Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyhistorisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 27-04-2014, 19:21   #4
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Historikk bak anskaffelse av SAS 767

MD-11-ordren ble kansellert (den ble vel strengt tatt aldri underskrevet) i 87 før første maskin ble levert, så evt. performance var nok ikke det primære. Derimot så ble første skrittet mot europeisk deregulering tatt i 1987, og usikkerheten av konsekvensene (selv om det ble en realitet først 10 år senere) gjorde nok at man ønsket seg mindre maskiner.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Arlanda og Kastrup historikk KnutW Flyhistorisk forum 2 22-03-2019 22:02
Let's go to.. Hillbilly-land/Kentucky. SAS langt bak i kabinen TigerBlack TripReports 20 09-06-2015 11:50
OSL 20.04 - SAS 330/340 (med bilder inni), Continental 767 og TUI 767 tafpl Bilder & foto 30 25-04-2010 13:13
Frykter uforsonlige SAS-piloter bak spakene laurenz Flyforum 17 19-01-2010 01:53
SAS 767 Olebno Samlerhjørnet 3 03-04-2005 13:06


All times are GMT +2. The time now is 00:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.