![]() |
|
|
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Etter et par timer i Williamsburg, hvor jeg traff et par venner, dro jeg tilbake til JFK med subwayen. Var på plass rundt halv 8. Hentet bagasjen min og gikk opp til innsjekkingsområdet. Ble møtt av mange Norwegian skranker og ingen kø. Det var veldig overraskende og veldig positivt. Forventet å stå 30 minutter i kø… Infoskjermene viste nå også rett flightnummer DY7002 og Oslo.
![]() ![]() ![]() Det var ingen kø i sikkerhetskontrollen, og jeg kom meg raskt til Gate 2. Jeg forventet å se noe forfriskninger og brus ved gaten da dette tross alt var første flight til Oslo, men det var ikke noe her som tydet på at de feiret dette… Lurer litt på om det var noe dagen før da første flight til Stockholm var? ![]() Boarding startet en halvtime før oppsatt rutetid og jeg var blant de første om bord. HiFly/Emirates-kabinen var fin og det var veldig god benplass, men det var vel egentlig det eneste positive med denne flighten… ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Like før kl 21:30 kom kapteinen på anlegget og sa at en passasjer ikke hadde dukket opp på gaten før de stengte, og det endte opp med at de brukte ca. en halvtime på å lokalisere bagasjen til denne personen og offloade den. Vi var i luften ca. 45 minutter etter rutetid, ikke så farlig for min del, da jeg hadde en dag i Oslo før hjemreise til Bergen. Det er ingen IFE på disse leieflyene. Det er store fine skjermer, men de er ikke lastet med noe innhold, så husk å ta med egen underholdning. Jeg hadde med iPaden min som jeg brukte til Kindle… Etter at vi hadde nådd cruise, begynte thai-crewet å selge tepper til $5, men etter dette var den thailandske besetningen ingensteds å se… Vi så vel et par løpe opp og ned midtgangene en sjelden gang, men det var aldri noe service å få. Jeg begynte å angre på at jeg ikke hadde kjøpt med meg en matpakke på JFK, fordi matserveringen ikke startet før ca. TRE TIMER(!!!!) etter take-off! Dette tilsvarte rundt kl 1 om natten, og jeg satt på sete 17A som er andre rad i Economy og var blant de første som fikk mat. Serveringen tok LANG tid da de brukte sinnsykt mye tid på å lese listene sine over hvem som har forhåndsbestilt. Maten var veldig lite imponerende, og må ha vært noe av det dårligste jeg har spist i luften. Porsjonene var også stusselige med tanke på hvor lang turen var… Jeg var fortsatt sulten etter de fem små og tørre kyllingbitene… Med maten fikk du en (plast)kopp med alkohol (vin eller øl) og en alkoholfri. Jeg valgte da vann og hvitvin. Hvis du ville ha mer vann, noe som er en selvfølge på langturer måtte du kjøpe flaskevann til $4.50. De tar også kun kort, så du kan ikke bruke de siste dollarene dine om bord. ![]() ![]() Bergenseren som satt ved siden av meg og sønnen hans på andre siden av midtgangen hadde også forhåndsbestilt, men de stod ikke på listen som den unge thailandske damen hadde, og i stedet for å sjekke med purser eller noen andre fra crewet, så fortsatte de matserveringen til de andre. Det var ikke før de klaget til purseren (fra HiFly) en time senere at de fikk mat. Hun hadde de på sin liste, mens de som serverte ikke hadde en oppdatert liste. Hun beklaget, men ingen kompensasjon i form av mer vann eller vin… De var ikke fornøyd… Etter maten, tok jeg meg en tur på toalettet, og det var lett å se hvem som hadde eid flyet før Emirates… ![]() ![]() ![]() Fikk meg et par timer på øyet før jeg våknet opp da jeg var tørst. Jeg plinget etter thai-damene… Plinget igjen… og igjen… og igjen… Etter 20 minutter kom til slutt en av disse tullingene, og jeg fikk kjøpt meg en flaske til 31 kroner (ifølge nettbanken min)… ![]() Ca. en og en halv time før landing i Oslo begynte de å dele ut ”frokost”-posene sine til de som hadde forhåndsbestilt. De ved siden av ble først nektet posen men han begynte å heve stemmen sin og crewet ga seg og bergenseren og sønnen fikk ”frokosten” deres… Jeg var fortsatt sulten etter ”middagen” kvelden før og i oppstyret glemte thaidamen å gi meg min frokost, og da sa jeg ganske bryskt ifra om at jeg skulle ha maten min også. Den elendige ”frokosten” bestod av en liten yoghurt, en liten juice og verdens minste ”rundstykke” med ost. Du kunne også velge mellom kaffe eller te. Kaffen var lunken og smakte surt og jævlig, og jeg tror at den ble brygget på veien TIL New York… Eller en gang i forrige århundre. Han ved siden av meg klagde og byttet til te, men den var helt svart og smakte visst også dårlig. ![]() ![]() Etter den dårlige maten var det en rask tur til badet for å pusse tenner og tømme blæren, og like etterpå begynte decent, og til tross for 45 min forsinket ut av JFK landet vi på rutetid på OSL. Denne elendige turen var heldigvis over… ![]() Var gjennom passkontrollen på 3 minutter og bagasjen kom på båndet etter 20 minutter. Gjennom tollen og kjøpte meg en baguette før jeg tok flybussen inn til sentrum. Hett tips til alle der ute… UNNGÅ DY Longhaul! I hvertfall nå i oppstarten da crewet var helt elendig! Håper virkelig de kommer inn i det etter hvert. Hvis du allerede har billett… Husk å ta med matpakke og kjøp vann på flyplassen… Billetten min ble bestilt samme dag som longhaul billettene ble lagt ut og kostet 899,- + pluss pakken (mat, sete og 1 kolli) 399,- og et ekstra kolli 199,-. Så totalt rundt 1500kr som ikke er så revolusjonerende som de påstår da jeg flere ganger har reist t/r med Lufthansa til under 3000 fra Oslo til NY... Last edited by Islending; 04-06-2013 at 03:17. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delta gjør Boston til hub | Someone | Flyforum | 10 | 04-10-2021 08:22 |
Bergen til Boston via CPH, FRA og JFK | Islending | TripReports | 12 | 14-06-2013 02:13 |
Delta starter opp til Island 1. Juni. | simene | Flyforum | 1 | 21-04-2011 10:32 |
Charterfly til Bergen 6. og 7. Mai | BGO | Flyforum | 5 | 06-05-2010 09:31 |
Clinton til Bergen 22. mai | stefan78 | Flyforum | 3 | 03-05-2007 19:11 |