Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-06-2013, 11:14   #421
PhilMK
Newcomer
 
Join Date: May 2012
Posts: 4
SAS Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Vil Economy Extra på langdistanse skifte navn til Go Plus?
Nej.

Economy: GO
Economy Extra: PLUS
Business Class: BUSINESS
PhilMK is offline  
Old 09-06-2013, 11:26   #422
gygrid
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 245
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Ser for meg at flytende skille mellom Plus og Go sammen med soft seatblock kan gi en del spesielle situasjoner.

Fly innenriks før klokka ni med tilnærmet lik gratis servering i Plus og Go; book Plus og få midtsete, mens en får blokkert midtsete om en bestiller Go. Ja, man får 500 poeng ekstra og hakket mer fleksibilitet, men betaler også tre ganger mer.

Jeg ser at at flighten jeg har billett for, så er de første seks radene forbeholdt Plus. Noe jeg vil anta er i overkant innenriks, midt på dagen og midt i uka. Litt spent på hva som skjer hvis de selger masse billige billetter til denne flighten. Risikerer de med å vindu eller midtgangsete på rad 5 og 6 å bli flyttet til midtseter lengre fremme? Eller vil de fylle opp ledige Plus-seter med Go-folk?

Vil en EBG i Go ha høyere prioritet enn en Star Alliance Gull i Plus? Vil X antall softblocks i Go kunne flytte skillet mellom Go og Plus og forringe Plus-opplevelsen?

SAS burde vel vite hva de gjør, men her bør de tenke seg godt om og få gjort ting riktig fra starten av. Man skal ikke gjøre mye galt før det påvirker folks betalingsvilje.
gygrid is offline  
Old 09-06-2013, 11:49   #423
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Kan virke som der er noen små innkjøringsproblemer. Er en del småforsinkelser i dag på OSL merket GB(Catering).
Dash is offline  
Old 09-06-2013, 11:58   #424
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
Kan virke som der er noen små innkjøringsproblemer. Er en del småforsinkelser i dag på OSL merket GB(Catering).
Køståing er et kjent fenomen på kafé, så dette burde ikke overraske noen

Satser på bedre flyt ut fra SVG senere.
ILS2 is offline  
Old 09-06-2013, 12:30   #425
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,898
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Om du bytter til Lufthansa for du ledig midtsete, mat og drikke blir kanskje servert litt "penere" (slipper SASPlast(tm) )- innhold av Mat tror jeg ikke blir noe bedre eller verre hos Lufthansa (ikke akkurat noe å skrive hjem om) Drikke blir vel omtrent likt - så det går vel mere på tidspunkt
Takker for raad - da ble det booket om til "Waffe"
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline  
Old 09-06-2013, 13:09   #426
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by gygrid View Post
Ser for meg at flytende skille mellom Plus og Go sammen med soft seatblock kan gi en del spesielle situasjoner.

Fly innenriks før klokka ni med tilnærmet lik gratis servering i Plus og Go; book Plus og få midtsete, mens en får blokkert midtsete om en bestiller Go. Ja, man får 500 poeng ekstra og hakket mer fleksibilitet, men betaler også tre ganger mer.

Jeg ser at at flighten jeg har billett for, så er de første seks radene forbeholdt Plus. Noe jeg vil anta er i overkant innenriks, midt på dagen og midt i uka. Litt spent på hva som skjer hvis de selger masse billige billetter til denne flighten. Risikerer de med å vindu eller midtgangsete på rad 5 og 6 å bli flyttet til midtseter lengre fremme? Eller vil de fylle opp ledige Plus-seter med Go-folk?

Vil en EBG i Go ha høyere prioritet enn en Star Alliance Gull i Plus? Vil X antall softblocks i Go kunne flytte skillet mellom Go og Plus og forringe Plus-opplevelsen?

SAS burde vel vite hva de gjør, men her bør de tenke seg godt om og få gjort ting riktig fra starten av. Man skal ikke gjøre mye galt før det påvirker folks betalingsvilje.
Nå skal man ikke overdramatiserer kompleksiteten. Klasseskille med forskjellige seterader er jo ikke noe nytt. De har fått til EcoExtra på intra-scand og ander steder så de får vel til dette også.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 09-06-2013, 13:26   #427
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Da var man inne live fra LN-RRK, og Plus serveringen her er Cafevognen, i dag salat. I tillegg drikke. Stinn brakke og ikke ledig midtsete i Plus. Akkurat samme servering foran og bak med andre ord, kun betalingen som er forskjellig. Akkurat like trangt alle steder også.
Hickok is offline  
Old 09-06-2013, 13:28   #428
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,006
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Da var man inne live fra LN-RRK, og Plus serveringen her er Cafevognen, i dag salat. I tillegg drikke. Stinn brakke og ikke ledig midtsete i Plus. Akkurat samme servering foran og bak med andre ord, kun betalingen som er forskjellig. Akkurat like trangt alle steder også.
Salat????? Bare salat?

Hva skjedde med all den jåle-grevlingen de viste på pressekonferanse og i menyene?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 09-06-2013, 13:32   #429
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by gygrid View Post
Ser for meg at flytende skille mellom Plus og Go sammen med soft seatblock kan gi en del spesielle situasjoner.

Fly innenriks før klokka ni med tilnærmet lik gratis servering i Plus og Go; book Plus og få midtsete, mens en får blokkert midtsete om en bestiller Go. Ja, man får 500 poeng ekstra og hakket mer fleksibilitet, men betaler også tre ganger mer.

.
Det har vært verre slik det har vært. Bestill billigste happybillett, sjekk inn på nett med en gang det er tilgjengelig, velg vindusete på en rad der midtgangsete er tatt (sannsynligvis av en EBG eller fullpris) et stykke bak i flyet. Kjøp dyreste billett 1 time før avgang, og du havner i et midtsete hvis flyet har over 66% belegg. Egen dedikert del av flyet til Plus gjør det mye lettere å få et ledig midtsete for de med dyre billetter kjøpt i siste liten. Folk innenriks betaler uansett for fleksibiliteten og komme fra A til B fortest mulig.

Quote:
Originally Posted by gygrid View Post

Jeg ser at at flighten jeg har billett for, så er de første seks radene forbeholdt Plus. Noe jeg vil anta er i overkant innenriks, midt på dagen og midt i uka. Litt spent på hva som skjer hvis de selger masse billige billetter til denne flighten. Risikerer de med å vindu eller midtgangsete på rad 5 og 6 å bli flyttet til midtseter lengre fremme? Eller vil de fylle opp ledige Plus-seter med Go-folk?
Hva som er i overkant og ikke vet nok SAS veldig mye bedre enn oss. De sitter på et enormt materiale de siste 10 år. Selvsagt kan skillet flyttes, og jeg vil anta at de starter med skillet der de forventer det skal være, og flytter det frem eller bak ved behov. Derfor har jeg aldri valgt seter på de 2 forerste radene på setekartet i Europa, da reduserer man risikoen for å bli flyttet. Det samme gjør jo Lufthansa og Swiss på sine intra-europeiske ruter med flytende størrelse på business og økonomi, uten at det har skapt problemer.
Jeg antar at noen i Plus kun blir flyttet til et midtsete etter at alle setene i Go er tatt, noe annet ville være helt merkelig. Flytting av folk i forbindelse med endring av business, extra og økonomi har SAS drevet med i mange år, så dette er ikke noe nytt.

Quote:
Originally Posted by gygrid View Post
Vil en EBG i Go ha høyere prioritet enn en Star Alliance Gull i Plus? Vil X antall softblocks i Go kunne flytte skillet mellom Go og Plus og forringe Plus-opplevelsen?
Jeg håper selvsagt at de i Plus blir prioritert, enten de har EBG, *A gold eller ingenting.
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 09-06-2013 at 13:35.
Dag Viking is offline  
Old 09-06-2013, 14:09   #430
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Da var man inne live fra LN-RRK, og Plus serveringen her er Cafevognen, i dag salat.
Jeg håper det betyr at du valgte salat, og at du hadde like mange valgmuligheter som i menyen?
Fly med oss is offline  
Old 09-06-2013, 14:16   #431
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Salat????? Bare salat?

Hva skjedde med all den jåle-grevlingen de viste på pressekonferanse og i menyene?
Nei, de hadde noen grovbrødskiver med kål også, faktisk ikke så værst, samt sin vanlige wrap.
Hickok is offline  
Old 09-06-2013, 14:19   #432
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Jeg håper det betyr at du valgte salat, og at du hadde like mange valgmuligheter som i menyen?
Jeg valgte grovbrødskive med kylling. Faktisk ikke så verst. Om den forsvarer prisen, derimot, det er vel heller tvilsomt. 50 kr for en pakke, er vel på høyde med Avinor sine eiendommer?
Hickok is offline  
Old 09-06-2013, 14:23   #433
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Jeg valgte grovbrødskive med kylling. Faktisk ikke så verst. Om den forsvarer prisen, derimot, det er vel heller tvilsomt. 50 kr for en pakke, er vel på høyde med Avinor sine eiendommer?
Men kunne du velge mer? Pottis? Snop?
Fly med oss is offline  
Old 09-06-2013, 14:30   #434
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Men kunne du velge mer? Pottis? Snop?
Joda, hele cafe-menuen. Pottis, muffins, sjokoladegreier og noe annet som gikk under "healthy choice". Aner ikke hva det var.
__________________

Hickok is offline  
Old 09-06-2013, 14:32   #435
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Her er menyen:
http://viewer.zmags.com/publication/...67#/6dd75267/1
__________________
FlightDeck is offline  
Old 09-06-2013, 14:43   #436
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Jada, men les unntakene. Det er ikke alltid de har lastet alle alternativene.

En annen ting jeg har registrert i dag, noe som selvsagt kan ha med en smekkfull -800, med tre stykker i Plus å gjøre, er at de ikke har kommet og spurt om påfyll en eneste gang. Det KAN selvsagt være at de har en avtale om å plinge ved behov som ikke jeg vet om, men det virker jo som de ikke får den behandlingen de har betalt for. Selvsagt, siden dette er en stappet -800, så får de jo full valuta for dokøen. Den er lang hele tiden!
Hickok is offline  
Old 09-06-2013, 15:37   #437
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Noen som vet når det igjen blir mulig å booke SAS Plus longhaul som bonusbillett? Jeg har prøvd noen tilfeldige destinasjoner og datoer frem til påske neste år uten å se annet enn Go og Business.
Fly med oss is offline  
Old 09-06-2013, 15:56   #438
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Noen som vet når det igjen blir mulig å booke SAS Plus longhaul som bonusbillett? Jeg har prøvd noen tilfeldige destinasjoner og datoer frem til påske neste år uten å se annet enn Go og Business.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=117732

Tror ikke det blir med det første. De har ikke en egen bookingklasse til IC Plus Award, så det må de først komme opp med. Står fortsatt på SAS Sales:
Quote:
Economy Extra on Intercont will not be available on awards until further notice
Dash is offline  
Old 09-06-2013, 16:03   #439
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=117732

Tror ikke det blir med det første. De har ikke en egen bookingklasse til IC Plus Award, så det må de først komme opp med. Står fortsatt på SAS Sales:
Ahh, var en egen tråd på det. Kjipt da
Fly med oss is offline  
Old 09-06-2013, 16:31   #440
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Ser at setevalgene på noen flighter i sommer har blitt radert ut i løpet av helgen, så det kan lønne seg å dobbelsjekke bookingene man har. Kjedelig om man har mistet god-setet man har reservert. Dette har ikke noe med hvor skillet mellom go og plus for min del.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) Trdfly Flyforum 11 07-03-2012 22:58
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE sail4fun Flyforum 182 17-02-2012 16:20
SAS lanserer mobilselskab Jan Flyforum 4 01-04-2008 10:23


All times are GMT +2. The time now is 08:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.