![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
http://www.tu.no/motor/article248985.ece
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette har vært diskutert i tidligere tråder og det er uten tvil et intressant tema. BT er nå "tungt" inne i Norge og med deres satsning i Øst Europa, Russland, CIS og Sentral Asia er de et flyselskap som absolutt må regnes med i reiseplaner i disse retninger. Jeg vurderer de selv til Baku, Azerbaijan.
Om det er mer og hente i Norge er jeg usikker på. DY flyr allerede fra TRD og har godt belegg på sine flighter men om det er marked for flere på strekningen tviler jeg på. Men sist jeg var i BOO ble det snakket om at BT vurderer rute derfra.
![]() |
#3 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Min bror fortalte at næringslivet i Trondheim jobber for en rute til HEL-TRD med AY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den ruten var det vel snakk om at skulle komme for et par år siden, med så ble det helt tyst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Han jobber med saken nå så da blir det vel ett nytt håp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
BT har en nisje i 'Ryanair-delen' av markedet, og fortsetter de med råbillige billetter ut i Europa, vil de fint klare seg på TRD også. Slike priser genererer en god del ekstra trafikk og de har også en del interessante destinasjoner som ellers ikke kan nås fra TRD med mindre enn 2-3 flybytter ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tråd med lignende tema her:
http://forum.flyprat.no/showthread.p...ght=air+baltic Jeg ser at SAS og Finnair fremheves som konkurrenter, men jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at også DY merker at BT ekspanderer. Med forholdsvis lave kostnader (antar jeg) må trolig DY merke at de ikke er de eneste som kan fremheve lave priser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Uansett tror jeg svært mange asiafarende ville ha brukt AY om dette hadde vært et realistisk alternativ fra TRD. Det føles alltid litt "feil" å fly ned til UK eller kontinentet før kursen legges mot øst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Anna Aero: analyse av det svenske markedet | SQ321 | Flyforum | 1 | 01-10-2015 18:00 |
Braathen inn på det norske markedet. | catocontrol | Flyforum | 29 | 25-09-2013 19:33 |
Hva skjer med det skandinaviske markedet hvis SAS eller Norwegian avvikler? | Jumper G5 | Flyforum | 22 | 12-10-2009 22:39 |
Norwegian i det polske markedet - status? | Herlov | Flyforum | 1 | 06-07-2006 21:38 |
Konsolidering på det Islandske markedet m.m | Blubird | Flyforum | 1 | 26-10-2004 19:00 |