![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Så noen få kommentarer fra min side: I artikkelen hevder Wilhelm Hamilton fra Ryanair at "Norwegian ikke er kjent utenfor Norge". Dette er da beviselig galt, bare ta en tur fra Norge til Polen så ser man hvem som utgjør stor del av de reisende - ja riktig, polakker. Jeg var også forundret over hvor eksponert Norwegian var i bybildet i Berlin, og jeg så ikke en døyt fra Ryanair. Store deler av Tyskland har også vært en skuffelse for Ryanair - kanskje ikke MOLs metode er den beste overfor tyskere? Det virker som MOL kjenner trykket og selv lille Norwegian begynner å bli irriterende.
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Lurer hvor lenge FraudaiR bare kan leve på andres almisser (markedsføring, sponsede avgifter, reklame i flyene, ...) før veksten stopper helt opp?
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Turen allerede startet? Nå har ikke jeg sett noen tall siden juli, men det var da ihvertfall ikke noe tegn til nedgang. Her sakset fra Boarding:
"Tilsammen 4,760,460 passasjerer reiste med Ryanair i juli 2007. Det er 21 prosent flere enn samme måned året før. Da reiste 3,940,792 med det irske lavprisselskapet. Kabinfaktoren var på 90 prosent - det samme som i juli 2006."
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå har jeg sett på tallene fra Ryanair imm, og her er det helt klart en trend til utflating - bare se grafen under.
Trenden viser at nå er økningen year-on-year på rundt 20%, mot rundt 37% ved inngangen til 2003
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dumt spørsmål kanskje, men hva er benevnelsen på Y-aksen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Prosentvis endring fra måned til måned på 12 måneders rullerende verdi - med andre ord se overskriften
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg er alltid like imponert over dine innlegg LN KGL. Du er en sann mester med fremstillingene. Allikevel, de øker stadig. Og det er naturlig nok at jo større man blir, så må nødvendigvis den prosentvise økningen en gang flate ut, selv om man øker betraktelig i volum. (håper du skjønte hva jeg prøvde å forklare).
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Er helt på linje med LN-KGL, den relative årlige veksten for Ryanair er i ferd med å avta, og det innebærer et (markant) trendbrudd. Så kan man jo synes hva man vil om det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ryanair fraktet i fjor 42 millioner passasjerer, og håper å nå et mål på 52 millioner i år.
En økning på ca 23% En like stor prosentvis økning har de hatt de siste årene. Men ta frem kalkulatoren, og legg til 23% økning til i en del år, så ser du at det ikke lar seg gjøre. Det MÅ nødvendig vis bli en nedgang i veksten. Enkelt og greit. Noe annet vil være en umulighet.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
52 millioner kan bare FR glemme - da måtte økningen måned for måned de fire siste månedene være over 7% og det tilsvarer for et helt år over 80% økning. Det er måte for hvor mye hockeystickforhåpninger en kan ha. Et mer realistisk maksimalt tall for 2007 er 49,3 millioner - ved utgangen av august var tallet for de 12 siste måneder 46 103 820. Jeg tror det kan bli vanskelig å komme så høyt engang - MOL skal jo parkere en del maskiner som er tilknyttet STN.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM vurderer oppstart på HAU | Basse-HAU | Småprat | 20 | 02-05-2014 23:18 |
Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner. | ClassOne | Flyforum | 10 | 01-09-2010 17:29 |
Ryanair diverta fra HAU til TRF. | Twin Otter | Flyforum | 19 | 20-12-2009 02:31 |
Ryanair legger ned rute fra HAU | MartinL | Flyforum | 0 | 15-12-2009 07:34 |
Ryanair fortsetter å øke | DY | Flyforum | 3 | 07-05-2005 00:46 |