![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,375
|
![]() Quote:
Akkurat det har vi hørt fra mange flyselskap på mange ruter som etterhvert forsvant brått |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Posts: 615
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
De kan ikke si så mye annet, ellers slutter folk å booke med de.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]()
Tror og at et av "problemene" til BMI er at de har lov til å selge billetter på strekningen mellom SVG-EVE og SVG-TOS, men det er ikke lov å selge billetter på EVE-TOS strekningen grunnet myndighetsregulering/konsesjoner.
Tror de kunne hatt litt større inntjening hvis de kunne selge billetter på den strekningen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,375
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
EVE-TOS er uansett et vanskelig marked å ta så store andeler av. 1) Markedet er ikke akkurat gigantisk. 2) Det ville ev. vært i direkte konkurranse mot WF. 3) EVE ligger mellom Narvik og Harstad, det betyr betydelig konkurranse fra buss (Narvik) og båt (Harstad).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Noen som har prøvd ruten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]()
Ser ut som at Tromsø kuttes fra mandag av. Det er i hvertfall ikke mulig å bestille billetter til/fra Tromsø lenger på BMIs nettsider. Flyet returnerer i stedet direkte til Stavanger kl. 09:05 fra Evenes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Som spådd i post #20 i denne tråden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Og som nesten åpenbart kom til å skje idet SAS annonserte at de starter ruten. Det er definitivt ikke plass til to aktører, får se om SAS får det til å gå rundt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,325
|
![]()
Hadde ikke hele BMI sin satsing vært litt mer fornuftig om de hadde vært en del av Star Alliance? Disse litt sære "mangel rutene" som ikke blir så attraktive da det er vanskelig med connections? De mangler jo på en måte, men...
![]() Eller ville de ikke fått lov å prøve seg på dette markedet i den aliansen? I know nothing about the flying business ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]() Quote:
En kan jo håpe på en enorm oppblomstring av nye (fritids-)reisende på direkteruta, slik at den består også i tiden etter BMI... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,632
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=56867
Boarding skriver om saken.
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Jeg skjønner ikke helt det med transittid. Etter hva jeg forstår på artikkelen i Boarding økte WF påkrevd transitttid da det ble kjent at bmi skulle starte opp, og det er kanskje naturlig når det viser seg at det kommer andre aktører enn SAS som i dag er eneste feeder til WF i Tromsø. Hva er standard transitttid på andre flyplasser mellom andre aktører med gjennomgående billetter? (regner med at det er gjennomgående mellom BMI og Widerøe?) 2 timer høres jo mye ut. Og er det normalt at enkelte aktører inngår avtale om redusert transittid slik at f.eks. selskap A og selskap B bruker 30 min, mens A og C bruker 1 time, og C og B bruker 2 timer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Svaret gir seg vel i Nordlys:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det Kongsteien snakker om må vel være reiser med separate billetter (som jeg antar er tilfellet for BMI + WF?), for med gjennomgående billett fra SK til WF så kan man vel umulig trenge 2 timer transittid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Noe er nok feil, enten i det Kongsteien sier eller det Nordlys siterer. På TRD er transit WF - SAS nede i 25 minutter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
|
![]()
Det er nok feilsitering eller en misforståelse. Minimum transittid SAS/WF er 25 minutter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathens flyr ruten EVE-TRD nå for WF | Tarzan | Småprat | 6 | 09-11-2018 17:43 |
BMI Regional starter KSU-SVG og SVG-GOT | Trdfly | Flyforum | 22 | 17-02-2015 12:31 |
De nye rutene fra SVG (BMI Regional) | WestAir | Småprat | 1 | 26-03-2014 21:54 |
OSL BMI regional | LN-RJJ | Spotteralerts | 3 | 14-06-2013 23:55 |
BMI legger ned Kjevik ruten | MartinL | Flyforum | 13 | 29-09-2007 14:38 |