![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Det høres da merklig ut. Jeg regner med at kvitteringen kan anses som kontrakt. Ellers er jo flyindustrien stedet man opplever "mye rart".
![]() |
#63 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Blir det flybytte kan man risikere å ikke få setet sitt, er setet defekt kan man risikere å ikke få det, skal Harald og Sonja ut å reise kan man risikere å ikke få det. Oppsummert får man vel stort sett tilgang til den plassen man har kjøpt, men det er jo ofte en klausul om at det kan skje operative endringer (ellers hadde vel advokatene og foumistene hatt glade dager).
![]() |
#64 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan noen bekrefte om det er lov/mulig å få tatt en tur bort med 787 og hjem igjen med samme fly som det er nevnt tidligere i posten her?
Blir litt forvirra over hva reglene sier, kommer til å reise uten noe som helst av bagasje evnt...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Går vel ikke an å sjekke inn for fly på hjemreisen fra automatene på OSL? Hvis flyet blir forsinket og innsjekkingen for flyet på hjemreisen stenges før ankomst, så har man jo et problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mulig spørsmålet er stilt før, men jeg prøver alikevel.
Kommer Dreamlineren på overaskelsesbesøk til noen norske flyplasser i løpet av sommeren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
evig optimist
|
![]()
da hadde det vel ikke vært noen overaskelse hvis det hadde vært kjent? ;-) Den har vel rimelig tett program, så jeg tviler vel litt men..
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I lys av dette spm så spør jeg sikkert idiotisk og for mange av dere i bransjen er det sikkert banalt enkelt svar. Hvis man er levende opptatt av fly og feks som OP bare skal ha seg en rundtur med feks DYXXX(787). Kan man si ifra på forhånd til betjeningen el MÅ man ut av flyet? El kan man som sikkert eneste bare bli sittende? Det fins sikkert et vell av lover og regler vedr dette men som flyentusiast er spm ikke helt bak mål da det faktisk er aktuelt å bruke en snau dag for å få seg en tur i DY nye flaggskip(dog er det ingen krise om man må gå i land)....
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Et særskilt grunnlag som jeg husker var fra min polititid og vi bedrev uttransport. Da ble fangen hentet av destinasjonspoliti og vi kunne bare bli sittende(ofte flytte over til biz klasse da bill for statens regning var de dyreste av de dyre men med fanger satt vi alltid i midtre el bakre øko avd på selve uttransporten)....
![]() |
#73 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det kan også være verdt å merke seg at den fleksibiliteten man kan være vant med fra norske crew ikke nødvendigvis er like tilstedeværende hos crewet fra Thailand. Dette har man vel allerede sett noen eksempler på. Dette er overhodet ikke ment som kritikk av noe som helst, kun som en liten heads up. De vil nok følge boka fremfor noe annet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Til deg Trevln så er det sikkert "fangetransporter" fra tid til annen også med Norwegian. Har flyttet fanger mange ganger i Norge med Norwegian. De er alltid en godprat med kapteinen først, for han/hun har jo den suverene rett til å si "not". Dog fikk jeg inntrykk av at de aller fleste selskaper etterhvert får en feeling med fangetransporter og legger seg på nivå at de stoler på politiet og deres bedømmelse. Det fins og fantes mer vanskelig personell hvor spesielle avtaler må inngås(husker selskaper måtte kontaktes forut for transport og div logistikkmessige utfordringer).. Mer som en digresjon..
![]() |
#78 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jada, sånne spesielle flygninger har vi en del av. Nå svarte jeg bare i forhold til sånne forespørsler fra vanlige passasjerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da kan det tyde på at jeg blir en av de første passasjerene i Dreamlineren fra OSL.
Jeg skal fly til Malaga torsdag 4.juli kl 0700. Ut fra hva jeg kan finne er det første avgang på europaturneen. Blir spesielt å være den første i setet.. Får håpe det ikke blir for mye oppstartsrusk! Last edited by LN-CGJ; 30-06-2013 at 18:23. Reason: Trykkleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
I følge Espen Andersen som har snakket med Kjos idag. Så skal disse 787 gå en blanding av short og long haul... Litt spesielt?
Kilde: Espen Anderesen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian Longhaul, ruter sommeren 2015 | EBGflyer | Flyforum | 0 | 02-09-2014 11:06 |
Europeiske dreamliner-ruter sommeren 2014 | hifiman | Flyforum | 32 | 06-07-2014 13:07 |
PIA legger ned flere ruter til Europa og starter samarbeid med Turkish Airlines | TC-JGY | Flyforum | 19 | 07-01-2011 09:45 |
65 prosent flere norske til USA denne sommeren | LN-RKF | Flyforum | 33 | 20-08-2008 21:50 |
Norwegian med nye ruter for sommeren 2006 | LN-HAT | Flyforum | 9 | 30-11-2005 05:58 |