Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-02-2014, 13:42   #41
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Noe er nok feil, enten i det Kongsteien sier eller det Nordlys siterer. På TRD er transit WF - SAS nede i 25 minutter.
Code:
                                               DD  DI  ID  II   
STANDARD:         TOS                          030 030 030 030  

EXCEPTIONS:                                                     
A/L                                                             

BM                                             120 120 120 120  
WF

Code:
                                               DD  DI  ID  II   
STANDARD:         TOS                          030 030 030 030  

EXCEPTIONS:                                                     
A/L                 DEPARR                                      

SK                  LYR                        045 --- --- ---  
WF                                                              

SK                                             025 --- --- ---  
WF


Code:
                                               DD  DI  ID  II   
STANDARD:         TOS                          030 030 030 030  

EXCEPTIONS:                                                     
A/L FLT-NBR                                                     

WF 0693                                        020 --- --- ---  
SK 4577                                                         

WF                                             025 --- --- ---  
SK
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 13:45   #42
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Noe er nok feil, enten i det Kongsteien sier eller det Nordlys siterer. På TRD er transit WF - SAS nede i 25 minutter.
BOO har like kort transit tid.
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 16:15   #43
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Dag Viking, hva betyr dette i praksis? AT BM tidligere har hatt 30 minutt, men at de er satt på et unntak på 120 min?
__________________

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 22:26   #44
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Virker det ikke uforståelig å ha 120 min transittid DD på en knøtteflyplass som TOS?
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 22:56   #45
catocontrol
Air Traffic Controller
 
catocontrol's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Betyr tallene i tabellen til Dag Viking at standard transittid i Tromsø er 30min, mellom alle selskap, men at det er bedt om unntak mellom WIF og BMI?

Må også spørre hva slags tabell dette er, og hvor den er tilgjengelig noen plass.
catocontrol is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 23:00   #46
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Tabellen gjelder selskaper med intelineavtale. Ingen avtale - ingen bagasjetransfer. Tabell not applicable.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 23:02   #47
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Tabellen gjelder selskaper med intelineavtale. Ingen avtale - ingen bagasjetransfer. Tabell not applicable.
Hva ligger det i at man krever 120 minutter? Er det ikke interlineavtale så er vel komponentene i reisen uansett som separate å regne, så da må vel kriteriet være å komme til innsjekk før denne stenger før neste avgang (og det er vel i TOS 30 minutter før avgang)? Ligger det noe annet i denne transittiden?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 23:09   #48
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Så interline-infoen mellom BMI og WF her er ikke korrekt?
http://bigblueroad.com/tradesite/bmi...eetickets.html
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 23:10   #49
PSC TOS
ScanFlyer Silver
 
PSC TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Skjønner ikke at det i det hele tatt er en minimumstid mellom WF og BM, ettersom det ikke er en interline-avtale. Det vil jo uansett alltid være separate billetter, og når de bestilles hver for seg så kan alle bestille med så lite tid mellom flyene som man selv ønsker å ta sjansen på.

Edit: Og mens jeg skrev så ser jeg at både MOW og TOS har postet de samme tankene samtidig..

Last edited by PSC TOS; 27-02-2014 at 23:12.
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 23:17   #50
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Spørsmålet her er vel om det faktisk eksisterer en interlineavtale. Om så ikke, så burde jo et unntak være unødvendig. Ut fra linken til vbirk over så kan det vel tyde på at det foreligger en interlineavtale.

Edit: PSC TOS er nok mer nøye i sin gjennomgang. Dette gjelder gamle BMI. Spørsmålet er vel fortsatt om det foreligger noe avtale fra tidligere mellom WF og BM. Hvor kan man finne dette ut? Edit2; Da hadde MOW avkreftet at det finnes noe avtale
__________________


Last edited by LN-TIB; 27-02-2014 at 23:34.
LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 23:21   #51
PSC TOS
ScanFlyer Silver
 
PSC TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Så interline-infoen mellom BMI og WF her er ikke korrekt?
http://bigblueroad.com/tradesite/bmi...eetickets.html
Ser at dette er snakk om British Midland International. Ser ikke ut til at det samme gjelder British Midland Regional..

http://www.bmiregional.com/en/top-me...lp-information

Quote:
Can I book for onwards travel with another airline?
bmi regional is re-instating a number of agreements with former bmi partners. As these are rolled out, travel agencies will be able to make through bookings involving bmi regional and these partners. At the moment, an agreement with BA is in place and we expect others to be added in the next two weeks.
Men ettersom begge selskap omtaler seg som BMI, så er det ikke rart det er forvirrende
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 23:29   #52
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Så interline-infoen mellom BMI og WF her er ikke korrekt?
http://bigblueroad.com/tradesite/bmi...eetickets.html
Dette gjelder gamle British Midland. Så nei - den er ikke korrekt.

Hverken WF eller SAS har interlineavtale med BMI Regional.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 23:35   #53
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post

Hverken WF eller SAS har interlineavtale med BMI Regional.
Hvorfor oppgir man da overhodet en minimum transfertid som et unntak?
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2014, 23:42   #54
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Det er vel den tiden forsikringsselskapene generelt oppgir når man har separate billetter - som f.eks. hvis man skifter fra DY til WF ....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 00:51   #55
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by catocontrol View Post
Betyr tallene i tabellen til Dag Viking at standard transittid i Tromsø er 30min, mellom alle selskap, men at det er bedt om unntak mellom WIF og BMI?

Må også spørre hva slags tabell dette er, og hvor den er tilgjengelig noen plass.
Det er fra kvs, som gir mct og en del annet nyttig fra veldig mange flyplasser.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 02:43   #56
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Det er fra kvs, som gir mct og en del annet nyttig fra veldig mange flyplasser.
Har KVS selv, og går ut fra at dette er samme informasjon som sendes ut til reisebyråer og andre. Det fremkommer i alle fall følgende for Widerøe:

[KVS Availability Tool 7.3.3 - Reference: Interline Agreements [IET]: WF]
Code:
ELECTRONIC INTERLINE CARRIER AGREEMENTS-WF                      
 INTERLINE CARRIER CODES                                        
   BM - CO - MU - SK - UA
Selv hevder de at det ikke foreligger noe interline, mens i KVS fremkommer det motsatte. Ikke greit å bli klok på dette...
__________________

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 08:40   #57
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Om ikke annet så kan vi vel konstatere at en litt komisk Kongsteien ikke selv har gjort hjemmeleksen når han uttaler at "det har aldri vært 30 minutter transittid mellom to flyselskaper. Det har bestandig vært to timer mellom Widerøe, Norwegian og SAS".

(Jeg forstår at dette kan være tatt ut av en sammenheng, eller at han er feilsitert, men slike bagateller er man ofte ikke så opptatte av her...)

Last edited by TOS; 28-02-2014 at 09:52.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 10:37   #58
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,791
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Om Kongstein har gjort leksa si skal jeg ikke si noe om, ei heller om BMI selger gjennomgående billetter.
Men sakset fra både SK og WF's sider:

Quote:
Dersom du har kjøpt en separat flybillett med Widerøe eller SAS og skal videre med et annet flyselskap f.eks Norwegian, må du på norske flyplasser beregne deg minimum tre timer mellom ankomst i henhold til ruteplan og din neste flyavgang (gjelder ikke mellom Widerøe og SAS Norge)
krølle is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 12:46   #59
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,653
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hverken WF eller SAS har interlineavtale med BMI Regional.
Er klar over at dette er på siden av topic, en kommentar til denne posten:

For inntil et par måneder siden kunne man bestille AES-CPH-GLA-CPH-AES gjennom SK, men ikke motsatt vei. Når jeg søker i dag kommer ikke GLA opp som en destinasjon i det hele tatt.
Har reist et par ganger GLA-CPH-AES med BM GLA-CPH og SK CPH-AES med to forskjellige bookinger, da har jeg fått forespørsel på innsjekk i GLA om jeg ville sjekke helt frem til AES, er bare glad jeg slipper å hente ut bagasje i CPH. Det må da være/har vert en forbindelse på et eller annet vis mellom selskapene.
RJon is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 12:54   #60
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,369
Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Har reist et par ganger GLA-CPH-AES med BM GLA-CPH og SK CPH-AES med to forskjellige bookinger, da har jeg fått forespørsel på innsjekk i GLA om jeg ville sjekke helt frem til AES, er bare glad jeg slipper å hente ut bagasje i CPH. Det må da være/har vert en forbindelse på et eller annet vis mellom selskapene.
BMI og SAS hadde tidligere codeshare på CPH-GLA (og EDI)
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Braathens flyr ruten EVE-TRD nå for WF Tarzan Småprat 6 09-11-2018 17:43
BMI Regional starter KSU-SVG og SVG-GOT Trdfly Flyforum 22 17-02-2015 12:31
De nye rutene fra SVG (BMI Regional) WestAir Småprat 1 26-03-2014 21:54
OSL BMI regional LN-RJJ Spotteralerts 3 14-06-2013 23:55
BMI legger ned Kjevik ruten MartinL Flyforum 13 29-09-2007 14:38


All times are GMT +2. The time now is 18:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.