![]() |
|
![]() |
#521 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
Ellers registrerte jeg på GO søndag BGO-OSL at gratis vann ikke tilbys ved siden av kaffe og te, selv om man vel skal tro på fortellingene om at man kan få et glass vann om man av medisinske hensyn, og lignede, trenger det. |
|
![]() |
![]() |
#522 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#523 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 613
|
![]()
Gratis vann ble servert både fra Trondheim til København, København til London, og t/r Trondheim - Stockholm (henholdsvis søndag og tirsdag).
|
![]() |
![]() |
#524 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Ny flight i går ARN-BRU. Fullt hus bak, 6 rader med Plus, kun få midtseter ledig foran.
For de som lurer på dette med vann: de hadde store vannflasker på vogna og vann var gratis i tillegg til kaffe og te både i dag og går Samme service foran og bak, vi var på decent da de var ferdige med servicen. Litt mer oppmerksomhet foran på denne flighten, men langt fra nok i min bok. Ser at de kjører absolutt crew minimum nå. Menyen er skikkelig kjedelig. To forskjellige sandwicher og wrap. Thats it. De trenger mer variasjon |
![]() |
![]() |
#525 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Det er forskjell på utland og innland, Tommy. På innland har de nesten ingenting med, og du må mase for å få noe som helst. Standard opplegg er: Ut med vogn med kaffe/te på. Da kan man få servering. Deretter ny runde kaffe/te. Deretter samle inn rester, og så gjømme seg bak gardinen. Om man skal ha ekstra servering utover første vogn (eller mer kaffe/te), så må man avbryte de når de kommer forbi, eller plinge på. Har nå hatt 5 turer på innenlands Plus, og ikke en eneste gang har de spurt om noen ønsker noe mer.
|
![]() |
![]() |
#526 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]() Quote:
Skal bli interessant å se om/når de evt. varierer på innholdet
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
#527 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,812
|
![]()
I SAS Minus i går mellom OSL og ARN (flydd av Blue1) var det vel kun et par ledige seter baki, deriblant mitt nabosete
![]() I går fikk jeg heller ikke pritag på bagen da jeg sjekket inn i KRS. Er det het slutt på det for EBG som skal utenlands men først har en innenriksflight? ![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Fikk testet det nye konseptet i GO fra GDN til OSL i går, og jeg må si at den "Cafè-menyen" var virkelig ikke mye å skryte av.
De skrev mye i den om hvor mye de hadde anstrengt seg for å lage mat som smakte noe, også i 33.000'. Så kunne vi lese om hva vi kunne velge mellom av lekkerbiskener. Ettersom flighten var etter kl. 0900, og tok mindre enn en og en halv time, kunne vi velge mellom sandwich - og ikke noe annet. (Og potetgull eller muffin). Det var sandwich med ost og sandwich med kylling å velge mellom, jeg valgte kylling, jeg synes ikke den var god. 2 x sandwich + 2 x Ramlösa + 1 rødvin = NOK 185!
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#530 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#531 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,934
|
![]()
Nå er det vel ikke meningen å pøse ut med masse god mat...Dette er gjort for å spare penger!
|
![]() |
![]() |
#532 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Tok en cola i dag. Passasjerene rundt meg valgte brus og chips, kaffe og kvikklunsj osv. Helt passelig for en 45 minutter lang flight.
Godt å endelig være tilbake med 01F med stor sannsynlighet for ledig midtsete (Det hadde alle i Plus, i Go var en del midtseter tatt.) |
![]() |
![]() |
#533 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Jeg trodde det først å fremst var for å selge - og tjene penger. Det er vel flere passasjerer i Go enn i Plus? Og da bør man jo tilby noe som frister?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
|
![]() |
![]() |
#535 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: OSL
Posts: 150
|
![]()
SK4139 BGO - SVG i morges hadde hele 2 rader med Go, resten var Plus (!). Mao. ble det midtsete på rad 14 med en Plus Full Flex. Frokost delt ut når man kom inn i flyet, men det er vel naturlig på en så kort tur.
|
![]() |
![]() |
#536 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
|
![]()
Jeg fløy med SK4184 BGO-TRD i dag. Da jeg sjekka inn i går kveld starta Go på rad 14. Jeg valgte 16F eller noe sånt, men kunne lettere irritert konstatere at jeg en eller annen gang før boarding hadde blitt flyttet til 20E. Da jeg kom ombord var det 17 rader med Plus og 3,5 rad med Go. Serveringa var forøvrig den samme i begge klasser; kaffe eller te.
Kjerra var smekkfull, så det må ha vært god butikk for SAS. For meg ble det derimot en stor nedtur siden jeg ikke fikk vindussete som planlagt. Om det skal være sånn at setevalget til de i Go bare er veiledende fordi SAS plutselig bestemmer seg for å selge flere Plus-billetter enn først planlagt blir det straks lite attraktivt å fly SAS i Go. Last edited by vegardg; 12-06-2013 at 20:30. Reason: skriveleif |
![]() |
![]() |
#537 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,446
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#538 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
#539 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
|
![]()
Det er sant, men det har ikke vært en problemstilling på innland tidligere. For oss har et forutsigbart reisemønster og ikke trenger flex-billetter blir vel løsningen å velge sete på siste seterad da. Eller fly Norwegian.
|
![]() |
![]() |
#540 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE | sail4fun | Flyforum | 182 | 17-02-2012 16:20 |
SAS lanserer mobilselskab | Jan | Flyforum | 4 | 01-04-2008 10:23 |