![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Ifølge Haugesunds Avis, lukter KLM på å starte ifra HAU. Nok en lite stikk til SK og DY. Men er vel ikke verdt for SK å prøve å bekjempe dette uansett. WF har direkte HAU-CPH, så de SK er jo dekket inn der på sitt nettverk.
http://www.h-avis.no/nyheter/direkte...rdam-1.8407289 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Det hadde kanskje ikke vært så dumt å øke frekvensen. Men sist de gjorde det på HAU, gikk ikke det så lenge, selv om det også hadde andre faktorer i bildet.
Tror WF trives med ruta HAU-CPH, det er ikke så mange billig billetter å finne, men hvorfor selge seg billig når markedet er der? Men økt frekvens kunne jo vært noe, men må jo være noen andre destinasjoner enn det SK oppererer og evt pris som drar mot KLM. Kanskje SK skulle overtatt selv, om de har ledig CRJ kapasitet? Hva er det KLM oppererer tynne ruter med? Fokker propp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Er nok et par frekvenser per dag med Fokker 70 som vurderes. Men tviler egentlig litt på at ruten blir noe av. HAU er nok et ganske begrenset marked, og KLM vil stjele passasjerer fra seg selv på SVG og BGO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,152
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,989
|
![]() Quote:
Enig, spesielt fra SVG. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Spennende hvis dette blir noe av
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]() Quote:
Wif til Cph går så det suser med høy load av business billetter. Sannsynligvis dette KLM har snappet opp, for her er det mye transit pax. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,646
|
![]()
Da de startet på AES blei det sagt at KL ikke starter ruter uten minst to daglige rundturer, selv om de hadde bare en rundtur på lørdag til å starte med. Om dette stemmer er det noen seter å fylle opp. Men som det er nevnt, er det en veldig attraktiv rute med tanke på videre forbindelser, jeg flyr stort sett via AMS selv privat om jeg skal utenfor Norden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,198
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Uten å være for negativ, så vil jeg påstå at dette er et par fjær som ble til en hel haug med høns.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,198
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Strengt tatt er det vel Haugesunds Avis som står bak artikkelen - Dagbladet skal ikke ha skylda for alt heller.
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Haugesunds Avis refererer til gårsdagens artikkel i DB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Med tanke på at HAU er en flyplass i KLM sitt kjerneområde så vil det være en større nyhet om de ikke vurderte HAU enn at de vurderer det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,312
|
![]()
Beklager noe OT, men hvor er KLM sitt kjerneområde? Og hvordan har de definert det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Rundt Nordsjøen, så UK, Norge og Danmark
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,312
|
![]()
Ok, takker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
KLM betjener jo en del destinasjoner som er gunstige for shipping og offshore industrien, så dette markedet er jo lukrativt for KLM. Og SK med * partnere så må man ofte via via...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det er en del destinasjoner som får besøk av KLM rundt Nordsjøbassenget - her er en liten opplisting (jeg lot svenskene også være selv om de strengt tatt ikke grenser til Nordsjøen.
UK - 14 detinasjoner ABZ, BFS, BHX, BRS, CWL, MME, EDI, GLA, HUY, LBA, LHR, MAN, NCL og NWI Belgia - 2 destinasjoner ANR og BRU Tyskland - 12 destinasjoner TXL, BRE, CGN, DUS, FRA, HAM, HAJ, LEJ, MUC, FMO, NUE og STR Danmark - 3 destinasjoner BLL, CPH og AAL Sverige - 3 destinasjoner GOT, LPI og ARN Norge - 7 destinasjoner BGO, KRS, OSL, TRF, SVG, TRD og AES
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 02-05-2014 at 23:28. Reason: AirbusTrond fant en skrivefeil for Aberdeen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air France-KLM vurderer lowcost longhaul | Someone | Flyforum | 3 | 20-09-2016 15:06 |
KLM vurderer rute til/fra Ålesund, Vigra | aik24 | Flyforum | 26 | 01-05-2014 22:32 |
Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner. | ClassOne | Flyforum | 10 | 01-09-2010 17:29 |
Ryanair vurderer å øke fra HAU | LN-KGL | Flyforum | 13 | 20-09-2007 15:36 |