Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-09-2013, 21:19   #501
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Vinner vel ikke prisen som tidenes trip-report, men her er en omtale:

http://www.klikk.no/kvinneguiden/rei...icle860693.ece
He-he, sakset fra artikkelen:

Quote:
Det er operativsystemet Android som drifter underholdings- og nyttesystemet i Dreamliner-flyene.
Kanskje jeg bare synes det er morsomt siden jeg jobber med IT at hun bruker ordet "drifter" i denne sammenhengen

Quote:
Kort flytid (cirka 20 min raskere enn hva andre flytyper bruker på denne strekningen).
Ja, det er klart at eksempelvis 8h er kort flytid, mens 8h 20m er lang flytid
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2013, 00:26   #502
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,230
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Syns klassebeskrivelsen også var ufrivillig komisk:

Quote:
Dette er selskapets svar på "business-class", og har fått navnet "premium økonomi".
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2013, 11:58   #503
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,064
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Fin tur fra JFK med EI-LNA i natt.
Ingen dedikerte innsjekkingsskranker for Premium (selv om Kjos, som var ombord med gjengen mente det skulle være en'), så felleskø for alle. Ca. 50 min. forsinkelse ut fra JFK, men turen østover gikk visst unna på 6:20, så tok igjen det tapte.
Måltidet i Premium var til forveksling lik det en får på en sydencharter, helt greit, påfyll av rødvin. Kabinbesetningen gjorde flott jobb der framme, trygge og med overskudd.
Setene er bra og greie å sove i, selv om det nesten er fysisk umulig å komme ut fra vindusplass uten å klatre over sidemannen hvis de på setereraden foran har lagt ned setet helt. Dimming av vinduene fungerer flott på nattflyvning. Frokosten var enkel og midt i blinken for meg; god yoghurt med nøtter og rosiner, fersk frukt og wienerbrød, helt fint å slippe egg, pølser og bacon på fly-morgenkvisten.

Last edited by Eirik; 06-09-2013 at 13:45.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 13:18   #504
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,790
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by Snacky View Post
Jeg har booket med Norwegian, fordi jeg heller flyr med et norsk selskap, enn å betale det dobbelte med QR, TG etc. og sende penga ut av landet. Snacky
Kunne vært interresant å vite akkurat hvor mange kroner som blir igjen i NO av DY's LH penger når alle utgifter er skrellet vekk.

Ps 01oct kan du fly med AB/TG envei til BKK for ca 2.700.- med bags, mat og poengopptjening. Hos DY 2.570.- med medbrakt matpakke og en håndbagasje. Så dobbelt så dyrt? Tja

Last edited by krølle; 24-09-2013 at 13:23.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 13:34   #505
Snacky
Newcomer
 
Join Date: Jan 2013
Location: OSL
Posts: 35
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Kunne vært interresant å vite akkurat hvor mange kroner som blir igjen i NO av DY's LH penger når alle utgifter er skrellet vekk.

Ps 01oct kan du fly med AB/TG envei til BKK for ca 2.700.- med bags, mat og poengopptjening. Hos DY 2.570.- med medbrakt matpakke og en håndbagasje. Så dobbelt så dyrt? Tja
Hvor i all verden er det du ser denne prisen?


Snacky
Snacky is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 14:10   #506
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Kunne vært interresant å vite akkurat hvor mange kroner som blir igjen i NO av DY's LH penger når alle utgifter er skrellet vekk.

Ps 01oct kan du fly med AB/TG envei til BKK for ca 2.700.- med bags, mat og poengopptjening. Hos DY 2.570.- med medbrakt matpakke og en håndbagasje. Så dobbelt så dyrt? Tja
Det er vel fullstendig uvesentlig å se på priser på enkeltdatoer for å vurdere det generelle prisnivået. Man får anta at passasjerene er såpass oppegående at de skjønner at man må sjekke hos flere aktører for å finne ut hva de tilbyr av priser, og om noen påstår at andre var dobbelt så dyre som DY så kan det vel meget godt hende at dette var tilfellet for de aktuelle datoene på den dagen når denne kunden bestilte billetter.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 14:36   #507
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,557
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Det er vel fullstendig uvesentlig å se på priser på enkeltdatoer for å vurdere det generelle prisnivået. Man får anta at passasjerene er såpass oppegående at de skjønner at man må sjekke hos flere aktører for å finne ut hva de tilbyr av priser, og om noen påstår at andre var dobbelt så dyre som DY så kan det vel meget godt hende at dette var tilfellet for de aktuelle datoene på den dagen når denne kunden bestilte billetter.
Jeg kikket gjennom diverse priskalendre i oktober og november, og generelt ligger de billigste på rundt 4500 t/r - på samme nivå som Norwegian. Selvfølgelig varierer det litt enkelte dager grunnet belegg, men noen Norwegian-billetter til halvparten av prisen til de andre, er ikkeeksisterende.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 15:23   #508
LN-VLE
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Jeg kikket gjennom diverse priskalendre i oktober og november, og generelt ligger de billigste på rundt 4500 t/r - på samme nivå som Norwegian. Selvfølgelig varierer det litt enkelte dager grunnet belegg, men noen Norwegian-billetter til halvparten av prisen til de andre, er ikkeeksisterende.
Kan det tenkes at prisnivået ligger rundt denne prisen på grunn av Norewegian's inntreden, og at uten Norwegian ville prisen vært høyere?



Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 15:43   #509
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,892
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Kan det tenkes at prisnivået ligger rundt denne prisen på grunn av Norewegian's inntreden, og at uten Norwegian ville prisen vært høyere?



Vidar
Tenkte paa det samme.. pluss at det er jo kun TG direkte som kan sammenlignes (mener jeg).
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 15:46   #510
CRJ900
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Posts: 444
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Kan det tenkes at prisnivået ligger rundt denne prisen på grunn av Norewegian's inntreden, og at uten Norwegian ville prisen vært høyere?



Vidar
Det var en artikkel på prisnivået mellom Skandinavia (Europa) og New York, der var konklusjonen at man ikke har sett noen endring på grunn av DU sin inntreden på markedet.

Usikker på hvordan bildet er østover.
CRJ900 is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 16:42   #511
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,557
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Kan det tenkes at prisnivået ligger rundt denne prisen på grunn av Norewegian's inntreden, og at uten Norwegian ville prisen vært høyere?
Mulig. Men et kjapt søk i reiseforumet viste 4345 med Qatar i fjor høst .. 4650 med Thai fra 1/1 .. Så det har i hvertfall vært billetter under 5000 i fjor og ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 16:47   #512
gingo
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 15
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Tenkte paa det samme.. pluss at det er jo kun TG direkte som kan sammenlignes (mener jeg).
Det er ganske mange som overhode ikke trenger å reise via OSL.
Kommer man fra TRD, BGO, SVG osv kan man liksågodt reise via CPH, FRA osv.
Man slipper i tillegg å sjekke inn bagasjen på nytt i OSL ved hjemreisen.
gingo is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 17:38   #513
C-klasse
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Upper District
Posts: 458
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Mulig. Men et kjapt søk i reiseforumet viste 4345 med Qatar i fjor høst .. 4650 med Thai fra 1/1 .. Så det har i hvertfall vært billetter under 5000 i fjor og ..
Min bror fløy TG direkte i 2010 for 4022 kroner.
Da hadde vel ikke Kjos annonsert LH engang.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 18:33   #514
XPilot
SVG/ENZV
 
XPilot's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Sandnes
Posts: 137
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ordtaket " Man får hva man betaler for" er kansje riktig å bruke her?

Med service på så lavt nivå der man føler at leverandør fraskriver ansvaret sitt.
Med ombooking som svikter i mangel av alternativer pga ingen allianse og alternative egne maskiner.
Med så stor kost fokusering at det ikke finnes rom for rask respons i forhold til problemstilling.
Med informasjons ansvarlig som er så fjern fra virkeligheten i sine utelalelser at selv de fleste uinformerte forstår at her er det noe "muffens".
Osv....

Det er ved slike tilfeller at man ser hvorfor prisene rettferdiggjøres fra de tradisjonelle leverandørene.
__________________
Mann 50
SVG
X pilot på fly og helikopter
XPilot is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 18:55   #515
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by Thai C-klasse View Post
Min bror fløy TG direkte i 2010 for 4022 kroner.
Da hadde vel ikke Kjos annonsert LH engang.
Jeg betalte en gang 399,- (eller noe slikt) for å fly fra Tromsø til London, og det var også i 2010 (eller noe slikt). Det betyr på ingen måte at jeg tror at dette var eller er et representativt prisnivå for denne strekningen.

Forøvrig: http://travelnews.no/2013/09/22/fly/...flyselskapene/

Uten at jeg har sett nærmere på selve analysen, så er det vel neppe noen tvil om at LCC'ene bidrar til å presse ned prisnivået.

Det som er viktig i forhold til prisnivå er jo ikke hva enkeltpersoner og enkeltbilletter koster, men hva gjennomsnittsprisene er.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 19:53   #516
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Uten at jeg har sett nærmere på selve analysen, så er det vel neppe noen tvil om at LCC'ene bidrar til å presse ned prisnivået.
Om selskapet er en LCC eller ei spiller vel ikke så stor rolle, så lenge det er aktiv konkuranse på den aktuelle ruten. Med DY inn på ruten til New York har UA og SK fått enda en aktør som flytter 1000 pax ukentlig å konkurere med. Det merkes selvfølgelig, men som det nevnes stadig vekk er ikke DY nødvendigvis prispressende til enhver tid. Har prisene sunket er det vel snarere tilbudet som har økt mer enn etterspørselen.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 19:56   #517
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Om selskapet er en LCC eller ei spiller vel ikke så stor rolle, så lenge det er aktiv konkuranse på den aktuelle ruten. Med DY inn på ruten til New York har UA og SK fått enda en aktør som flytter 1000 pax ukentlig å konkurere med. Det merkes selvfølgelig, men som det nevnes stadig vekk er ikke DY nødvendigvis prispressende til enhver tid. Har prisene sunket er det vel snarere tilbudet som har økt mer enn etterspørselen.
Nuvel. Det spiller en rolle hvilken konkurrent man står overfor også. En LCC kan normalt sett være mye mer aggressiv i forhold til å kapre kunder pga lavere kostnader enn en mer tradisjonell operatør. Det har nok en større effekt på prisene enn om en mindre effektiv konkurrent etablerer seg. Men, ja, tilbudsøkning utover økt etterspørsel gir negativt prispress uansett hvilken type selskap det dreier seg om.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 20:24   #518
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,557
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Skal man ha innpass i markedet, er prisdumping (les:introduksjonstilbud) den normale veien å gå. Ikke noe særegent for LowClassCarriers. Sandkasseselskapene er muligens enda mer aggressive.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 20:30   #519
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Skal man ha innpass i markedet, er prisdumping (les:introduksjonstilbud) den normale veien å gå. Ikke noe særegent for LowClassCarriers. Sandkasseselskapene er muligens enda mer aggressive.
All "prisdumping" er kostbart, og mer kostbart jo høyere kostnader et selskap har. En LCC kan derfor holde lave priser lengre enn en tradisjonell operatør uten å tape for mye penger. Tror vi at introduksjonstilbud er årsaken til at Travelnews viser til historisk lave gjennomsnittspriser for uke 42? Det kan godt være - ikke vet jeg.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 21:33   #520
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

LCC har också ofta en annan sida.
Den har tusentals av Norwegians ic resenärer nu fått uppleva.
En helt värdelös kundservice när avgångar blir inställda och kraftiga förseningar uppstår.

Ryanair har länge varit det LCC bolag i EU som flyger inom EU med klart allra sämst kundservice...ofta non-existing

Norwegian verkar med råge ha tagit över den rollen med allra sämst kundservice när det gäller EU bolag som flyger interkont.
Det allra värsta är att DY kunder själva måste ringa till DYs telefonbokning i Lithauen för att bli ombokade till senare egna avgångar.
L-1011 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Service ombord på SAS longhaul Ståle Reiseforum 88 28-12-2024 02:57
SAS - LongHaul priser i Business peterfox Reiseforum 1 04-08-2014 07:22
AirBerlin - service og komfort? (splittet) Bizflyer Reiseforum 7 10-03-2012 17:25
Komfort/service - Air China 777-300? ostis Reiseforum 4 19-01-2012 12:32


All times are GMT +2. The time now is 13:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.