![]() |
|
|
View Poll Results: Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA? | |||
Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 9.88% |
Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
73 | 90.12% |
Voters: 81. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#61 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Tenkte kanskje å ta turen innom Philly når jeg skal til Pennsylvania i mars. Basen vår blir i Lancaster. Noen tips til hvordan vi kan oppleve Amish-livet? Ellers ser jeg Gettysburgh ikke er så forferdelig langt unna Lancaster. Er det noe å få med seg, for noen som er sånn middels interessert i Amerikansk historie?
![]() |
#63 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Cheesesteak på Pat's King of Steaks i South Philly er obligatorisk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Og de har tog til Atlantic City aka Boardwalk Empire, ca. 100 min hver vei så jeg bør ta det tidlig på morgenen. Må nesten få sett en episode av serien før jeg drar dit.
![]() |
#65 |
Flyklapper
|
![]()
Ble det Savannah på deg? Veldig hyggelig og laidback sørstatsby. Mye historie å finne der også. Eller du kan dra til Hilton Head Island og menge deg med fiffen. Charleston er heller ikke mer enn et par timer unna. Flott by, med Dreamlinerspotting som bonus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis du tar en tur over til Delaware så slipper du sales tax. F.eks. Christiana mall utenfor Wilmington.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
King of Prussia kunne jeg tatt en tur innom første kvelden, men det ser ut som om det er dårlig med kollektiv transport dit.
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Synd jeg ikke klarte booke noen flere turer til resten av USA. Seattle skulle jeg virkelig likt å se.
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I år hadde jeg en liten road trip gjennom en del av sørstatene (Texas, Arkansas, Tennesse, Alabama, Mississippi med mer) og til slutt opp til Chicago (og litt i Wisconsin).
Neste år har jeg 2 alternativer jeg vurderer. Den ene er å fly til Boston og få med meg litt av New England-området, New York og sørover gjennom Virgina, South og North Carolina, og hjemreise fra Atlanta. Den andre er rundt Rocky Mountains-området. Colorado, Utah, Wyoming, South Dakota, Montana og da muligens hjem fra Seattle. Holder en knapp på det siste alternativet, men noen med litt erfaring fra disse områdene som kan komme med noen anbefalinger (eller frarådninger)? Når det gjelder USA så liker jeg best natur, severdigheter og gjerne litt småbyer/tettsteder (skjønt ingenting veien for et storyby-besøk eller to underveis). |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Flyklapper
|
![]()
Hvorfor det? Kollektivtransporten her borte er mest for de veldig uvaskede massene, og leiebil er ikke spesielt dyrt heller. Bestill på norske siter, så får du 'all inclusive' det du trenger av forsikringer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Foretrekker å reise til siviliserte strøk hvor det vanligvis er en organisert måte man kan komme seg fra A til B uten å selv måtte håndtere bil/kamel/hest/elefant.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 25-11-2013 at 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
USA i bil er brillefint. Alt tilrettelagt og man kan stoppe akkurat der man har lyst til. Gjelder forsåvidt for alle destinasjoner med litt avstand mellom målene. Ulempen er selvsagt at det ikke bør bli noen særlige mengder vin til lunsj...
![]() |
![]() |
#74 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#75 |
Flyklapper
|
![]()
Mye spennende mellom A og B også og det er ikke alt som er tilgjengelig med offentlig transport. Ikke kan du stoppe hvis det er noe du vil se nærmere på heller. Men vi har alle våre preferanser og prioriteringer, og der er jo helt greit. Hadde vært kjedelig hvis vi alle tenkte likt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Desverre går du da glipp av A1, A2 etc underveis. Ditt valg.
![]() |
![]() |
#77 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Neida, jeg ser A1 og A2 og tar bilder av disse istedefor å kun se på veien og ikke få det med meg.
![]() |
#78 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Personlig mener jeg den eneste rette måten å se USA på er med bil eller motorsykkel, og mine kommentarer blir ut i fra det. Man kan jo reise med buss og tog, men dette gir så mange begrensninger at jeg personlig ikke vurderer dette.
Mine siste 3 turer i USA har vært h.h.v. Sydstatene, dvs Missessippi, Lousiana, Alabama og Florida. New Orleans, Lafayette, Baton Rouge, Natches, Vicksburg, Jackson, Mobile, Forth Walton Beach var de byene vi besøkte Turen før var New England, dvs kysten fra New York til Boston og opp nesten til Portland, kombinert med tur over til Niagara Falls Turen før det igjen var rundtur i Floria, Miami, Key West, Fort Myers, St. Augustine, Orlando, Forth Lauderdale for å nevne noen Alle disse turene har vært i Mustang cabriolet / Mustang Shelby som er uramerikansk og bør oppleves. For eks er turene over all bruene til Key West noe som må oppleves. Det samme gjelder en del av bruene over "fjordene" i New England. Det er bare egen fantasi som begrenser ferie mulighetene i USA Neste biltur blir vel i California. Min bror har kjør Harley på Route 66, samt California og Arizona, som han anbefaler varmt |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Helgeturekstremist
|
![]()
På tampen på tilbudet fra SAS prøver jeg få inn en helgetur i oktober/november.
-Houston: Klarer ikke finne mer enn Space Center som jeg har lyst til å se. -nordvest: for dyrt og dårlige connections -Orlando: trenger mer enn en dag for å få med meg det jeg kunne tenkt meg å se der. -Austin: ser ikke annet enn musikkfestivaler som kunne vært interessant å se. -Salt Lake City/Bryce: dårlige connections/dyrt -Charleston: dårlige connections/dyrt -San Antonio? Andre jeg bør burdere?
![]() |
#80 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ta San Antonio du..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? | blazius | Reiseforum | 17 | 19-05-2016 23:17 |
Juletur 2014 - hvor bør man dra? | Chriscross | Reiseforum | 15 | 18-08-2014 10:29 |
Hvor bør man bo på Réunion? | robertaas | Reiseforum | 0 | 06-03-2012 05:25 |
Hvor bør jeg dra nå? | Sondbjo | Reiseforum | 14 | 15-02-2012 15:05 |
Hvor tidlig bør man booke tur til USA? | kjemperud | Reiseforum | 16 | 21-12-2011 00:10 |