![]() |
|
![]() |
#421 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser for meg at flytende skille mellom Plus og Go sammen med soft seatblock kan gi en del spesielle situasjoner.
Fly innenriks før klokka ni med tilnærmet lik gratis servering i Plus og Go; book Plus og få midtsete, mens en får blokkert midtsete om en bestiller Go. Ja, man får 500 poeng ekstra og hakket mer fleksibilitet, men betaler også tre ganger mer. Jeg ser at at flighten jeg har billett for, så er de første seks radene forbeholdt Plus. Noe jeg vil anta er i overkant innenriks, midt på dagen og midt i uka. Litt spent på hva som skjer hvis de selger masse billige billetter til denne flighten. Risikerer de med å vindu eller midtgangsete på rad 5 og 6 å bli flyttet til midtseter lengre fremme? Eller vil de fylle opp ledige Plus-seter med Go-folk? Vil en EBG i Go ha høyere prioritet enn en Star Alliance Gull i Plus? Vil X antall softblocks i Go kunne flytte skillet mellom Go og Plus og forringe Plus-opplevelsen? SAS burde vel vite hva de gjør, men her bør de tenke seg godt om og få gjort ting riktig fra starten av. Man skal ikke gjøre mye galt før det påvirker folks betalingsvilje. |
![]() |
![]() |
#423 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan virke som der er noen små innkjøringsproblemer. Er en del småforsinkelser i dag på OSL merket GB(Catering).
|
![]() |
![]() |
#424 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#426 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
#427 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Da var man inne live fra LN-RRK, og Plus serveringen her er Cafevognen, i dag salat. I tillegg drikke. Stinn brakke og ikke ledig midtsete i Plus. Akkurat samme servering foran og bak med andre ord, kun betalingen som er forskjellig. Akkurat like trangt alle steder også.
|
![]() |
![]() |
#428 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Hva skjedde med all den jåle-grevlingen de viste på pressekonferanse og i menyene?
![]() |
#429 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Jeg antar at noen i Plus kun blir flyttet til et midtsete etter at alle setene i Go er tatt, noe annet ville være helt merkelig. Flytting av folk i forbindelse med endring av business, extra og økonomi har SAS drevet med i mange år, så dette er ikke noe nytt. Quote:
Last edited by Dag Viking; 09-06-2013 at 13:35. |
|||
![]() |
![]() |
#430 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg valgte grovbrødskive med kylling. Faktisk ikke så verst. Om den forsvarer prisen, derimot, det er vel heller tvilsomt. 50 kr for en pakke, er vel på høyde med Avinor sine eiendommer?
|
![]() |
![]() |
#433 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Joda, hele cafe-menuen. Pottis, muffins, sjokoladegreier og noe annet som gikk under "healthy choice". Aner ikke hva det var.
#435 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Her er menyen:
http://viewer.zmags.com/publication/...67#/6dd75267/1 |
![]() |
![]() |
#436 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jada, men les unntakene. Det er ikke alltid de har lastet alle alternativene.
En annen ting jeg har registrert i dag, noe som selvsagt kan ha med en smekkfull -800, med tre stykker i Plus å gjøre, er at de ikke har kommet og spurt om påfyll en eneste gang. Det KAN selvsagt være at de har en avtale om å plinge ved behov som ikke jeg vet om, men det virker jo som de ikke får den behandlingen de har betalt for. Selvsagt, siden dette er en stappet -800, så får de jo full valuta for dokøen. Den er lang hele tiden! |
![]() |
![]() |
#437 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som vet når det igjen blir mulig å booke SAS Plus longhaul som bonusbillett? Jeg har prøvd noen tilfeldige destinasjoner og datoer frem til påske neste år uten å se annet enn Go og Business.
|
![]() |
![]() |
#438 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Tror ikke det blir med det første. De har ikke en egen bookingklasse til IC Plus Award, så det må de først komme opp med. Står fortsatt på SAS Sales: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#439 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#440 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser at setevalgene på noen flighter i sommer har blitt radert ut i løpet av helgen, så det kan lønne seg å dobbelsjekke bookingene man har. Kjedelig om man har mistet god-setet man har reservert. Dette har ikke noe med hvor skillet mellom go og plus for min del.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE | sail4fun | Flyforum | 182 | 17-02-2012 16:20 |
SAS lanserer mobilselskab | Jan | Flyforum | 4 | 01-04-2008 10:23 |