Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-02-2014, 23:18   #1
Bergern
ScanFlyer Dusty

Default Re: Fuck Norwegian, raser SV-topp

Quote:
Originally Posted by Vr View Post
Det han sier er dessverre sant, men siden det kommer fra et parti som gjør snylting til en kunstform så drukner nok budskapet litt.
Om hans ytringer er sanne eller ikke diskuteres allerede i godt monn her på Flyprat.
Det som er iøyenfallende her, er hans svært subjektive ytringer om et flyselskap som prøver å ekspandere innenfor rammene av lover og regler.

Last edited by Bergern; 04-02-2014 at 23:21.
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2014, 06:29   #2
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Om hans ytringer er sanne eller ikke diskuteres allerede i godt monn her på Flyprat.
Det som er iøyenfallende her, er hans svært subjektive ytringer om et flyselskap som prøver å ekspandere innenfor rammene av lover og regler.
Innenfor ? , derfor de må rømme til Irland ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2014, 06:53   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Tror ikke de må rømme fordi de bryter loven – tror det for fleksibilitetens skyld for å bli mer konkurransedyktige.

SV politikere har jeg aldri klart å ta seriøst allikevel (personene er ofte bra – men politikken er beviselig ut og kjøre).

Han nevner han alltid ber om SAS billetter – jeg er 100% sikker på at hadde han betalt billettene med egne penger saa hadde han flydd det billigste uansett hvordan kårene er.. Det er dessverre hvordan sosialister fungerer i praksis.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2014, 07:40   #4
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Annet regelsett kanskje, men fortsatt innenfor.
Old 05-02-2014, 10:25   #5
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: Snorre Valen: «Fuck Oslo, skrev Marit Arnstad. Fuck Norwegian, sier jeg»

Valen er da vitterlig politiker - at han ytrer en subjektiv mening er da ok. Kanskje litt vel krass, men det er da ikke noe unikt for politikere på venstresiden å kjempe i mot sosial dumping. For Norwegian har da ikke skapt mange norske arbeidsplasser med sin long haul satsing. Uansett det å ta Norwegian innenlands og innen Europa er da relativt greit, da det er lite ikkeskandinavisk personell her og de har således skikkelige arbeidsvilkår vil jeg tro.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2014, 00:00   #6
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver

Norwegian Re: Snorre Valen: «Fuck Oslo, skrev Marit Arnstad. Fuck Norwegian, sier jeg»

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Valen er da vitterlig politiker - at han ytrer en subjektiv mening er da ok. Kanskje litt vel krass, men det er da ikke noe unikt for politikere på venstresiden å kjempe i mot sosial dumping. For Norwegian har da ikke skapt mange norske arbeidsplasser med sin long haul satsing. Uansett det å ta Norwegian innenlands og innen Europa er da relativt greit, da det er lite ikkeskandinavisk personell her og de har således skikkelige arbeidsvilkår vil jeg tro.
Nei, men man kan vel si at Norwegian har skapt en god del Norske arbeidsplasser på resten av nettverket.
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2014, 07:39   #7
amatør
ScanFlyer Gold

Default Re: Snorre Valen: «Fuck Oslo, skrev Marit Arnstad. Fuck Norwegian, sier jeg»

Jeg står langt fra SV politisk, men må gi Valen litt rett her: jo høyere lønninger vi har, jo billigere virker det som skal vi ha varer og tjenester.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2014, 09:47   #8
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by amatør View Post
Jeg står langt fra SV politisk, men må gi Valen litt rett her: jo høyere lønninger vi har, jo billigere virker det som skal vi ha varer og tjenester.

Amen....fra en med snitt 10% lønnsøkning iløpet av de 10 siste årene
krølle is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2014, 10:00   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by amatør View Post
Ja - jeg vil nok tro at mer eller mindre alle varer og tjenester har blitt markant lavere siste årene. (Antall timer vi må jobbe for produktet)

Tror de som vil ha lave flypriser ofte er samme personer som mener bensinen hatrblitt så dyr (som er feil selvf.)

Dette er dessverre de praktiske eksemplene på at vi er et rikere og rikere land det at vi får og vil ha sterkere kjøpekraft.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA

Last edited by SudCaravelle; 07-02-2014 at 15:30.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules