![]() |
|
![]() |
#41 |
EBD
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
A-bucket=billigste plus-billett Langtur på 1.kl som finansieres med 10k på reiser i Europa + litt kredittkort http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=121301 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Nå kjenner jeg at jeg er nysgjerrig på hvilken sammenheng man får tillatelse til å dra såpass greie summer på privatkort, vi snakker jo tross alt minimum 83,3k i måneden på et Amex kort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bonusjeger
|
![]()
Leste artikkelen på nytt nå, og jeg må nesten spørre: hvorfor reiser dere på MR/dagsturer? Er det kun for poengenes skyld?
Får inntrykk av det i selve artikkelen. For min del er poengene kanskje 40% av grunnen til MRs, siste 60% er enkelt og greit da jeg liker å fly... Utsikten, følelsen og selve atmosfæren av å fly er det som gjør at jeg ønsker å dra på MR - eller "dagstur". Bestilte nettopp BGO-OSL-ARN-HEL-CPH-BGO i wrapclass for 15k EB-poeng som en "søndagsaktivitet", da jeg enkelt og greit... liker å fly.
![]() |
#46 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Jeg for min del dro t/r samme dag siden jeg fikk billettene svært billig og trengte litt mer poeng på konto for å ta ut en poengtur i biz til USA i sommer og for å fylle opp med poeng til Diamond status. Hadde en skikkelig morsom tur, men blei bra mobba på jobben i går da trynet mitt var på forsiden av papirutgaven til Aftenposten... Hehe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror ikke folk som bare flyr økonomi/charter i europa skjønner hva det vil si å fly FIRST til andre verdensdeler.......
Jeg var også med på denne turen, morsom tur ![]() Mine grunner for denne MR'n var at jeg manglet 12 700 poeng til Diamond, periode mars-februar, og jeg hadde ikke nok planlagte turer med star alliance resten av måneden. Jeg manglet også litt poeng til en Companion ticket i C med kona til PEK nå i sommer. Dessuten var jeg tom for whisky.... Og det er kjedelig å dra på polet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ja, det er mulig. Jeg kjøpte noe på Lefdal som jeg returnerte etter noen dager... Jeg fikk da muligheten til å få pengene tilbake på valgfri konto. Betalte med Trumf visa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
EBD
|
![]()
Du skal ikke kunne få det, så den som har tatt i mot returen har nok ikke sett at det ble betalt med kredittkort..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Man får anta at de som gjør slikt har brukbar oversikt over hva bonus kan brukes til og hva verdien av poeng/status er, så hvorfor man skal legge seg bort i dette skjønner jeg absolutt ingenting av. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
FlyKirurg
|
![]()
Jeg synes det er stilig med folk som tør å stå frem med sin egen hobby, uansett hvor spesiell eller dyr i drift den er. Hva andre mener skal man putte i en boks og legge i cargo-bay til et land langt langt borte.
Jeg kan vel forsiktig si at jeg aldri helt har forstått "magien" med Business og First, men nå er jeg utdannet i Forsvaret og egentlig ganske vant til å "hate".. ![]()
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hadde det vært snakk om at alle statuspoengene skulle tas med MR, hadde det vel for de fleste ikke vært verdt det. For meg var det følgende regnestykke: T/r Berlin. 3.000 poeng (ferie) ca 1.100,- T/r USA. 20.000 poeng (feilprising UA) 2.200.- Tur USA. 3.700 poeng (feilprising UA) 1.100.- (returen kom på neste opptjeningsår) T/r NCE. 9.200 poeng (ferie). 2.100,- Her stod jeg med. 35.900 poeng (trengte 45.000) og kun en ledig søndag før opptjeningsperioden var over. Sølvkort eller MR? For meg ble da kostnaden for å få gullkortet kr 1.700,- for MR til ALC, resten er ferie som jeg hadde tatt alikevel. Jeg hadde heller aldri fått disse feilprisingene til USA uten Flyprat. Jeg reiste OSL-ALC-OSL jeg, og koste meg i pluss.
EBG Upcoming: Sept 17-27 OSL-NCE-OSL Last edited by Fbu76; 08-03-2014 at 05:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kikket litt på en av poengløpene som stod i artikkelen det var
OSL-FRA-VIE-LHR-VIE-FRA-OSL i business og da er jeg litt nysgjerrig på hvilken selskap han flydde med , noen som vet det ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() Ser ut til at jeg havner på rundt 4 poeng per kr for helgens tur og enda bedre på neste tur så det er vel også en slags milage run. Må ha match på så mye som mulig av disse for at jeg skal bestille en reise: a) spennende destinasjon jeg enda ikke har sett b) riktig tid på året å reise dit c) lav pris på reise d) mye poeng per reisekroner Uten at a) slår til er imidlertid reise uaktuelt. Kunne altså ikke tenkt meg å reise ett sted uten å komme meg ut av flyplassen og oppleve noe fra stedet, men folk er heldigvis forskjellige og har forskjellige preferanser. ![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
https://www.facebook.com/aftenposten...?stream_ref=10 Selv ble jeg så lei av sure kommentarer og synes det bare er litt morsomt. Jeg er ikke han som skrev fjorten ganger at "flyene går uansett". Men han skal ha for god innsats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er på jakt etter Air Europa modeller | Tarzan | Samlerhjørnet | 0 | 18-08-2018 10:39 |
På jakt etter flymodell av Air Europa a330-200 | Tarzan | Samlerhjørnet | 0 | 25-11-2014 17:23 |
Fortsatt jakt på bonuspoeng | jb1 | Flyforum | 8 | 16-05-2008 21:14 |
Aftenposten Europa rundt med LCC | EB | Flyforum | 10 | 05-02-2006 23:09 |
WF: er på jakt etter.... | sail4fun | Flyforum | 7 | 06-09-2005 19:38 |