![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Men et spørsmål. Kan de norske CC som er sertifisert for de store bussene, også jobbe på de små bussene? For flight deck er det vel bare et lite kurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]() Quote:
I Stockholm och Oslo är har man antingen ren 737 eller en mix av 737/longhaul CPH när MD är ute kommer att ha antingen: Lilla och stora bussen Lilla och stora bussen samt CRJ Lilla bussen och CRJ. Max antal kvalifikationsgrupper är 3 och du måste ha en tur på typen var 90e om du har alla tre. Har du två typer är det 6 månader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo-Tallinn-Brüssel-København-Oslo-Helsinki-Oslo | FlightDeck | TripReports | 17 | 03-07-2012 12:50 |
Oslo–København–Vilnius–København–Oslo–København–Os lo–Bergen–Oslo–Bergen–Trondheim–Tro | FlightDeck | TripReports | 37 | 16-09-2011 09:30 |
Oslo–København–Madrid–Barcelona–Tallinn–København– Oslo | FlightDeck | TripReports | 15 | 17-08-2011 16:46 |
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Auckland–Bangkok– København–Oslo | FlightDeck | TripReports | 37 | 03-12-2010 14:43 |
Oslo-København-Manchester-København-Oslo | FlightDeck | TripReports | 12 | 02-07-2008 20:10 |