![]() |
|
![]() |
#121 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Vil også anbefale Sofitel Water Tower - vi har bodd der et par ganger og er alltid meget fornøyd. Når det gjelder UA så er jeg enig med Reidar i at 37" i Economy Plus er behagelig, men jeg synes ellesr at UA`s Inflight Service ligger et stykke under Lufthansa sin.
![]() |
#122 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Lurer litt på det samme... Har selv booket Drake i mars... Ingen spesiell grunn bortsett det var nær opptil min alder...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har ikke bodd på noen av Hilton eiendommene, men har vært på en konferanse på Sofitel og sett ett rom der. Someone bodde også der da han var på besøk, han virket veldig fornøyd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Newcomer
|
![]()
Bodde på Sofitel nå i januar og var veldig fornøyd. Frokost kan du ta på Diner´n på hjørnet (Tempo Cafe). Hyggelig sted med god mat og enorme porsjoner.
A |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden mesteparten av Hiltonhotellene i USA suger nøtter, ser det ut som Sofitel kan være ett meget godt bet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal en tur til Chicago i foråret 2014, Marts. Ser hotellerne er lidt dyre, men har vist bestemt mig til hotel i "Magnificient Mile" - Hilton gruppen. Men hvad er der at se? - har været på museet, har været i Sears Tower... - så er der nogle forslag til hvad kunne være spændende og shopping når man er derovre i Chicago? andet end "Magnificient Mile"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kommer til Chicago 24. januar kl 17:45, og ser at det er en NBA-kamp kl 19:00 som hadde vært kjekt å få med seg. Kommer via EWR og gjør unna immigration der, kan vi rekke det hvis flyet er i rute eller er det mission impossible? Stenger dørene ved kampstart eller kan man komme sent? Er det mulig å oppbevare større gjenstander enn sekker?
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 10-12-2013 at 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Trangsynt
|
![]()
Familien og jeg tenkte oss en tur til Chicago i juni...og i den forbindelse får jeg ikke helt bestemt meg om vi skal leie en bil eller ikke. Tenkte å bo et eller annet sted i nærheten av Navy Pier.
Er bil anbefalt, eller klarer vi oss fint med offentlig transport, som i NYC? |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Offentlig transport + taxi funker som en kule. Leiebil betyr bare mye mas og utgifter til parkering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Trangsynt
|
![]()
Det var vel egentlig det jeg tenkte. Greit å få det bekreftet. Mange takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg hadde kun behov for bane fra og til flyplassen, resten av severdighetene tok jeg til fots.
![]() |
#132 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg ser de lokale (Tommy777) anbefaler å ta seg en tur ut i suburbia for litt shopping, men jeg orker ikke bryet med å leie bil. Er det et av sentrene det er greit å komme seg til med offentlig transport fra sentrum?
Og et annet spørsmål, hvordan er det folk pleier å gjøre det med kontanter i USA? Tar ut med kort på ATM ved ankomst på flyplassen? Last edited by Herlov; 13-04-2014 at 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da har jobben jammen spandert en ny tur til Midtvesten på meg, med påfølgende mulighet til å ta en dag eller to eller tre (en for min del) i Windy City i forkant. Da min faste reisekamerat dessverre har sluttet i firmaet, så blir det singeltur denne gangen. Rom på Sofitel er booket, det er vel et godt utgangspunkt, men kunne gjerne ha tenkt meg tips om følgende:
- Et hyggelig sted i nærheten for en lett middag etter ankomst med SK943 fra CPH - Noen gode butikker for barneklær (evt også leker) som holder bra kvalitet uten å være helt hinsides priset (dette så jeg, av naturlige årsaker, ikke etter sist gang jeg var i Chicago) - Et hyggelig sted for en god, men ikke alt for omfattende middag før jeg setter meg i limmo'en vestover Anyone? |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
AirBussjåfør
|
![]()
Lurer på om noen har erfaring med hvor enkelt det er å skaffe seg transport (taxi etc) fra terminalen SAS lander på i Chicago?
Skal nemlig fly CPH-ORD neste onsdag og vurderer å bestille taxi på forhånd. Har erfart bla på JFK at det er umulig å få tak i fornuftig transport uten å vente leeeenge.. Dog fløy jeg til innenriksterminalen på ORD i fjor med Delta Shuttle fra La Guardia, da var det intet problem å få taxi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Skal man snobbe nedover (eller det ikke kommer noen taxier), så er jo CTAs Blue Line et alternativ: http://www.transitchicago.com/airports/#ord Og skal man snobbe oppover, så går det jo an å book'e en limmo. Mitt firma har firmaavtale med A1 Airport Limousines, det er en grei service og de tilbyr hyggelig priset "shared ride" til/fra O'Hare, og er definitivt med komfortabelt enn en sliten taxi. Burde ikke koste så veldig mye mer enn taxi heller (kanskje mindre med shared ride), men du sparer neppe noe tid på det. https://www.a1limousine.com/service_.../airport_trips Last edited by flappflapp; 12-09-2014 at 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tommy777 (og evt andre med inngående kunnskaper): Jeg er meget lysten på Chicago-tur i mars/april en gang neste år. Tror du 8 netter er mye i Chicago, eller er det nok å finne på?
![]() |
#137 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg skal dit en natt i november... Kan rapportere tilbake om jeg synes det ble for kort tid
![]() ![]()
![]() |
#138 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#139 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Selv mener jeg mars er altfor tidlig på året, isen ligger fortsatt på sjøen. Det gjorde den i alle fall da jeg mellomlandet der i mars i år, det så ut som i filmen 2012. Slutten av april høres mer akseptabelt ut. Var der midt i mai og det var fulltreffer når det gjelder klima og blomstring. ![]() Burde ikke være noe problem å fylle 2-3 dager der, men fjerde dagen ville jeg begynt å gå på tomgang. Men det er jo folk som bor der hele livet og finner mye å gjøre. Selv bodde jeg på Hyatt Regency med spesialbooking via Tommy777.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 14-09-2014 at 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg skal bo på Radisson Blu Aqua
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Chicago vs New York | owj1310 | Reiseforum | 5 | 07-11-2012 20:36 |
Stavanger - København - Chicago - Omaha - Chicago - London | Flybird | TripReports | 17 | 28-09-2010 21:14 |
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 30 | 26-12-2008 14:55 |
Chicago t/r i C-klasse | Eriksan | TripReports | 19 | 15-06-2007 19:38 |
Chicago | Christian | Flyforum | 2 | 20-12-2004 18:40 |