Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-08-2013, 13:13   #1
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: Braathen inn på det norske markedet.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Tviler på han vil gå inn på de tyngste rutene. Der er det allerede god kapasitet. Tipper han vil satse på å fly mellom byene langs kysten. Korte legs, fler frekvenser, god utnyttelse. Og det blir nok med Saab2000 ...
Sitat fra Aftenposten: "Braathen har nylig bestilt ti nye Bombardierfly hvorav fem skal leveres i 2014, deretter fem til året etter. Han har også opsjon på ytterligere ti fly, skriver avisen."

Hvis det stemmer at det er Bombardier (noe jeg regner med Aftenposten ikke bare dikter opp), så må del vel være Q400.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 13:19   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,035
Default Re: Braathen inn på det norske markedet.

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Sitat fra Aftenposten: "Braathen har nylig bestilt ti nye Bombardierfly hvorav fem skal leveres i 2014, deretter fem til året etter. Han har også opsjon på ytterligere ti fly, skriver avisen."

Hvis det stemmer at det er Bombardier (noe jeg regner med Aftenposten ikke bare dikter opp), så må del vel være Q400.
Ikke Q400, men CSeries som Braathens har bestilt ti av, men som vel først og fremst skal erstatte Malmø Aviations sine Avroer
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 13:44   #3
1944vintage
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
Default Re: Braathen inn på det norske markedet.

Braathens Regional i Sverige disponerer 5 ATR72 og 12 Saab 2000.

Lurer på om de vil bruke den Svenske modellen i Norge, med lokale virtuelle selskaper - operert av Braathens Regional (Norge?).
Lokalpatriotisme skal ikke undervurderes - ref fotball.

ATR passer vel best på korte hopp, mens Saab 2000 med sin høye hastighet godt kan fly lengre strekk.

Og om nevnte 3-4 år så øker vel kapasiteten på Gardermoen.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering
1944vintage is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Anna Aero: analyse av det svenske markedet SQ321 Flyforum 1 01-10-2015 18:00
Angriper det skandinaviske markedet fra øst Desk pilot Flyforum 9 23-06-2010 02:40
Norwegian i det polske markedet - status? Herlov Flyforum 1 06-07-2006 21:38
Boeing vil inn på RJ-markedet Trety Flyforum 4 08-03-2006 16:01
Konsolidering på det Islandske markedet m.m Blubird Flyforum 1 26-10-2004 19:00


All times are GMT +2. The time now is 06:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.