Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-09-2013, 13:18   #1
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,795
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by Snacky View Post
Jeg har booket med Norwegian, fordi jeg heller flyr med et norsk selskap, enn å betale det dobbelte med QR, TG etc. og sende penga ut av landet. Snacky
Kunne vært interresant å vite akkurat hvor mange kroner som blir igjen i NO av DY's LH penger når alle utgifter er skrellet vekk.

Ps 01oct kan du fly med AB/TG envei til BKK for ca 2.700.- med bags, mat og poengopptjening. Hos DY 2.570.- med medbrakt matpakke og en håndbagasje. Så dobbelt så dyrt? Tja

Last edited by krølle; 24-09-2013 at 13:23.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 13:34   #2
Snacky
Newcomer
 
Join Date: Jan 2013
Location: OSL
Posts: 35
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Kunne vært interresant å vite akkurat hvor mange kroner som blir igjen i NO av DY's LH penger når alle utgifter er skrellet vekk.

Ps 01oct kan du fly med AB/TG envei til BKK for ca 2.700.- med bags, mat og poengopptjening. Hos DY 2.570.- med medbrakt matpakke og en håndbagasje. Så dobbelt så dyrt? Tja
Hvor i all verden er det du ser denne prisen?


Snacky
Snacky is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 14:10   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Kunne vært interresant å vite akkurat hvor mange kroner som blir igjen i NO av DY's LH penger når alle utgifter er skrellet vekk.

Ps 01oct kan du fly med AB/TG envei til BKK for ca 2.700.- med bags, mat og poengopptjening. Hos DY 2.570.- med medbrakt matpakke og en håndbagasje. Så dobbelt så dyrt? Tja
Det er vel fullstendig uvesentlig å se på priser på enkeltdatoer for å vurdere det generelle prisnivået. Man får anta at passasjerene er såpass oppegående at de skjønner at man må sjekke hos flere aktører for å finne ut hva de tilbyr av priser, og om noen påstår at andre var dobbelt så dyre som DY så kan det vel meget godt hende at dette var tilfellet for de aktuelle datoene på den dagen når denne kunden bestilte billetter.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 14:36   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,588
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Det er vel fullstendig uvesentlig å se på priser på enkeltdatoer for å vurdere det generelle prisnivået. Man får anta at passasjerene er såpass oppegående at de skjønner at man må sjekke hos flere aktører for å finne ut hva de tilbyr av priser, og om noen påstår at andre var dobbelt så dyre som DY så kan det vel meget godt hende at dette var tilfellet for de aktuelle datoene på den dagen når denne kunden bestilte billetter.
Jeg kikket gjennom diverse priskalendre i oktober og november, og generelt ligger de billigste på rundt 4500 t/r - på samme nivå som Norwegian. Selvfølgelig varierer det litt enkelte dager grunnet belegg, men noen Norwegian-billetter til halvparten av prisen til de andre, er ikkeeksisterende.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 15:23   #5
LN-VLE
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Jeg kikket gjennom diverse priskalendre i oktober og november, og generelt ligger de billigste på rundt 4500 t/r - på samme nivå som Norwegian. Selvfølgelig varierer det litt enkelte dager grunnet belegg, men noen Norwegian-billetter til halvparten av prisen til de andre, er ikkeeksisterende.
Kan det tenkes at prisnivået ligger rundt denne prisen på grunn av Norewegian's inntreden, og at uten Norwegian ville prisen vært høyere?



Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 15:43   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,902
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Kan det tenkes at prisnivået ligger rundt denne prisen på grunn av Norewegian's inntreden, og at uten Norwegian ville prisen vært høyere?



Vidar
Tenkte paa det samme.. pluss at det er jo kun TG direkte som kan sammenlignes (mener jeg).
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 16:47   #7
gingo
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 15
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Tenkte paa det samme.. pluss at det er jo kun TG direkte som kan sammenlignes (mener jeg).
Det er ganske mange som overhode ikke trenger å reise via OSL.
Kommer man fra TRD, BGO, SVG osv kan man liksågodt reise via CPH, FRA osv.
Man slipper i tillegg å sjekke inn bagasjen på nytt i OSL ved hjemreisen.
gingo is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 15:46   #8
CRJ900
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Posts: 444
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Kan det tenkes at prisnivået ligger rundt denne prisen på grunn av Norewegian's inntreden, og at uten Norwegian ville prisen vært høyere?



Vidar
Det var en artikkel på prisnivået mellom Skandinavia (Europa) og New York, der var konklusjonen at man ikke har sett noen endring på grunn av DU sin inntreden på markedet.

Usikker på hvordan bildet er østover.
CRJ900 is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 16:42   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,588
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Kan det tenkes at prisnivået ligger rundt denne prisen på grunn av Norewegian's inntreden, og at uten Norwegian ville prisen vært høyere?
Mulig. Men et kjapt søk i reiseforumet viste 4345 med Qatar i fjor høst .. 4650 med Thai fra 1/1 .. Så det har i hvertfall vært billetter under 5000 i fjor og ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 17:38   #10
C-klasse
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Upper District
Posts: 459
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Mulig. Men et kjapt søk i reiseforumet viste 4345 med Qatar i fjor høst .. 4650 med Thai fra 1/1 .. Så det har i hvertfall vært billetter under 5000 i fjor og ..
Min bror fløy TG direkte i 2010 for 4022 kroner.
Da hadde vel ikke Kjos annonsert LH engang.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 18:33   #11
XPilot
SVG/ENZV
 
XPilot's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Sandnes
Posts: 137
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ordtaket " Man får hva man betaler for" er kansje riktig å bruke her?

Med service på så lavt nivå der man føler at leverandør fraskriver ansvaret sitt.
Med ombooking som svikter i mangel av alternativer pga ingen allianse og alternative egne maskiner.
Med så stor kost fokusering at det ikke finnes rom for rask respons i forhold til problemstilling.
Med informasjons ansvarlig som er så fjern fra virkeligheten i sine utelalelser at selv de fleste uinformerte forstår at her er det noe "muffens".
Osv....

Det er ved slike tilfeller at man ser hvorfor prisene rettferdiggjøres fra de tradisjonelle leverandørene.
__________________
Mann 50
SVG
X pilot på fly og helikopter
XPilot is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2013, 18:55   #12
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Quote:
Originally Posted by Thai C-klasse View Post
Min bror fløy TG direkte i 2010 for 4022 kroner.
Da hadde vel ikke Kjos annonsert LH engang.
Jeg betalte en gang 399,- (eller noe slikt) for å fly fra Tromsø til London, og det var også i 2010 (eller noe slikt). Det betyr på ingen måte at jeg tror at dette var eller er et representativt prisnivå for denne strekningen.

Forøvrig: http://travelnews.no/2013/09/22/fly/...flyselskapene/

Uten at jeg har sett nærmere på selve analysen, så er det vel neppe noen tvil om at LCC'ene bidrar til å presse ned prisnivået.

Det som er viktig i forhold til prisnivå er jo ikke hva enkeltpersoner og enkeltbilletter koster, men hva gjennomsnittsprisene er.
TOS is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Service ombord på SAS longhaul Ståle Reiseforum 88 28-12-2024 02:57
SAS - LongHaul priser i Business peterfox Reiseforum 1 04-08-2014 07:22
AirBerlin - service og komfort? (splittet) Bizflyer Reiseforum 7 10-03-2012 17:25
Komfort/service - Air China 777-300? ostis Reiseforum 4 19-01-2012 12:32


All times are GMT +2. The time now is 16:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.