktern på fartyget - om du kommer för sent och missar avgången !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hehe.... kan bli interessant dette her. Men.... dere som har vært der. Dersom man ankommer kl 0800 og båten går 1700, hvordan ville dere brukt dagen der? Kona har lyst til å dra med junior for å bade litt, jeg har lyst til å få med Maho Beach. Ser ut til at dypvannsfiske kanskje går ut nå....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
er st maartin greit sted å reise alene ? Phillipsburg er vel i samme øy som st maartin ?
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
http://www.sunsetbeachbar.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Amatør
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal dit selv i april. RCCL cruise.
Har dog meget lyst til å, i tillegg til å besøke stranda, hoppe på en Twin Otter på en tur/retur ut til Saba. Er det mulig/enkelt/gjenomførbart? Har ingen ærend på Saba, vil bare oppleve den überlille flyplassen der ute ![]()
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
http://www.rivierajewelry.com/ Si til Nash at Kristin fra Norge (min kone) har sendt deg, å han vil gi bra priser, også på klokker. Har ikke opplevd noe tull, press eller bullshit der. I butikker inne i Phillipsburg derimot....... Der ligger det også en Hagen daz iskrem sjappe, og noen bra restauranter. Men lunch på sunset beach bar er et must. PS mitt bilde her på forumet er fra Sunset beach bar på St marteen :-))) Tatt det selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men gutta... ble litt nervøs nå da med dette som skrives om trafikken der.... kommer til øya 0800 og drar 1700..... men himla lysten på å dra til Maho. Men drømmer om den stranda!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Landing på St Maarten | SAS-Steward | Bilder & foto | 6 | 06-04-2015 12:59 |
Sant Maarten (Princess Juliana International Airport) | almacia | Bilder & foto | 2 | 19-02-2014 17:46 |
St Maarten | SAS-Steward | Bilder & foto | 4 | 23-04-2013 08:37 |
St Maarten | SAS-Steward | TripReports | 17 | 27-04-2012 21:46 |