Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-03-2014, 19:10   #61
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: Aftenposten: Flyr rundt i Europa på jakt etter bonuspoeng

Kikket på kommentarene jeg også, og blir overrasket over hvor teite enkelte kan være i sin enfoldighet.

Man kunne jo spør seg om hvor mye papir disse bruker unødvendig, og anklage dem for å ha rasert regnskogen i Brasil. Eller hva med de som kjører seg en søndagstur uten må og mening. Eller de som slipper ut farlige gasser gjennom å prompe?

Nei, la oss fly i fred sier jeg!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2014, 20:49   #62
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Kikket på kommentarene jeg også, og blir overrasket over hvor teite enkelte kan være i sin enfoldighet.

Man kunne jo spør seg om hvor mye papir disse bruker unødvendig, og anklage dem for å ha rasert regnskogen i Brasil. Eller hva med de som kjører seg en søndagstur uten må og mening. Eller de som slipper ut farlige gasser gjennom å prompe?

Nei, la oss fly i fred sier jeg!
Og de samme som kaster miljøkortet,overpakker suven fredag ettermiddag,står i kø opp til hytta på Hemsedal.Sprengfyrer i vedovnen,og reiser ned igjen søndag formiddag..
Old 08-03-2014, 20:51   #63
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Booket meg en m/r til MAD via CPH 29.mars i ren protest mot sure oppgulp på Facebook og som en liten hyllest til oss galninger. Det er bare å hive seg på!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2014, 21:05   #64
jalig
ScanFlyer Blue

I all uenighet her på forumet er det tydelig at alle at kan være forente om en felles fiende.

Man må jo ha litt forståelse for t noen reagerer på det som er annerledes. På samme måte som at dere syns andre raringer er rare.

<!DOCTYPE html><html>
</html>
jalig is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2014, 22:26   #65
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by jalig View Post
På samme måte som at dere syns andre raringer er rare.
Sånne som spotter tog, for eksempel. DE er rare, de...!
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2014, 23:33   #66
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Quote:
Originally Posted by jalig View Post
I all uenighet her på forumet er det tydelig at alle at kan være forente om en felles fiende.

Man må jo ha litt forståelse for t noen reagerer på det som er annerledes. På samme måte som at dere syns andre raringer er rare.
En ting er å syntes at noen er rare, og holde det for seg selv, eller snike det inn i en relativt harmløs kommentar. Å virkelig tenne på alle plugger og klage på "miljøskadene" og alt annet som etter deres syn er feil med mileage runs, det er noe annet.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
+1

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2014, 09:33   #67
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Eller skip!

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2014, 11:36   #68
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Da jeg var guttunge satt vi langs hovedveier og skrev ned bilskilt, det var stort å finne bokstaver langt unna i Norge...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2014, 12:08   #69
Tjab
Upgrade me....

Det er en ting som er sterkere en selve livskraften i Norge. Og det er misunnelsen. Makan til ansamling av PK kommentarer på den aftenposten siden.

Forøvrig ett av de store problemene Norge har i dag. Alle er så inne i granskauen politisk korrekte.

Bruker 1,5 liter bensin på mila med familiebilen og skal aldri ha prius/tesla som gjerne denne gjengen forfekter som ett godt alternativ. Denne gjengen har sjelden satt seg inn i produksjonskostnader om man regner med energiforbruk feks. Samma folka som er skyld i diesel, som til syvende å sist er mer skadelig for miljøet en bensin. Noe de nektet å ta inn over seg "back in the days"

Anyhow, fly mer MR folkens!!

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2014, 12:27   #70
C-klasse
ScanFlyer Blue

Det som er gøy med å lese kommentarfeltene på nettavisene er at man føler seg veldig mye klokere selv.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2014, 12:57   #71
Are G
EBD

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Forøvrig ett av de store problemene Norge har i dag. Alle er så inne i granskauen politisk korrekte.

Bruker 1,5 liter bensin på mila med familiebilen og skal aldri ha prius/tesla som gjerne denne gjengen forfekter
Tesla er heller ikke politisk korrekt, den er for dyr (dvs for billig..). Skal man kjøre miljøvennlig skal det være ukomfortabelt om det skal telle...
Er jo oppstandelse i alle kommentarfelt når Tesla nevnes i en artikkel..

Det store problemet er at kommentarfelt gir utløp for alle provokatører og særinger som sitter og surmuler hele dagen. Det er sjelden interessante og balanserte innlegg, men det har vel sin naturlige forklaring at fornuftige utdannede mennesker ikke har tid til å spy ut irritasjon og uvitenhet i alle artikler på nett...
Are G is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2014, 16:22   #72
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Hvem i fa** bryr seg om alle "haterne" der ute! :-D Smil og vær glad!
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2014, 10:05   #73
geirfugl
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by JonV View Post
Nesten litt rart at de ikke trekker tråden videre til Flyertalk og det faktum at dette er enda mye vanligere andre steder i verden. Der kunne de også funnet mye mer ekstreme eksempler - leste nettopp live-TR fra en fyr som dro på en 9 dager lang MR f.eks.
12 dager : ADB--MUC-EWR-LAX-IAH-BAH-IAH-LAX-EWR-LAX-IAH-BAH-IAH-SFO-LAX-IAH-IST-ADB Kom hjem for to dager siden.

Traff en anen FTer på begge IAH-BAHene som reiste IAH-BAH uten å overnatte i Bahrain,-han var minst 65 !! Det blir for tøft for undertegnede. Tror vi var minst 6-8 stykker i E+ på en av disse.

For oss som ikke bor i USA er utfordringen å finne TATLer som lar seg kombinere med MR ex USA,til MR pris.Det synes jeg er ganske morsomt.

Reiser 2xOSL-EWR-IAH-EZE tr kombinert med DAL- EWR-HKG-SGN tr til høsten,men de teller ikke fult ut siden OSL-EZE er i V klasse og kan opgraderes med sertifikater på UA,det blir litt juks,selv med UAs ekstremt kjipe biz.

For øvrig er jo dette en direkte billig hobby,har bestilt turer som gir nesten 300.000 UA poeng(med bonus) i år,dette koster noe over 5000 usd og gir meg 6 langturupgrades og en del regionals i USA. I tilleg kommer jo disse hersens poengene fra både flyturer,CC og kompansasjon for IRROPS. .De kan man jo evnt donere til et veldedig formål hvis man ønsker det.Tviler på at dette er mere en forskjellen på å f.eks kjøre en liten vs en mellomstor bil i land som Norge og Tyrkia hvor bilhold koster flesk!!

Last edited by geirfugl; 15-03-2014 at 11:32.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2014, 23:31   #74
JonV
Newcomer

Uff, juks å fly business? Nei takke meg til BA, TP-runs skjer heldigvis kun i J og F
JonV is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2014, 16:23   #75
geirfugl
ScanFlyer Blue

Smil Re: Aftenposten: Flyr rundt i Europa på jakt etter bonuspoeng

Quote:
Originally Posted by JonV View Post
Uff, juks å fly business? Nei takke meg til BA, TP-runs skjer heldigvis kun i J og F
Definitivt juks!!! Sånn ellers liker jeg også å fly i F og J,men i MR samenheng er det JUKS !!!
Forresten : jeg tar imot upgrades når de kommer "sånn litt fra åven",ved insjekking,får være måte på sportsånden!!!,men MR er først og fremst en sportsaktivitet,jeg mistenker faktisk mange for at disse hersens poengene egentlig ikke er det viktigste!!

Kjenner flere som fortsetter med sinnsyke MR,lenge etter at f.eks 1K er opnådt,og GS på MR er tross alt umulig!!!

Last edited by geirfugl; 16-03-2014 at 18:09.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2014, 05:42   #76
Dreamy
ScanFlyer Blue

SAS Re: Aftenposten: Flyr rundt i Europa på jakt etter bonuspoeng

Hvem bryr seg vel om kommentarfelt uansett.
Vel. Skal hilse fra mine kollegaer i SK og si at vi synes det er kjempestas å ha dere ombord!
Dreamy is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2014, 23:37   #77
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Dreamy View Post

Vel. Skal hilse fra mine kollegaer i SK og si at vi synes det er kjempestas å ha dere ombord!

Du må hilse tilbake og kanskje forklare noen av kollegane dine hva en milagerun er for noe. Hadde en dansk purser som ikkje skjønte bæret av hva jeg holdt på med da jeg kom ombord igjen i Madrid i ettermiddag.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2014, 00:12   #78
peterfox
Peter Fox

peterfox's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Booket meg en m/r til MAD via CPH 29.mars i ren protest mot sure oppgulp på Facebook og som en liten hyllest til oss galninger. Det er bare å hive seg på!
God tur - bon voyage....
Old 30-03-2014, 00:19   #79
peterfox
Peter Fox

peterfox's Avatar

SAS Re: Aftenposten: Flyr rundt i Europa på jakt etter bonuspoeng

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Du må hilse tilbake og kanskje forklare noen av kollegane dine hva en milagerun er for noe. Hadde en dansk purser som ikkje skjønte bæret av hva jeg holdt på med da jeg kom ombord igjen i Madrid i ettermiddag.
Hei,
Uten å ha detalj informasjon om "purser" instruksen, - dette skal han "drite" i - hans jobb er å lede kabinens besetning, sørge for sikkerheten og gjennomføre oppsatt service-program ref. CARI - Cabin Attendant Route Inofrmation,
Dersom han/hun har meninger om passasjerene, bør han finne et internt eget fora for dette, ikke mot DEG - som "at the end of the day" betaler lønnen hans/hennes,

Fryktelig uproft.
Skal sjekke hvem det var...
Reply

Posting Rules