Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

View Poll Results: Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA?
Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA. 8 9.88%
Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke. 73 90.12%
Voters: 81. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-11-2013, 13:02   #61
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Mye historie i byen. Kjøp City Pass.

http://www.visitphilly.com/museums-attractions/
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2013, 13:23   #62
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Tenkte kanskje å ta turen innom Philly når jeg skal til Pennsylvania i mars. Basen vår blir i Lancaster. Noen tips til hvordan vi kan oppleve Amish-livet? Ellers ser jeg Gettysburgh ikke er så forferdelig langt unna Lancaster. Er det noe å få med seg, for noen som er sånn middels interessert i Amerikansk historie?
Old 25-11-2013, 15:08   #63
fjasebase
ScanFlyer Gold

Cheesesteak på Pat's King of Steaks i South Philly er obligatorisk
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2013, 15:09   #64
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Mye historie i byen. Kjøp City Pass.
Og de har tog til Atlantic City aka Boardwalk Empire, ca. 100 min hver vei så jeg bør ta det tidlig på morgenen. Må nesten få sett en episode av serien før jeg drar dit.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2013, 15:17   #65
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Ble det Savannah på deg? Veldig hyggelig og laidback sørstatsby. Mye historie å finne der også. Eller du kan dra til Hilton Head Island og menge deg med fiffen. Charleston er heller ikke mer enn et par timer unna. Flott by, med Dreamlinerspotting som bonus.
Radar Station KGRV3
Old 25-11-2013, 15:18   #66
tafpl
ScanFlyer Blue

Hvis du tar en tur over til Delaware så slipper du sales tax. F.eks. Christiana mall utenfor Wilmington.
tafpl is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2013, 15:21   #67
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Spise baguette med ost og kjøtt, det er visstnok spesialieteten deres. Du kan besøke King of Prussia, som er USA's største kjøpesenter - den er litt utenfor byen. Ellers så er det litt så som så, men ser de har turist-web http://www.visitphilly.com som sikkert kan finne nok ting for en helgetur (for jeg regner med du ikke skal være der lengre?)
"No trip to Philadelphia is complete without trying the cheesesteak". Så den er obligatorisk.

King of Prussia kunne jeg tatt en tur innom første kvelden, men det ser ut som om det er dårlig med kollektiv transport dit.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 25-11-2013, 15:23   #68
tafpl
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Og de har tog til Atlantic City aka Boardwalk Empire, ca. 100 min hver vei så jeg bør ta det tidlig på morgenen. Må nesten få sett en episode av serien før jeg drar dit.
Serien er i hvert fall knall!
tafpl is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2013, 15:26   #69
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Ble det Savannah på deg? Veldig hyggelig og laidback sørstatsby. Mye historie å finne der også. Eller du kan dra til Hilton Head Island og menge deg med fiffen. Charleston er heller ikke mer enn et par timer unna. Flott by, med Dreamlinerspotting som bonus.
Telte litt på knappene mellom den og Charleston, men det ble til en helgetur til Savannah. Skal se om jeg klarer kombinere de to uten bruk av leiebil.

Synd jeg ikke klarte booke noen flere turer til resten av USA. Seattle skulle jeg virkelig likt å se.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 25-11-2013, 16:15   #70
kosvines
ScanFlyer Blue

I år hadde jeg en liten road trip gjennom en del av sørstatene (Texas, Arkansas, Tennesse, Alabama, Mississippi med mer) og til slutt opp til Chicago (og litt i Wisconsin).

Neste år har jeg 2 alternativer jeg vurderer. Den ene er å fly til Boston og få med meg litt av New England-området, New York og sørover gjennom Virgina, South og North Carolina, og hjemreise fra Atlanta.

Den andre er rundt Rocky Mountains-området. Colorado, Utah, Wyoming, South Dakota, Montana og da muligens hjem fra Seattle.

Holder en knapp på det siste alternativet, men noen med litt erfaring fra disse områdene som kan komme med noen anbefalinger (eller frarådninger)?

Når det gjelder USA så liker jeg best natur, severdigheter og gjerne litt småbyer/tettsteder (skjønt ingenting veien for et storyby-besøk eller to underveis).
kosvines is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2013, 16:39   #71
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Telte litt på knappene mellom den og Charleston, men det ble til en helgetur til Savannah. Skal se om jeg klarer kombinere de to uten bruk av leiebil.

.
Hvorfor det? Kollektivtransporten her borte er mest for de veldig uvaskede massene, og leiebil er ikke spesielt dyrt heller. Bestill på norske siter, så får du 'all inclusive' det du trenger av forsikringer.
Radar Station KGRV3
Old 25-11-2013, 19:40   #72
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Hvorfor det? Kollektivtransporten her borte er mest for de veldig uvaskede massene, og leiebil er ikke spesielt dyrt heller. Bestill på norske siter, så får du 'all inclusive' det du trenger av forsikringer.
Jeg er turist og ikke sjåfør. Som turist vil jeg se naturen og området jeg reiser gjennom, mens sjåføren bare følger med på vei og trafikk og jeg slipper også å måtte bruke tid og krefter på å sette meg inn i sære lokale regler for kjøring i andre land.

Foretrekker å reise til siviliserte strøk hvor det vanligvis er en organisert måte man kan komme seg fra A til B uten å selv måtte håndtere bil/kamel/hest/elefant.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 25-11-2013 at 19:42.
Old 26-11-2013, 02:15   #73
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Jeg er turist og ikke sjåfør. Som turist vil jeg se naturen og området jeg reiser gjennom, mens sjåføren bare følger med på vei og trafikk og jeg slipper også å måtte bruke tid og krefter på å sette meg inn i sære lokale regler for kjøring i andre land.

Foretrekker å reise til siviliserte strøk hvor det vanligvis er en organisert måte man kan komme seg fra A til B uten å selv måtte håndtere bil/kamel/hest/elefant.
Eller 'har ikke lappen', som det også kalles.

USA i bil er brillefint. Alt tilrettelagt og man kan stoppe akkurat der man har lyst til. Gjelder forsåvidt for alle destinasjoner med litt avstand mellom målene. Ulempen er selvsagt at det ikke bør bli noen særlige mengder vin til lunsj...
Old 26-11-2013, 09:53   #74
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Eller 'har ikke lappen', som det også kalles.

USA i bil er brillefint. Alt tilrettelagt og man kan stoppe akkurat der man har lyst til. Gjelder forsåvidt for alle destinasjoner med litt avstand mellom målene. Ulempen er selvsagt at det ikke bør bli noen særlige mengder vin til lunsj...
Jeg drikker ikke alkohol og har lappen, men har andre preferanser enn mange andre og foretrekker altså å se på natur og omgivelser når jeg er på et nytt sted og ikke bare se på veien. Jeg skjønner at andre synes det er kjempemorsomt å få være sjåfør, men folk er altså forskjellige. Jeg skal bare fra A til B.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 26-11-2013, 15:17   #75
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Mye spennende mellom A og B også og det er ikke alt som er tilgjengelig med offentlig transport. Ikke kan du stoppe hvis det er noe du vil se nærmere på heller. Men vi har alle våre preferanser og prioriteringer, og der er jo helt greit. Hadde vært kjedelig hvis vi alle tenkte likt.
Radar Station KGRV3
Old 26-11-2013, 22:24   #76
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Jeg drikker ikke alkohol og har lappen, men har andre preferanser enn mange andre og foretrekker altså å se på natur og omgivelser når jeg er på et nytt sted og ikke bare se på veien. Jeg skjønner at andre synes det er kjempemorsomt å få være sjåfør, men folk er altså forskjellige. Jeg skal bare fra A til B.
Kjøper den uten problemer.
Desverre går du da glipp av A1, A2 etc underveis. Ditt valg.
Old 27-11-2013, 09:25   #77
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Kjøper den uten problemer.
Desverre går du da glipp av A1, A2 etc underveis. Ditt valg.
Neida, jeg ser A1 og A2 og tar bilder av disse istedefor å kun se på veien og ikke få det med meg.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 27-11-2013, 10:40   #78
3cseat
ScanFlyer Silver

Personlig mener jeg den eneste rette måten å se USA på er med bil eller motorsykkel, og mine kommentarer blir ut i fra det. Man kan jo reise med buss og tog, men dette gir så mange begrensninger at jeg personlig ikke vurderer dette.

Mine siste 3 turer i USA har vært h.h.v. Sydstatene, dvs Missessippi, Lousiana, Alabama og Florida. New Orleans, Lafayette, Baton Rouge, Natches, Vicksburg, Jackson, Mobile, Forth Walton Beach var de byene vi besøkte

Turen før var New England, dvs kysten fra New York til Boston og opp nesten til Portland, kombinert med tur over til Niagara Falls

Turen før det igjen var rundtur i Floria, Miami, Key West, Fort Myers, St. Augustine, Orlando, Forth Lauderdale for å nevne noen

Alle disse turene har vært i Mustang cabriolet / Mustang Shelby som er uramerikansk og bør oppleves. For eks er turene over all bruene til Key West noe som må oppleves. Det samme gjelder en del av bruene over "fjordene" i New England.

Det er bare egen fantasi som begrenser ferie mulighetene i USA

Neste biltur blir vel i California.

Min bror har kjør Harley på Route 66, samt California og Arizona, som han anbefaler varmt
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2014, 19:50   #79
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

På tampen på tilbudet fra SAS prøver jeg få inn en helgetur i oktober/november.

-Houston: Klarer ikke finne mer enn Space Center som jeg har lyst til å se.
-nordvest: for dyrt og dårlige connections
-Orlando: trenger mer enn en dag for å få med meg det jeg kunne tenkt meg å se der.
-Austin: ser ikke annet enn musikkfestivaler som kunne vært interessant å se.
-Salt Lake City/Bryce: dårlige connections/dyrt
-Charleston: dårlige connections/dyrt
-San Antonio?

Andre jeg bør burdere?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 23-02-2014, 21:00   #80
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar