Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-11-2013, 23:08   #1
LN-RRE
Data warehouse consultant

Norwegian Priser til Dubai på Norwegian.no

Satt og lurte på å bestille en tur til Dubai med en kollega. Ser at prisene er 1000-1400 kr hver vei. Er dette et supertilbud eller er det normalt? Feilprising?

Beklager et newbe spørsmål fra LN RRE vedr priser og struktur

Svar mottas med takk!
Old 30-11-2013, 23:26   #2
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Default Re: Priser til DXB på Norwegian.no

Det er nok ikke feilprising, men en så mange timer lang flytur med Norwegians Boeing 737-800 høres ikke spesielt fristende ut. Hadde jeg vært dere, hadde jeg sjekket alternativer med mellomlanding i Europa. Det koster som oftest ikke mye mer (ofte er det billigere) med for eksempel Air France/KLM eller Lufthansa, og da får man wide body fly med personlig underholdning i setet, varm mat og bagasje inkludert. Kort sagt: Unngå DY på så lange turer, hvis det ikke er mye penger eller tid å spare.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 00:08   #3
Michael
ScanFlyer Silver

Hvis du likevel vil reise, sørg for å ordne seter foran rad 13. De selger maks 160 seter på DXB ruta og midtsetene er blokkert frem til rad 13.

Mindre hassle uten mellomlanding da, men man er vel garantert tresmak i ræva etter noen timer på en så lang tur.
Michael is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 03:07   #4
LN-RRE

Har flydd så mye twin-otter at det der er ikke noe problem! Takk for tilbakemelding, da vet jeg hva jeg skal tenke på! Noen under 1000 kr har jeg ikke funnet, men om jeg finner BA eller KLM til under 1000 kr skal jeg vurdere det.
Old 01-12-2013, 03:34   #5
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by LN-RRE View Post
Har flydd så mye twin-otter at det der er ikke noe problem! Takk for tilbakemelding, da vet jeg hva jeg skal tenke på! Noen under 1000 kr har jeg ikke funnet, men om jeg finner BA eller KLM til under 1000 kr skal jeg vurdere det.
DXB er ofte billig. Vet ikke hva BA eller KLM pleier å ta når det er tilbud, men Turkish, Swiss, Qatar og Finnair finner jeg til rett over 3000 kr på tilfeldige datoer i vinter. Hvis du skal ha mat, setereservasjon og bagasje hos Norwegian blir totalprisen fort rundt 3000,-.
Old 01-12-2013, 04:59   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

De aller fleste som besøker oss (bortsett fra de raringene som kommer om sommeren) flyr Norwegian ned hit og det er fremdeles ingen som har hatt det minste å utsette. De fleste er svært reisevante og har stort sett gull hos alliansene. Som nevnt over får man lett et midtsete ledig og det er velfungerende wifi hele veien. Du har samme benplass som på Qatar 787.

Prisene "all inn" med sikret ledig midtsete (som er meget deilig) er stort sett også konkurransedyktige mot de andre selskapene (kompisene mine betale 1600 per pers når de besøkte meg for fødselsdagen, og dette bar billetter over en helg.)

De som besøker oss er dessverre ikke flynerder, men er svært happy med å slippe mellomlanding.

PS! Flyene er etter min erfaring svært sjeldent forsinket - faktisk ofte 30-45 minutter tidlig ute.

God tur.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 11:45   #7
vbe86
ScanFlyer Silver

Prisene begynner stort sett på 999kr en vei. De er alene på ruta og priser der etter.
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 11:59   #8
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

PS! Flyene er etter min erfaring svært sjeldent forsinket - faktisk ofte 30-45 minutter tidlig ute.
Trodde de var svært ofte forsinket? Det har blitt hevdet her inne på forumet at DY må mellomlande på vei hjem 30 % av gangene for å tanke.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 13:38   #9
Intemezz
Supernova

Default Re: Priser til Dubai på Norwegian.no

Har flydd OSL-DXB med DY, og skjønner ikke hva folk snakker om ang. at det er kjipt å sitte så lenge (7timer) i en 738. Setet er likt som i en widebody, ledig midtsete og nonstop trekker opp kontra å ha 9-10 seter i bredden for min del.

Men klart, vil du mellomlande, fly rundt fra gate til gate på en flyplass et sted i Europa for en gratis middag og en pils så er det opp til hver enkelt
Intemezz is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 13:45   #10
jalig
ScanFlyer Blue

Tror vel fordelen med å velge noe annet kommer tydeligst frem om man vil sitte foran gardinen da.

Ellers har jo qr gode priser til dxb og world central. Og de har rimelig mange avganger fra doh over dammen.

<!DOCTYPE html><html>
</html>
jalig is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 14:24   #11
Piper
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Intemezz View Post
Har flydd OSL-DXB med DY, og skjønner ikke hva folk snakker om ang. at det er kjipt å sitte så lenge (7timer) i en 738. Setet er likt som i en widebody, ledig midtsete og nonstop trekker opp kontra å ha 9-10 seter i bredden for min del.

Men klart, vil du mellomlande, fly rundt fra gate til gate på en flyplass et sted i Europa for en gratis middag og en pils så er det opp til hver enkelt
Nå er vel ikke pilsen og middagen gratis men inkludert i billettprisen.

Mellomlandinger og flybytte er oppskrytt

Har reist flere ganger til Dubai med Norwegian. Av setene jeg har prøvd var det med ledig midtsete nest best. Det beste var klappsete
Piper is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 14:54   #12
LN-RRE

Kult!

Jeg har aldri flydd 7,5 timer med 738, lengste er vel til Malaga fra Oslo. Har allerede reservasjon, 9A og 9C nedover og 7A og 7C tilbake. Blokkerte midtseter helt bak til 16 så jeg på setekartet som var tilgjengelig for oss kunder på nettsiden.

Gjenstår bare å finne riktig hotell. Prisen kom på 2600 kr pr person t/r med bagasje og setereservasjon.

Fikk ikke godprisen på Radisson grunnet ukjente forhold, men ingen av hotellene der nede kunne tilby familie-rabattert pris. Kostet fra 600 AED for det rimeligste Radisson hotellet. Med gull i kjeden får jeg nok ganske bra value for money der uansett tenker jeg. Sett bort fra Radisson, andre kjeder jeg bør se etter? Prissjiktet er 800-1200 kr natta pr rom.
Old 01-12-2013, 15:12   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
Trodde de var svært ofte forsinket? Det har blitt hevdet her inne på forumet at DY må mellomlande på vei hjem 30 % av gangene for å tanke.
Finnes sikkert statistikker på det. De 10-12 jeg har plukket opp på DXB har landet før skjema og èn av de har måttet mellomlande på vei hjem.

Ruten er meget populær i det norske miljøet her.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 17:28   #14
toftos
ScanFlyer Molded

Vi skal til Dubai i mars å reiser med QR sin Dreamliner til Doha, så 777-300 til Dubai Vi betalte 3200 pr person t/r. På den reisen var det faktisk billigere å reise med QR i forhold til Norwegian
toftos is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 17:49   #15
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Satt her en dagen å søkte opp for en kollega m/fam som skal ned å besøke noen venner i påsken. Der var det foreløpig QR som lå best ann, mellom landing i Doha, så en leg mer en Det. For min kollega spiller widebody eller ikke liten trille. Det som teller er kurante tider, pris og underholdning med bord. QR har vel ikke gratis wifi på monkey. Men sikkert ett greit AVOD system?
Min kollega har fått høre at DY må mellomlande en del ganger ifra sine venner i Dubai, og siden ikke transfer tid for siste fly videre til HAU ikke var all verden, så var han ikke så lysten på dette evt.
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 18:18   #16
jalig
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Satt her en dagen å søkte opp for en kollega m/fam som skal ned å besøke noen venner i påsken. Der var det foreløpig QR som lå best ann, mellom landing i Doha, så en leg mer en Det. For min kollega spiller widebody eller ikke liten trille. Det som teller er kurante tider, pris og underholdning med bord. QR har vel ikke gratis wifi på monkey. Men sikkert ett greit AVOD system?
Min kollega har fått høre at DY må mellomlande en del ganger ifra sine venner i Dubai, og siden ikke transfer tid for siste fly videre til HAU ikke var all verden, så var han ikke så lysten på dette evt.

IFE på 787 til qr er helt superb. Dobbel skjerm og tjohei!
777 er også godt over gjennomsnittet også syns jeg. På qr koster det 5 USD for 10 mb. Nok til å sjekke face og epost kjapt. Trenger ikke mer for meg. Når man har så mye film og serier å se på.

<!DOCTYPE html><html>
</html>
Old 01-12-2013, 18:31   #17
L-1011
ScanFlyer Molded

Det ska bli spännande att se om DY drar ner på frekvenserna på OSL-DXB om Emirates startar upp daily DXB-OSL med 777-300ER.
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 19:43   #18
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Det ska bli spännande att se om DY drar ner på frekvenserna på OSL-DXB om Emirates startar upp daily DXB-OSL med 777-300ER.
DY kör väl på som vanligt på ARN-DXB trots konkurrensen från EK?
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 20:57   #19
L-1011
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by jikswoboB View Post
DY kör väl på som vanligt på ARN-DXB trots konkurrensen från EK?
Än så länge...
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 21:06   #20
jalig
ScanFlyer Blue

Kommer vel helt Ann på prisingen til EK det da.

<!DOCTYPE html><html>
</html>
Reply

Posting Rules