![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
|
![]()
I mitt selskap, som opererer innenfor oljesektoren har økonomi-billetter lenge vært normen. Om du skal ha andre billetter må det begrunnes (i tilfelle gjennomgang av økonomiavdelingen i etterkant).
Dette kan være pga. behov for full flex-billetter (bestiller alltid full flex i forbindelse med offshore-reiser) eller ekstra lange reiser. Ser egentlig på dette som en helt naturlig og fornuftig ordning. Når det er snakk om et selskap med over 500k ansatte så er det MYE å spare. Har aldri blitt nektet Business Class i de (mange) tilfellene det er "nødvendig", men det finnes jo alltid noen som insisterer på å fly "Business Class" om det så er fra Bergen til Stavanger på en messe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 266
|
![]()
Hei,
Hvis dette fungerer så er det nok veldig kostnadseffektivt og fornuftig. Hvis en skal feks. reise for å reparere kritiske deler i båter som ligger off-hire, eller må rekke viktige møter, så er dette jo gode grunner for å bruke litt ekstra penger på en billett. Men hvis det ikke er kontrollerte retningslinjer for dette, så ser jeg for meg at det kan lett bli misbrukt. En messe i Stavanger kan vel planlegges lenge i forkant, og en trenger neppe en fleksibel billett. Faren er vel trynefaktor, og at det skal brukes mye ressurser på vurderinger om i hvilken tilfeller det er fornuftig å booke hva. En gjennomgang på økonomiavdelingen er jo ikke gratis for bedriften det heller... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
Ser selv at ansatte konsekvent, uten fornuftig grunn, bestiller de dyreste billetter og med SAS, og ikke DY. Selv om alle "skal" reise rimeligste måte. Så dette skjerpes inn nu. Innen olje sektor ja
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 629
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]() Quote:
Sent from my iPhone using Tapatalk 2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyleveranser til Norske selskaper? | Radiv | Småprat | 1 | 15-05-2014 17:27 |
Ekstrafly - hvor vanlig? | flytoget | Flyforum | 12 | 13-08-2013 19:33 |
Er det blitt mer vanlig med Business? | SE_DDL | Flyforum | 12 | 09-12-2010 10:11 |
Hvor fort er det mulig å fly | BlackWolf | Flyforum | 11 | 05-09-2006 08:36 |
Nå blir det bedre å fly business | SK1399 | Flyforum | 7 | 09-04-2005 07:02 |