![]() |
|
![]() |
#101 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hele poenget mitt har vært at problemet med manglende IFE skyldes primært forsinkelse på dreamlineren, og alt i alt er ikke DY herre over situasjonen. En ekstra service ombord, eller ifm reisen ville vært rimelig og kanskje til og med å forvente når Jailig stiller spørsmål om det i forkant? Men når DY sier i forkant de ikke kan levere det de lover og tilbyr refusjon av billetten (om så bare prisippielt da de færreste kan endre reisedatoen tett intill avreise) så tror jeg grunnlaget for å kreve erstatning i etterkant er litt søkt. IFE eller hva som helst annet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Fra hva jeg har lest her på forumet er nok BA best i klassen og gir Bonus Poeng når IFE ikke virker (vet ikke om det skjer kun på Business eller over hel fjøla). Selv om jeg benytter meg av IFE når det er tilgjenelig betyr det ikke like mye for meg som for trådstarter (flyr såpass ofte at Lufthansa som regel ikke rekker å skifte ut programmet og de har ikke allverden på det Windows CE ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
I mitt tilfelle hadde jeg den gangen brukt 30.000 miles for å oppgradere meg tur/retur OSL-LAX, og fikk igjen halvparten av det for å ikke kunne se på film. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]()
Til dere som mener at dette er en bagatell, og ikke noe som er verdt å klage på. Kom over denne tråden på Flyertalk: http://www.flyertalk.com/forum/swiss...e-voucher.html
Quote:
Quote:
Her er forresten en tidligere tråd her på forumet om hvor nødvendig IFE er (eller ikke er): http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=115684. Det er utvilsomt delte meninger, fra "må ha" til "kunne ikke ha brydd meg mindre". Jeg har forståelse for at enkelte foretrekker å ha med egen underholdning, eller f.eks. heller vil sove. Men det er rart at mange av dere som selv ikke har et behov for IFE selv har så lite forståelse for oss som faktisk synes at det er viktig.
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Legal Eagle
|
![]()
Enig hvis det gjelder erstatning (kompensasjon for tap), men ikke hvis det gjelder prisavslag. Da holder det å vise til at han fikk mindre enn avtalt. F.eks. at avtalen var flytur pluss underholdning, mens han bare fikk flytur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Legal Eagle
|
![]()
De fleste (alle?) selskapene har tatt forbehold i befordringsvedtektene om teknisk feil på IFE, så da vil det være lite å hente (bortsett på ev. plaster på såret for å opprettholde goodwill). Men i dette tilfeller var det ikke teknisk feil som førte til manglende IFE, og kanskje heller ikke annen omstendighet opplyst på avtaletidspunket (force majeure ol.)? I så fall er situasjonen en annen og man vil kunne ha krav på prisavslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På sin innleide 767 fra Omni har ikke SAS IFE. Det er kun en skjerm i taket med felles film. SAS tilbyr hverken kompensasjoner eller muligheter for å avbestille. Så Norwegian strekker seg langt med å akseptere kansellering i forhold til SAS. Dette ifølge check-in.dk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sammenligningen er helt irrelevant. Norwegian tilbød ikke gratis kansellering pga manglende IFE, men pga manglende Dreamliner, som de har markedsført tungt. Offisielt skulle erstatningsproduktet ha IFE.
![]() |
#110 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er mulig at nedsatt komfort er mindre merkbart i SAS sitt tilfelle, men prinsipielt er det sammenlignbart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fått noe respons på klagen enda Jalig?? Må si jeg er litt spent på resultatet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg fikk 60K yen hos Japan Airlines for inop sete/ife i januar selv om setet ved siden av var ledig og jeg ikke brukte IFE overhodet. Dette var i F
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har ikke fått noe svar enda. Skal vel purre på de snart,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Legal Eagle
|
![]()
Der er muligens å dra det litt langt, men hadde jeg vært DY, hadde jeg argumentert sånn ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Newcomer
|
![]()
Var IFE på CS-TQY 11 august, diverse kanaler med filmer/serier, kart og kamera forran/under. Ble også oppgradert fra billigste billett på reidar-klasse til rad 1 så kan ikke klage. Ganske komisk å sitte på rad 1 i "gullbelagt" sete og spise medbrakt kjipt sandwich fra OSL. Maks flaks siden jeg egentlig hadde billett 13 august som jeg fikk booket om gratis.
Last edited by Bobby; 21-08-2013 at 07:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da fikk man endelig et vel gjennomtenkt og greit svar. Flyklagenmda neste. Noen som har innspill på hva man skal ta med til den?
Viser til din e-post. Tilbakemeldinger, enten de er positive eller negative, er veldig viktig for oss i Norwegian. Dette gir oss mulighet til å rette opp rutiner som ikke fungerer, slik at vi kan tilby våre passasjerer et bedre produkt samt forbedre servicenivået. Vi har alltid som mål å fly våre egne fly på alle ruter. Men i dette tilfellet har vi blitt nødt til å leie inn fly for å operere de rutene som dessverre blir berørt av forsinket leveranse. Alternativet til å erstatte Dreamlineren med Airbus ville være å kansellere alle avgangene frem til våre egne fly blir levert. Vi leide, som kjent, inn to Airbus’er fra Hi-Fly. Det er svært beklagelig at Hi-Fly ikke har levert underholdningssystemet om bord slik vi ble forespeilet. Vi har full forståelse for at dette er frustrerende for våre passasjerer og vi jobber med å få dette på plass så snart som mulig. I mellomtiden har vi fokus på å informere våre passasjerer om dette i forkant av reisen, slik at de får mulighet til å ta med seg lesestoff eller annen underholdning. Vi beklager den ulempen dette medfører for våre passasjerer, men vi kan dessverre ikke imøtekomme noen form for kompensasjon. Norwegian vil informere om at du har mulighet til å anke vårt vedtak i Transportklagenemnda. Anken på vårt vedtak må sendes Transportklagenemnda innen 4 uker etter at du har mottatt denne mailen. Følgende adresse skal benyttes: Norsk Reiselivsforum, Transportklagenemnda, Postboks 2924 Solli, 0230 OSLO. Transportklagenemnda har en egen nettside, www.transportklagenemnda.no, her finner man mye nyttig informasjon. Norwegian beklager igjen de uleiligheter dette medfører. Med vennlig hilsen Ben Saksbehandler, Customer Relations Norwegian Air Shuttle ASA |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan er Singapore Airlines sitt produkt fra København? | HS-TGA | Reiseforum | 13 | 22-12-2014 23:47 |
LOT longhaul - 787 invigningsdetaljer og ny Elite Fleet produkt | Stoarn | Flyforum | 4 | 12-04-2012 19:31 |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |
Litt OT: En dag i Norwegian sitt tegn | EB | Flyforum | 7 | 21-07-2007 00:33 |
Aftenposten Aften med ny klage på Norwegian og Sterling | EB | Flyforum | 1 | 22-05-2006 19:40 |