![]() |
|
![]() |
#21 |
Newcomer
|
![]()
Er EBG og ble oppgradert fra økonomi til Business på SIN - FRA med SQ sin A380 i går. Jeg prøvde både ved innsjekk og gate å kjøpe oppgradering med poeng eller $, men ble avvist. Ved boarding ble jeg likevel oppgradert pga overbooket fly. Ble nok garantert valg pga EBG. Fin tur, forresten :-)
Ellers har jeg blitt opgradert 3 ganger på europaturer med SAS etter at jeg ble EBG, og en gang IC med LH før jeg ble EBG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Puster lettet ut hver gang jeg ikke hører oppgraderingspipelyden ved boarding på intraeuropeiske reiser med SAS. På IC er det imidlertid noe helt annet. Erfaringsmessig får jeg flest oppgraderinger med LH-gruppen innen Europa, mens SAS leverer en jevn strøm av op-ups på IC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Oppgraderinger med Star Gold (og ogsaa andre allianser) skjer rutinemessig i Nord-Amerika,mens i resten av verden boer flyet vaere fullt. Jeg ble bylig oppgradert to ganger med Austrian innen Europa ved gate. I Oslo beklaget damen gaten (som var den samme som i check-in skranken) at jeg da ikke kunne faa midtgangsete som jeg hadde bedt om ved check-in, men det er var greit for min del, hehe. Det var uansett paa en toseter med blokkert sete ved siden av, saa pose og sekk vil jeg si. Paa den andre flyvningen fra Wien spyttet gaten ut en oppgraderingslapp automatisk da jeg scannet boardingkortet. Alltid hyggelig. Med EB soelv ble jeg og reisefoelget en gang oppgradert fra Beijing til Stockholm fra Eco til Eco Extra, da ved check-in p.g.a fullt fly. Ellers har de fleste vaert i USA, mens det har hendt et par ganger uten status innen Europa uten at jeg vet hvorfor jeg ble den heldige utvalgte.
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det skjer aldri uten at WF trenger det, og det hjelper neppe å spørre heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nøkkel til oppgradering:
* Opparbeid status i bonusprogram og sørg for at FQTV-info er lagt inn, helst før avreisedagen. * Ikke bestill spesialmat. * Reis alene. * Vær hyggelig, og kle deg gjerne ok (trenger ikke overdrive, men flip flops og t-shirt er dumt). God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oppgradert både i Europa og innenlands med EBG. Innenlands gir det Plus som i Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oppgradert med EBG nå fra C til F i påsken med Asiania. Hyggelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fikk opup fra CPH-PVG for et par uker tilbake, EBG her. Kunne velge seter i Plusskabinen på OLCI, så det var noe som skjedde lenge før avgang kan man si. Var fullt i GO. Hjemover oppgraderte jeg med Optiontown. Bookingklassen var forøvrig det billigste av det billigste (SAS supersalg 1999 kr t/r)
Last edited by Hypern; 21-04-2014 at 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det mindre sjanse for å bli oppgradert hvis man har sjekket inn tidlig, f eks via sms dagen i forveien? Muligens et dumt spørsmål.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva med WCHR-assistanse på flyplassene? Står den i veien for oppgraderingsmuligheter? Hva med via OptionTown - mindre sjanse der også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Monkey Traveller
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Ble gate oppgradert på 3 av 4 Flygninger i går BOM-IST og IST-WAW begge med TK og begge ganger til BIZ deretter WAW-CPH med SAS der jeg hadde 17F men fikk nytt boardingkort med sete 1C ved boarding. har EBG s
Siste etappe CPH-TRD ble det 17F med soft block som da en I**** kom og spolerte da vi var kommet i luften, han fikk ikke mye armleneplass av meg for og si det slik.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg ble oppgradert fra Go til Plus på en så godt som stappfull SK690 fra Linate til Arlanda i dag. Mistet plassen på nødutgangsraden. Men "fri bar" veier opp for den lille skuffelsen, i den grad det kan kalles en skuffelse. Jeg var happy jeg. Er EBG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oppgradert to Pax ARN - OSL i dag. EBG og EBB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Star Alliance only.
|
![]()
Jeg og mine to venner ble oppgradert fra Økonomi til Plus på SK907 i fjor. Jeg var Silver-medlem, mens de to andre ikke var medlem i det hele tatt.
Helt supert! ![]() (Men har aldri blitt oppgradert mens jeg har vært gull) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ble oppgradert fra Go til Plus på både SK907 og SK902 i juni med EBG. Hyggelig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk tilbud om å bli oppgradert til Plus på en bonusbillett innenlands da jeg var EBG. Takket imidlertid nei da flyturen kun var 45 min, og jeg ville beholde midtgangsetet i Økonomi, fremfor et midtsete i Plus.
w |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg må ha vært uheldig etter at jeg ble EBG og ble oftere oppgradert da jeg var EBS faktisk, men kun på IC og aldri på Skandi- eller Europaflyvninger.
Men kan det være tilfelle at SAS også er taktiske ift nye statusløse EB medlemmer og at de blir prioritert slik at de skal "oppleve fordelen" med systemet forutsatt at EBS, EBG, EBD og EBP er håndtert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Joker
|
![]()
Aldri blitt oppgradert (EBG).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Det er lenge siden jeg har blitt oppgradert pga status nå. Nærmer seg vel faktisk 1,5 år.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Får man dobbelt med poeng når man endrer opp der man kom fra? | Sykkelthor | TripReports | 13 | 05-02-2016 15:53 |
Hvilken lounge har man tilgang til på Schiphol med EBG? | gardkarlsen | Reiseforum | 2 | 16-03-2009 00:37 |
Slik blir man oppgradert | AirbusTrond | Flyforum | 31 | 03-12-2007 07:14 |
AF med oppgradert bakkeservice for businesspax og PRMer | The Ticketor | Flyforum | 0 | 03-05-2007 10:58 |
Boeing med oppgradert websider | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-12-2005 06:19 |