Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-09-2013, 01:38   #241
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Kondensstriper = forgiftning?

De kaller seg airline og så lager de linjer over himmelen. Tilfeldig? Neppe!

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 02:09   #242
sukram
ScanFlyer Gold

Ingenting varsler desperasjon mer enn når det innkalles til et møte hvor vafler og kaffe skal serveres. Er vel på tide å legge bort tullet nå, hva?
sukram is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 06:08   #243
Haarper C. Bilderberg
Newcomer

Haarper C. Bilderberg's Avatar

Kjære venner!

Tiden er nå inne for å vandre videre! Jeg må atter en gang vandre alene over hauger og åser for å finne sannhet og fred!

Ingen lett oppgave, men jeg er tøff og hard!

Dette er min siste melding venner. Må gud være med dere (og himmelen fri for chemtrails!)

Mitt siste ønske er å dele med dere gamle hemmeligheter om trolldom og magi. Jeg vil fortelle om gamle tider og om heltedåder, og om drager og helter som ofrer sitt liv for skjønne jomfruer!

Men min tid er knapp, jeg må løpe nå! Jeg og noen venner skal snart se alle episodene til Hotel Cæsar back to back, og dessuten skal vi se et intervju med Blomster-Finn etterpå. Det vil jeg ikke gå glipp av for alt i verden!

Så derfor sier jeg Sayonara og ta-ta!

Beste hilsener fra Haarper!

P.S.: Det er ikke alltid chemtrails som lager røyk. Noen ganger er det bare fis og promp!

Stor klem alle sammen!
Haarper C. Bilderberg is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2013, 12:09   #244
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Å, du kommer nok tilbake. "You can check out any time you like, but you can never leave.."
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2013, 09:13   #245
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

http://www.youtube.com/watch?v=obPhFtoU9bo

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2013, 22:53   #246
runem
ScanFlyer Blue

:-)
http://www.youtube.com/watch?v=-kfigKCMYx4
runem is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2013, 19:33   #247
Pietro
Newcomer

Tok en titt ut av vinduet på innflyvningen til Gatwick på fredag. Dette er vel bare tilfeldig kondensstriper fra høytflyvende rutefly? :P
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1382290305585.jpg
Views:	2925
Size:	23.1 KB
ID:	35811  
Pietro is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2013, 19:35   #248
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pietro View Post
Dette er vel bare tilfeldig kondensstriper fra høytflyvende rutefly? :P
"Ja, selvfølgelig er det bare det"
Old 02-05-2014, 13:40   #249
roger
Rakettforskar

Her er ein fin ein, nokon som gløymde å slå av chemtrails ved landing!
http://worldtruth.tv/busted-pilot-fo...while-landing/

(måtte berre, god fredag!)
Old 29-05-2014, 00:11   #250
Haarper C. Bilderberg
Newcomer

Haarper C. Bilderberg's Avatar

Kjære venner jeg er tilbake! Jeg er den fryktløse Haarper C. Bilderberg og jeg er tilbake!

Det var virkelig ikke planlagt. Meningen var å forsvinne for godt, å gjemme meg bort i glemselen. Men min samvittighet nekter å gi meg noensomhelst fred eller hvile hvis jeg bare forsvinner mens verden er i nød! Jeg vet for meget, og jeg har ikke samvittighet til å svikte verden. Derfor er jeg tilbake, og derfor kommer jeg med nye og sjokkerende avsløringer!

Som dere kanskje eller kanskje ikke vet, så pleier jeg daglig å patruljere Gardermoen og området rundt med den tyskproduserte motorvognen min på jakt etter mistenkelige ting. Hver eneste morgen står jeg opp, setter meg bak rattet og kjører rundt og titter på skyene som henger over denne skumle plassen! (Dette er selvfølgelig strategisk viktig for en sånn kar som meg!)

Men når jeg nå engang ferdes så ofte rundt OSL så er det ikke til å unngå at jeg får en veldig god oversikt over hva som skjer der, og jeg fører selvfølgelig logg over dette! Alt jeg ser blir behørig nedskrevet i mitt hemmelige arkiv!

Det som nå vekker min oppmerksomhet og som får meg til å skru på alarmen er ikke det faktum at denne skumle plassen ble opprettet som ekserserplass for kavaleriet allerede i 1740, ei heller at "de folkevalgte" bestemte seg for at det var en god ide å legge Norges hovedflyplass på samme sted et par århundrer senere. Neida! Saken er nemlig den at på Gardermoen så har også andre dramatiske ting skjedd, og beviset på dette kan dere fremdeles finne den dag i dag! Jeg snakker selvfølgelig om Rawindhuset og Ballonghuset!

Nå er det sikkert mange av dere som får lyst til å gripe tak i meg og spørre: "Hva er Rawindhuset? Hva er Ballonghuset? Hva skjedde der?" Jo, det skal jeg fortelle dere!

Da den 2. verdenskrig sluttet ble det anlagt en "værstasjon" på Sør-Gardermoen, og denne ble faktisk driftet helt frem til slutten av 1980-tallet. Et gigantisk metrologisk kompleks vokste frem og den dag i dag kan dere fremdeles se noen rester av dette. Jeg snakker da selvsagt om Rawindhuset og Ballonghuset. Alle som er litt kjent på Forsvarets flysamling og området rundt har selvsagt sett disse husene. De ligger like ved og er merket med infoskilt! (Tenk det!)

I løpet av den kalde krigen ble altså Sør-Gardermoen åsted for slipp av "værballonger", og i Ballonghuset foregikk selve fyllingen av de såkalte værballongene mens Rawindhuset oppbevarte måleutstyret som ble benyttet. Men det finnes faktisk lite eller ingen nedskrevet informasjon om driften den dag i dag. Hvorfor det mon tro? Er dette tilfeldig? Neppe!

Jeg bestemte meg for å komme til bunns i saken, og for bare et par dager siden dro jeg til Forsvarets flysamling på Gardermoen for å bedrive litt privat etterforskning. Jeg hadde et mysterium å løse, og jeg var like utålmodig som en Norwegian Dreamliner-pax som bare ville hjem til jul!

Da jeg ankom flysamlingen prøvde jeg så godt jeg kunne å gjøre meg til bestevenn med guiden min. Jeg spanderte både Hubba Bubba og Colasmokker, men han ble likevel mistenksom da jeg hele tiden prøvde å fritte han ut med mine spørsmål om Gardermoens dunkle metrologiske fortid, så jeg ble nødt til å endre taktikk. Jeg gikk derfor rett på sak!

Jeg spurte han derfor disse spørsmålene: "Hva er Rawindhuset? Hva er Ballonghuset? Hva skjedde der?" og "visste du at hvis man merker av lokasjonene til Rawindhuset og tårnet på flyplassen på et kart, så er det faktisk mulig å trekke en rett strek mellom disse to punktene?" Han kikket da på meg med forskrekkelse og utløste alarmen, og jeg skjønte at tiden var inne for en rask retrett. Jeg kastet meg inn i den tyskproduserte motorvognen min og satte klampen i bånn!

Jeg vil anbefale dere alle å ta en tur og se disse byggene selv. Det er også fin utsikt til flyplassen derfra. Men vær forsiktig med hvilke spørsmål dere stiller på Flysamlingen. Dette er tross alt forsvarsmakten og de liker ikke alt for mye snusing!

Det var alt jeg hadde å si. Ønsker alle en barium-fri aften!

Hilsen Haarper!
Haarper C. Bilderberg is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2014, 01:12   #251
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Å, du kommer nok tilbake. "You can check out any time you like, but you can never leave.."

Du fikk rett!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2014, 01:16   #252
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Du fikk rett!

Men .... enten har jeg en deja vu følelse all over again, eller så har dette vært postet tidligere? Kan banne på at jeg har lest om både colasmokker og ballonghus tidligere her ... ?
Radar Station KGRV3
Old 29-05-2014, 01:17   #253
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:

Men .... enten har jeg en deja vu følelse all over again, eller så har dette vært postet tidligere? Kan banne på at jeg har lest om både colasmokker og ballonghus tidligere her ... ?

Usikker. Har ikke tid til å skumme gjennom hele tråden akkurat nå.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2014, 01:58   #254
torestabell
Newcomer

-- gjesp --
torestabell is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2014, 02:00   #255
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

jeg var bekymret for at ingen passet på oss lenger, og at vi var overlatt til oss selv. Men det var godt å se at vår beskyttende engel overser og setter fingeren på farene.
Old 29-05-2014, 02:32   #256
MFM
ScanFlyer Blue

Du er ikke alene MOW, jeg ble nødt til å skumlese bakover for å sjekke om jeg fant tvillinginnlegget. Antar at det forrige ble slettet.
MFM is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 21:42   #257
RJon
ScanFlyer Dusty

RJon's Avatar

NYCaviation kjører en sak i dag for å slå i hjel alle konspirasjoner:
http://www.nycaviation.com/2014/06/c.../#.U5H5r4F_t3F
RJon is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2015, 16:45   #258
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
NYCaviation kjører en sak i dag for å slå i hjel alle konspirasjoner:
.... eller ...? Ef det tilfeldig at dette postes i dag?

http://www.nycaviation.com/2015/04/r.../#.VRwDZo7iXrx

Quote:
About three weeks after ground school started, the first payment appeared. My wife noticed it first and asked what it was for. I told her what I knew (and didn’t know). She smiled approvingly and spent the large chunk of change on a couple of Gucci bags. Then she told me we were going to buy a much nicer home. Financial control…it’s a powerful thing!
Radar Station KGRV3
Old 01-04-2015, 20:29   #259
RJon
ScanFlyer Dusty

RJon's Avatar

Quote:
.... eller ...? Ef det tilfeldig at dette postes i dag?

http://www.nycaviation.com/2015/04/r.../#.VRwDZo7iXrx
Hehe....er nok ikke det
RJon is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 15:38   #260
toftos
ScanFlyer Molded

No har Oddekalven hevet seg på og

http://www.ta.no/Trailsak-5-50-71602.html
toftos is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules