![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Måtte faktisk fakse inn kopi av boardingkort. Er det virkelig sant at man ikke kan kontakte BAEC via epost? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Ja, det er sant. Men det skal finnes et kontaktskjema på sidene deres du kan bruke. Mulig du måtte logge inn på UK sidene. Fnate eller Martin hadde lontroll på dette om du ikke finner det selv. Evt søk på free fax på google.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei! For 2 måneder siden kvalifiserte jeg meg til sølvkortet til British Airways. Jeg og en annen tenkte å reise til HKG i economy i november med BA og Cathay. SVG/OSL-LHR med BA og LHR-HKG med Cathay. I den anledning lurte jeg på om reisefølget mitt vil få tilgang til BA/Cathay lounger sammen med meg? Er det slik at han må og fly i samme Cathay fly LHR-HKG og HKG-LHR? Vil han og få tilgang til fast track sammen med meg i HKG?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
Pkt 2) Jeg har aldri sett noe fast-track i HKG (hverken security eller emmigration), har bare reist *A derfra, men fikk det ikke med F-klasse.
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Opptjening mulig på QR-flighter:
http://www.britishairways.com/travel...s/public/en_no Fra 30 oktober er de inne i OneWorld så da blir det Tierpoints også
![]() |
#86 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
BA har nå introdusert "Lifetime Tier Points". Kort fortalt er dette antall Tier Points man har opptjent gjennom hele sin tid som BAEC-medlem.
Når man når 35 000 TP så får man Lifetime BAEC Gold. https://www.britishairways.com/en-gb...ource=MoreInfo
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() Men de skriver også at det vil være andre promotions underveis. Tipper det blir noe 2-4-1 ved 10000 TR eller en Silver for life sånn halvveis. Men kult er det. Det er faktisk en ide jeg synes SAS kunne plukket opp også.
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sas har jo allerede lifetime gull når du har passert 60 og har hatt gull i ti år. En er vel fort like gammel før en rekker 35000 Tp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Var faktisk ikke klar over alle fordelene det innebar med en Household account som BA tilbyr. Trodde det bare var slik at jeg fikk poengene til kona da hun idag reiste med BA til London. Men hun fikk også fordelen av sølvstatusen min og var svært fornøyd med å få slippe inn på OSLounge i morges. Mulig det står et sted, men for en som ikke leser "bruksanvisninger" var jeg ikke klar over det
En annen ting jeg ikke helt skjønner: Er det slik det varierer litt hvor mye tax/fee/surcharges man må ut med når man betaler reiser med Avios? Bestilte meg en tur til London lørdag og BA hevdet det var en eller annen promo på billetter som gjorde jeg bare betalte "en eller annen greie", dvs endte opp med 15.000 Avios og 223kr for en vei i C OSL-LHR. Var dette spesielt eller normalprisen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
1. Når man melder seg inn i Executive Club, hvor langt tilbake i tid kan man etterregistrere BA-flighter?
2. Når man når et nytt statusnivå i løpet av en reise (f. eks. NYC-LHR), vil man da få statusbonus for turens siste flight (LHR-OSL)? Har et tilfelle hvor det ikke skjedde. 3. Ingen statusbonus for Tier-points, kun Avios? 4. Var påmeldt i den pågående kampanjen med ekstra Avios på IC (var vel 15.000 for tur/retur i World Traveller Plus), men ikke sett noe til de poengene. Hvordan etterregistrerer man slikt? Last edited by ILS2; 05-10-2013 at 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har et par spørsmål her:
Kan en oppgradere andre med avios uten at en selv reiser? Noen som vet om en infant kan ta med seg gjest i F-loungen på Heathrow? |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Newcomer
|
![]()
Har et spørsmål angående efterregistrering av bonuspoeng (Avios og Tier Points) for et nytt medlem i BA EC:
Jeg fløy til Chile via Brasil og Argentina på forretningsklasse i september med hovedsakelig BA og Iberia. Jeg forstår det slik at man kan registrere BA-flyvninger som ble foretatt opptil 3 måneder før man melder seg inn i BA EC. Men siden man ikke kan registrere Iberia-flyvninger (som stod for over halvparten av fløyet distanse), skulle jeg svært gjerne rådført meg med ekspertisen på dette forumet om hvorledes jeg kan få best mulig poengopptjening. Videre kunne jeg heller ikke finne at Iberia Plus tillater å efterregistrere flyvninger fra partnerselskaper. Jeg tenkte litt på å melde meg inn i både Iberia Plus og BA EC, og kanskje overføre Avios til den ene av de to kontoene dersom dette er tillatt? Finnes det evt. andre smartere måter å løse dette på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Front section flyer
|
![]()
Dette tilbudet er jo helt klart noe man bør slå til på. Mem noen som vet hvordan det blir når du booker med BA og kjører på AA metall mtp Qatar Privilege club? FÅr man poengene (Qpoints) fra AA?
![]() |
#98 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tror BA/Aa codeshare er litt sært. Booker du med BA nummer får du poengopptjening som BA tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ta utgangspunkt i at du får poeng for å fly operatinging carrier, dvs. den fargen som er utenpå flyet (og ikke flightnummeret).
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 08-01-2014 at 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men jeg mener det var noen sære regler med BA/AA og opptjening. At om du booket AA med BA flightnummer fikk du BA tilsvarende opptjening og omvendt. Men er nok på tynn is her ja så tror nok du kan dette bedre enn meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Milage run i Oneworld / BA Executive Club? | robertaas | Reiseforum | 18 | 13-11-2016 15:58 |
Endringer i executive club | RJon | Reiseforum | 13 | 29-01-2015 12:39 |
Ny design på BA Executive Club kortene? | Fnate | Reiseforum | 5 | 01-07-2014 19:59 |
BMI DC: Slutt på Star og blir Executive Club | Chriscross | Reiseforum | 23 | 30-11-2012 18:24 |
Setevalg i BA Club World og oppgraderinger | Stian | Reiseforum | 22 | 04-01-2011 17:25 |