![]() |
|
![]() |
#501 | |||
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Quote:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,230
|
![]()
Syns klassebeskrivelsen også var ufrivillig komisk:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,064
|
![]()
Fin tur fra JFK med EI-LNA i natt.
Ingen dedikerte innsjekkingsskranker for Premium (selv om Kjos, som var ombord med gjengen mente det skulle være en'), så felleskø for alle. Ca. 50 min. forsinkelse ut fra JFK, men turen østover gikk visst unna på 6:20, så tok igjen det tapte. Måltidet i Premium var til forveksling lik det en får på en sydencharter, helt greit, påfyll av rødvin. Kabinbesetningen gjorde flott jobb der framme, trygge og med overskudd. Setene er bra og greie å sove i, selv om det nesten er fysisk umulig å komme ut fra vindusplass uten å klatre over sidemannen hvis de på setereraden foran har lagt ned setet helt. Dimming av vinduene fungerer flott på nattflyvning. Frokosten var enkel og midt i blinken for meg; god yoghurt med nøtter og rosiner, fersk frukt og wienerbrød, helt fint å slippe egg, pølser og bacon på fly-morgenkvisten. Last edited by Eirik; 06-09-2013 at 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,790
|
![]() Quote:
Ps 01oct kan du fly med AB/TG envei til BKK for ca 2.700.- med bags, mat og poengopptjening. Hos DY 2.570.- med medbrakt matpakke og en håndbagasje. Så dobbelt så dyrt? Tja Last edited by krølle; 24-09-2013 at 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Newcomer
Join Date: Jan 2013
Location: OSL
Posts: 35
|
![]() Quote:
Snacky |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,557
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,892
|
![]()
Tenkte paa det samme.. pluss at det er jo kun TG direkte som kan sammenlignes (mener jeg).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 444
|
![]() Quote:
Usikker på hvordan bildet er østover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,557
|
![]()
Mulig. Men et kjapt søk i reiseforumet viste 4345 med Qatar i fjor høst .. 4650 med Thai fra 1/1 .. Så det har i hvertfall vært billetter under 5000 i fjor og ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Newcomer
Join Date: Jan 2012
Posts: 15
|
![]() Quote:
Kommer man fra TRD, BGO, SVG osv kan man liksågodt reise via CPH, FRA osv. Man slipper i tillegg å sjekke inn bagasjen på nytt i OSL ved hjemreisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Upper District
Posts: 458
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
SVG/ENZV
Join Date: Sep 2009
Location: Sandnes
Posts: 137
|
![]()
Ordtaket " Man får hva man betaler for" er kansje riktig å bruke her?
Med service på så lavt nivå der man føler at leverandør fraskriver ansvaret sitt. Med ombooking som svikter i mangel av alternativer pga ingen allianse og alternative egne maskiner. Med så stor kost fokusering at det ikke finnes rom for rask respons i forhold til problemstilling. Med informasjons ansvarlig som er så fjern fra virkeligheten i sine utelalelser at selv de fleste uinformerte forstår at her er det noe "muffens". Osv.... Det er ved slike tilfeller at man ser hvorfor prisene rettferdiggjøres fra de tradisjonelle leverandørene.
__________________
Mann 50 SVG X pilot på fly og helikopter |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Forøvrig: http://travelnews.no/2013/09/22/fly/...flyselskapene/ Uten at jeg har sett nærmere på selve analysen, så er det vel neppe noen tvil om at LCC'ene bidrar til å presse ned prisnivået. Det som er viktig i forhold til prisnivå er jo ikke hva enkeltpersoner og enkeltbilletter koster, men hva gjennomsnittsprisene er. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,557
|
![]()
Skal man ha innpass i markedet, er prisdumping (les:introduksjonstilbud) den normale veien å gå. Ikke noe særegent for LowClassCarriers. Sandkasseselskapene er muligens enda mer aggressive.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
LCC har också ofta en annan sida.
Den har tusentals av Norwegians ic resenärer nu fått uppleva. En helt värdelös kundservice när avgångar blir inställda och kraftiga förseningar uppstår. Ryanair har länge varit det LCC bolag i EU som flyger inom EU med klart allra sämst kundservice...ofta non-existing Norwegian verkar med råge ha tagit över den rollen med allra sämst kundservice när det gäller EU bolag som flyger interkont. Det allra värsta är att DY kunder själva måste ringa till DYs telefonbokning i Lithauen för att bli ombokade till senare egna avgångar. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Service ombord på SAS longhaul | Ståle | Reiseforum | 88 | 28-12-2024 02:57 |
SAS - LongHaul priser i Business | peterfox | Reiseforum | 1 | 04-08-2014 07:22 |
AirBerlin - service og komfort? (splittet) | Bizflyer | Reiseforum | 7 | 10-03-2012 17:25 |
Komfort/service - Air China 777-300? | ostis | Reiseforum | 4 | 19-01-2012 12:32 |