Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 22-06-2013, 18:32   #621
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by rkvalvaa View Post
Skal reise i Plus i morgen, BGO-OSL-DUB, og reagerte på at jeg verken fikk epost- eller sms-varsling 22 timer før avgang om at jeg kunne sjekke inn. Har alltid fått dette tidligere. Er dette en endring i forbindelse med det nye konseptet eller bare en "vanlig" IT feil? Sjekket forresten inn via app'en på iphone og det gikk greit bortsett fra at det faktisk stod "not open for check-in" på flygningene i morgen, selv etter oppdatering, men check-in knappen funket.
Dette har jeg ikke tenkt på, men det er noen uker siden sist jeg fikk dette. MUlig det er noe IT-trøbbel.
Hickok is offline  
Old 22-06-2013, 18:51   #622
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Dette har jeg ikke tenkt på, men det er noen uker siden sist jeg fikk dette. MUlig det er noe IT-trøbbel.
Fikk mail og SMS torsdag, nøyaktig 22 timer før avgang.
Old 22-06-2013, 19:03   #623
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Fikk mail og SMS torsdag, nøyaktig 22 timer før avgang.
Jeg fikk i hvert fall ikke verken i dag, i går eller i forgårs, og heller ikke forrige helg så vidt jeg kan huske.
Hickok is offline  
Old 22-06-2013, 19:22   #624
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Jeg fikk i hvert fall ikke verken i dag, i går eller i forgårs, og heller ikke forrige helg så vidt jeg kan huske.
Kjedelig. Men jeg velger alltid sete ved bestilling, og sjekker ikke inn på nett hvis jeg ikke vet at ankomst flyplassen er tett opptil stenging av innsjekk/bagdrop. Ser at siste mnd har jeg som regel fått både mld og sms 22 timer før avgang, bortsett fra et par tilfeller da jeg har fått 21 timer og 53 minutter på forhånd i stedet.
Old 22-06-2013, 19:27   #625
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Kjedelig. Men jeg velger alltid sete ved bestilling, og sjekker ikke inn på nett hvis jeg ikke vet at ankomst flyplassen er tett opptil stenging av innsjekk/bagdrop. Ser at siste mnd har jeg som regel fått både mld og sms 22 timer før avgang, bortsett fra et par tilfeller da jeg har fått 21 timer og 53 minutter på forhånd i stedet.
Får prøve igjen på mandag, og se om det blir bedre da.
Hickok is offline  
Old 23-06-2013, 14:05   #626
darkcho
ScanFlyer Gold

Litt utenfor, men fant ingen andre steder jeg kunne legge dette. Er det noen sider som har bilder av aktuelle menyer for SAS C til EWR?
Old 23-06-2013, 19:01   #627
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Ombord SK4095 nå, etter mye om og men kommet meg på nett.

Innenriks er dette en soleklar forbedring. Ikke mange setene ledig, men vi fikk for første gang midtsetet ledig. 4 rader med Plus denne søndagskvelden, kun to midtseter ledig, Recaroen til SAS er mye bedre enn LH sine.

Flyvertinnen forsøkte igjen å pushe en rett i Plus, denne gangen hønesandwich. Wrapen er det beste, så jeg ba om to sånne.

Fredag på vei oppover var det ingen seter ledig ombord, så trangt på den -700en vi hadde da. 11 rader med Plus. Treg service, de ble nesten ikke ferdig med å servere alle.

Så selv om Europaproduktet er en kraftig forverring for både Extra og business, er produktet innenriks mye bedre siden det var 100% bob tidligere, med midtsetet ledig blir dette virkelig en hyggelig tur. Minner mye om Best og Back og mange kommenterer om dette ombord

Men når en kar som bor i USA allerede er lei av maten etter 5 flighter, synes jeg synd på en stakkars Scandinavian Road warrior

Last edited by Tommy777; 23-06-2013 at 21:18.
Tommy777 is offline  
Old 23-06-2013, 19:57   #628
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Ombord SK4095 nå, etter mye om og men kommet meg på nett.

Innenriks er dette en soleklar forbedring. Ikke mange setene ledig, men vi fikk for første gang midtsetet ledig. 4 rader med Plus denne søndagskvelden, kun to midtseter ledig, Recaroen til SAS er mye bedre enn LH sine.

Flyvertinnen forsøkte igjen å pushe en rett i Plus, denne gangen hønesandwich. Wrapen er det beste, så jeg ba om to sånne.

Fredag på vei oppover var det ingen seter ledig omfordeling, så trangt på den -700en vi hadde da. 11 rader med Plus. Treg service, de ble nesten ikke ferdig med å servere alle.

Så selv om Europaproduktet er en kraftig forverring for både Extra og business, er produktet innenriks mye bedre siden det var 100% bob tidligere, med midtsetet ledig blir dette virkelig en hyggelig tur. Minner mye om Best og Back og mange kommenterer om dette ombord

Men når en kar som bor i USA allerede er lei av maten etter 5 flighter, synes jeg synd på en stakkars Scandinavian Road warrior
Fulle fly er det hver uke på EVE. En skal være tidlig ute for å få plass på pendleravgangene, hos begge selskap. Flexbilletter er ikke så mye vits i da, fordi det er ofte ingen ledige plasser å flekse på.
Hickok is offline  
Old 23-06-2013, 20:18   #629
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Tror du er inne på noe her ja... mange som kommer til å ha menyen langt opp i halsen etter noen uker på veien. Får håpe og tro at det blir variasjon etter hvert.
view is offline  
Old 24-06-2013, 10:46   #630
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by melind View Post
Booket i dag også reise til WAW fra TRD ser at fra slutten av Mars 2014 er alle avganger TRD-CPH og CPH-WAW erstattet med A319 istedet for Crj900.
Spørs om det blir A319. Fra S14 ligger all SAS DK produksjon inne med A319 i bookingsystemene. Ingen CRJ900, A320 eller A321 avganger å oppdrive. For SAS NO og SE ligger alle avganger inne med B73W.....
Dash is offline  
Old 24-06-2013, 16:56   #631
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Bare for å få bekrefet noe som sikkert står et eller annet sted i tråden: En SAS Plus-billett (altså ikke SAS Plus Full Flex) er fullt kansellerbar og refunderbar? At det ikke er noen forskjell på SAS Plus og Plus Full Flex på det området?
Martin is offline  
Old 24-06-2013, 17:06   #632
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Bare for å få bekrefet noe som sikkert står et eller annet sted i tråden: En SAS Plus-billett (altså ikke SAS Plus Full Flex) er fullt kansellerbar og refunderbar? At det ikke er noen forskjell på SAS Plus og Plus Full Flex på det området?
Ja. Fra siden til SAS
Quote:
Regler

SAS Plus

Endring: Endring tillatt innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

Refusjon: Billett og drivstofftillegg er refunderbart.
Old 24-06-2013, 19:16   #633
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Jeg sjekket en reise Oslo-Manchester, og Plus koster en vei 1931,- og Plus Full Flex koster 4431,-. Plus kan uansett bookes om og refunderes, og man må evt betale hvis ikke opprinnelig bookingklasse er ledig. Hvem i all verden kjøper Plus Ful Flex da med et påslag på 2500,-?
TOS is offline  
Old 24-06-2013, 19:21   #634
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Ja. Fra siden til SAS
Det var det jeg også så, men det virket litt for godt til å være sant.
Martin is offline  
Old 24-06-2013, 22:49   #635
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Default Re: Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg sjekket en reise Oslo-Manchester, og Plus koster en vei 1931,- og Plus Full Flex koster 4431,-. Plus kan uansett bookes om og refunderes, og man må evt betale hvis ikke opprinnelig bookingklasse er ledig. Hvem i all verden kjøper Plus Ful Flex da med et påslag på 2500,-?
Dette er vel samme som de har hatt før, bare at plus full flex da het business.
Hvorfor har de ikke bare en klasse som heter plus, var ikke det litt av grunnen?
Basse-HAU is offline  
Old 25-06-2013, 08:05   #636
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Er servicetypen vi får med SAS Plus akkurat den samme hos Blue1 i det som var Business der tidligere?

Since 01.02.2007
Ståle is offline  
Old 25-06-2013, 10:05   #637
ILS2
ScanFlyer Gold

Jeg ser at SAS selger H-klasse på LH-codeshare som SAS Plus. Dette er selvsagt helt uproblematisk mht. service ombord, ettersom SAS Plus og Lufthansa Economy Class er omtrent likt, men SAS markedsfører jo en rekke bakketjeneste som Fast Track, lounge m.m. i SAS Plus. Får man virkelig dette med Plus-billett på LH-codeshare Economy (når man er statusløs)?
ILS2 is offline  
Old 25-06-2013, 22:53   #638
Bergern
ScanFlyer Dusty

Første opplevelse i Plus innen Skandinavia på SK874.
Veldig greit med fasttrack i secureity. Brukte vel mer tid på å fortelle at joda, jeg skal ta opp PC'n og nei, jeg har ikke tenkt til å legge sekken min oppå den i samme boks, enn på selve kontrollen...
Loungen var rolig og med god plass. Vurderte å kikke inn til gullfolket, men syntes livet egentlig var helt fint der foran.
Hadde valgt 6D, men ble tildelt 4E. Smekkfull flight ifølge CC. Mr. 4D og undertegnende hadde flaks og fikk Mr. No Show på 4E, ellers ingen ledige midtseter i Plus såvidt jeg kunne se.
Sandwich og rødvin fungerte helt fint, men dette får man jo, som nevnt utallige ganger, på eco hos andre.

Konklusjon: Fett på bakken, magert i lufta.
Old 26-06-2013, 07:48   #639
Henrik C
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by rkvalvaa View Post
Skal reise i Plus i morgen, BGO-OSL-DUB, og reagerte på at jeg verken fikk epost- eller sms-varsling 22 timer før avgang om at jeg kunne sjekke inn. Har alltid fått dette tidligere. Er dette en endring i forbindelse med det nye konseptet eller bare en "vanlig" IT feil? Sjekket forresten inn via app'en på iphone og det gikk greit bortsett fra at det faktisk stod "not open for check-in" på flygningene i morgen, selv etter oppdatering, men check-in knappen funket.
Fikk heller ikke noen varsling på KRS-CPH-HEL (WF og Blue1). Appen fungerte dog strålende, med unntak av at skjermen min med en sprekk på ikke lekte godt med leseren.
Henrik C is offline  
Old 26-06-2013, 08:01   #640
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Dette er vel samme som de har hatt før, bare at plus full flex da het business.
Hvorfor har de ikke bare en klasse som heter plus, var ikke det litt av grunnen?
Godt spørsmål. Svaret er vel at alle billetter i Plus er fleksible og refunderbare, mens de som er full flex ikke er behov for å betale et mellomlegg om du skulle ha behov for å booke om og din opprinnelige bookingklasse ikke er tilgjengelig (dvs. ulike bookingklasser, som man også har hatt innen hver enkelt klasse). I dette tilfellet er det imidlertid vanskelig å forstå at noen velger full fleks upfront. Da har du imidlertid til gjengjeld betalt kr 2500,- ekstra på en reise OSL-MAN, som du vel ender opp med å betale dersom du må booke om til dyreste bookingklasse (men som du slipper hvis du ikke gjør det) - så du betaler dyrt for en opsjon som egentlig ikke er verdt noe som helst. Forstå det den som kan.

Last edited by TOS; 26-06-2013 at 08:27.
TOS is offline  
Closed Thread

Posting Rules