![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,053
|
![]()
Rapporten kommer litt stykkevis og delt for å advare først som sist, men så lenger man er raskere med å fullføre en deluxen så går det vel greit.
Uansett så var visstnok mitt nærvær krevet i India. Nærmere bestemt i Pune, så da var det ingen annen muligehet enn å komme seg dit. Foreløpig kvallifiserer jeg bare til economy extra, og kombinert med rutetabell og farge på kortet, samt at vi har en relativt god avtale med BA til Mumbai, gjorde at valget falt på dem OSL-LHR-BOM, også bil det siste stykket til Pune. Old fashion bestilling med telefon til reisebyrå ni dager før avreise for reservasjon, også bekreftelse per telefon seks dager før. En miks av 319/320 på OSL-LHR og 777-200ER LHR-BOM. Her bruker BA en miks av 777-300ER og 747-400 om vinteren, mens det i sommerhalvåret benyttes 777-200ER på deres to daglige LHR-BOM. Og etter statistikken å dømme går det stort dett med G-VIIx serien, som er BA sin første batch med 777-200ER, som vel er levert mellom 1997 og 1999, og spenneningen bestod da i om jeg fikk gammel eller ny WT? Eller om man også klarte å oppgradere Uansett er det relativt premiumtunge fly med bare 224 seter, med 14F, 48C, 40Y+ og 122 economy, så ikke akkurat noen Kjosliner ![]() Last edited by Someone; 24-04-2013 at 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,053
|
![]()
Hadde tydeligvis gjort noe riktig, siden jeg fikk kona til å kjøre meg til OSL. Ikke mye kø i innsjekk og med en person foran meg i Biz-skranken til det ikke lange tiden å levere fra meg koffert og få boarding card skrevet ut. Ja, jeg valgte å sende bagasje siden jeg ikke gadd drasse rundt på travelproen på diverse flyplasser, samt min firehjuling av en Samsonite er utrolig "lettkjørt"
Relativt rask gjennom security, en liten pitstopp i taxfree før jeg befant meg i OSL lounge Droppet vaksiner, men greit med litt forebyggende for å unngå "Dehli-belly" for det Go to gate begynte å mase unødvendig tidlig, og så ingen grunn til å sitte på non-Schengen allerede en time før avgang og tvinne tommeltotter. Dog fikk jeg plutselig litt dårligere tid enn beregnet da jeg plutselig traff noen kjente og ble stående å prate slik at det ble ropt final boarding akkurat i det jeg var gjennom security |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,053
|
![]()
Boarding på BA767 på gate 51 skjedde i parallell med SAS sin tilsvarende LHR avgang på 53, og som nest sist kunne jeg gå ombord i G-EUPW, en A319 levert til BA i mars 2001.
Tre rader C med tre personer og ganske rundt 85% fullt i Y denne søndags ettermiddagen. Men hadde ledig midtsete ved siden av meg så var fornøyd. Benplassen på sete 8F var godkjent, selv om jeg foretrekker tynnere seter for bedre benplass, siden rumpa tåler slikt Opp i luften fra 19L og etterhvert kom serveringen i form av wraps, som en øl passer god til Ellers lite og rapportere og nøyde oss med en snau strafferunde over London. Ankom ca 10 min før rutetid og parkerte på sydenden av T5 ved siden av enn lik maskin Ulempen med transfer i UK er en ekstra dokumentsjekk og sikkerhetskontroll, og selv om det ikke var mange foran meg ble jeg henvist til en kø full av franske pensjonister, som brukte uhorvelig lang tid på å komme seg gjennom |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,053
|
![]()
En rulletrapp ned, en rulletrapp opp, forbi skranken til Concordrommet (uhørt at de ikke slapp inn styreformannen i Flyprat.....vet de ikke hvem jeg er), opp en rulletrapp til, forbi noen hester med lampeskjerm på hodet og vips så var man i storkantina: BA galleries South.
Her var det hevdet det fantes is, men denne hadde BA gjemt godt, men etter litt eksperthjelp fra de BA-frelste her på forumet fant jeg det aller helligste Ellers var det en flott lounge, bra utvalgt av drikke, men som elefanter og andre skapninger har poengtert: Maten er ikke helt på topp. Pasta som er kokt i to timer er kanskje ikke en høydare. Men alt i alt et bra kantine Forresten var Statoil representert på T5, og hadde tydeligvis sponset strømuttak i områdene for almuen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,053
|
![]()
Etterhvert ble gaten offentlingjort på skjermen og B46 innebar en tur med toget til B-piren, hvilken også betydde et raskt besøk i loungen det.
Ble etterhvert boarding og var gaten stod G-VIIN (levert 1998) klar for BA199 til Mumbai. Aner ikke med F da jeg ble sendt til høyre da jeg kom inn døren, men tilsynelatende relativt fullt i C, halvfullt i Y+ og tipper rundt 85% fullt i economy. Var den nye oppdaterte World Traveller Plus som virker relativt fersk, og syntes alt i alt den ga et ganske elegant inntrykk, da jeg også er av typen som liker enkelt og ren design Hadde en toseter for meg selv her på rad 23 ved vindusrekka og kunne konstatere at knyttnevetesten lett ble bestått Pushback på tid og ble også annonsert beregnet landig før rutetid Først var det klart for en omgang med innsektsspray før avgang. Den var visstnok "non-poisonous", selv om jeg ikke helt skjønte hvordan de skulle drepe ulumskhetene da? Og burde ikke det vært gjort ved ankomst eller er det virkelig så mye Malariamygg i april i London? Men opp i luften kom vi og kunne sette kursen mot BOM Veldig bra AVOD, av typen "nesten for mye å velge mellom" og benyttet sjansen til å omsider få med meg siste Bondfilmen: Skyfall I travelalerten jeg fikk før avreise ble det advart mot Malaria (blant mange andre gøyalt snacks) så tok litt påfyll kinin for å være på den sikre siden På WT+ får man restene etter Club har spist, men siden det kun var vegetarretten igjen gikk jeg heller for kyllingen fra Y Så et par melatonin så det ble noen timer på øyet, før det var tid for frokost etterhvert som vi nærmet oss BOM Lenge siden siste vingevask? Slummen rundt flyplassen Air India sin flåte av parkerte Lateliners |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]() Quote:
![]() Men takk for en fin rapport så langt. Hadde vært gøy å prøvd BA på longhaul en gang. Men Tiger, er det standard øl-alternativ ombord hos BA? Hilsen lettere øl-entusiast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,053
|
![]() Quote:
![]() Om det et standard vet jeg ikke, men kunne velge mellom Tiger og Heineken ihvertfall |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,993
|
![]() Quote:
![]() Flott rapport så langt, og som bildet ditt av vingen viser er ikke alle BA fly like hvite som de kanskje burde vært... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
![]() Flott rapport, og spesielt interessant siden jeg vuderer Avioskarusellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,554
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,889
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,089
|
![]()
Takker for rapport, har ventet på rapport fra nettop ny wt+. Ser ut som at min mistanke om manglende leg-rest stemmer? Ser bare footrest. Kan du bekrefte dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,850
|
![]()
Takk for rapport så langt.. Det er noe magisk og imperialistisk med BA long haul føler jeg (selv om jeg dessverre aldri har prøvd)
Utrolig interessant valg med Tiger på short haul fra OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,955
|
![]()
Takk for knallrapport så langt.
Quote:
Det der er alltid ekstreeeeeemt viktig. Jeg utsteder egne malariavarsel hver helg i Lillestrøm. Gleder oss til fortsettelsen.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]()
Takker for rapporten så langt, hyggelig å lese litt BA IC også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 257
|
![]() Quote:
![]() Flott rapport! Og takk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,053
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() Håper å få skrevet litt mer på rapporten i helgen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,053
|
![]()
Etter ankomst BOM gikk det relativt greit gjennom immigration og toll, selv om i indisk tradisjon så er prosessene stykket opp i flere ledd, for å få arbeid til flest mulig
Så snart jeg var ute stod sjåføren klar, og imotsetning til hotellbestillingen de hadde gjort for meg til Mr Epsen, så var navnet mitt riktig på plakaten til vedkommende Siden min endelige destinasjon var Pune, så bar det ut i trafikken og den ca 3,5t lange kjøreturen. Det som spesielt tok tid var å komme seg ut av Mumbai, for mellom selve Mumbai og Pune er det motorvei med bompenger og OK standard. Selv om det skal sies at de ikke helt skjønner konseptet med filer, elsker å tute, og kjøringen minnet om noe fra Mario Cart Ellers var det en typisk jobbreise, og har derfor ikke så veldig mye interresant å rapportere fra selve oppholdet. Spiste nesten utelukkende indisk mat, men servert på steder jeg følte var ganske trygge. Så unngikk magetrøbbel endel i India opplever, selv om jeg for sikkerhets skyld tok litt forebyggende medisin hver dag ![]() Det ble også noen av dette tidligere flyrelaterte ølet Trafikkork på returen til Mumbai etter en ulykke India i seg selv var et interresant opplevelse, og som endel har merket seg så holder ikke utbyggingen av infrastruktur helt følge med den økonomiske utviklingen, i enda større grad enn her hjemme, slik at trafikken er relativt kaotisk og massiv |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,053
|
![]()
Returen ble også med bil tilbake til Mumbai, og med god nok tid til å rekke en middag på Leela Hotel, rett ved flyplassen. Hvor man så passende tok en Bombay Saphire i bakhagen
Returen gikk med BA138, med avgang 02:35, som definitivt ikke er noe favoritt, men etter to forsøk kom jeg meg ombord, denne anledningen i bussen siden flyet stod på fjernpark. Grunnen til to forsøk var at jeg manglet et stempel fra sikkerhetskontrollen og måtte derfor tilbake dit for å få det før jeg fikk boarde Ombord i G-VIIH, levert i 1997, så det helt likt ut som i flyet ned. Så også dette hadde fått oppdatert kabinen. Sen flight så ble kun servert en wraps før man gjorde et forsøk på å få seg noen timer søvn etter å sett den nyeste Bourne-filmen. Selv om jeg neppe endte med å sove mye mer enn tre timer En drøy time før ankomst var det så tid for frokost, og valgte english fremfor veggis Ankomst litt før rutetid og parkerte på C piren. Dessverre har ikke BA noe formiddagsfly LHR-OSL så endte med å tilbringe nesten fem timer i loungen hvor jeg fikk unna litt jobb innimellom en god del avslapning Siste strekket gikk med G-EUUW, en fem år gammel A320. Ikke mye å rapportere da jeg enten sov eller leste og serveringen var en eller annen wrap Endel venting på OSL på bagasjen og som forventet fungerte ikke pritaggen på kofferten Totalt ga turen meg 220 tier points ( 2x 90+20) og 23002 avios ( 2x 10055 + 1446) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air India med ruter til ARN og CPH | EvakCPH | Flyforum | 168 | 26-10-2024 18:41 |
Kan ikke oppgradere med EB-poeng, Lufthansa til India | TGjr | Reiseforum | 39 | 17-02-2014 20:31 |
Med BA til India 2 | Someone | TripReports | 38 | 12-06-2013 02:18 |
Air India får ikke mere drivstoff i India. | Trdfly | Flyforum | 3 | 09-03-2012 21:10 |
tur/retur India, Kingfisher/Air India/BA? | torestabell | Reiseforum | 7 | 09-07-2010 15:00 |