![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Når det gjelder "ø" vs "oe" eller "o" så er det noe herk både hos BAEC og FlyingBlue dersom du skriver det feil ifht. profilen. SAS takler dette fint, men hos de andre er det ofte bom stopp og manuell etterregistrering.
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har fått for lite avios for flightene OSL-LHR-SAN-LHR-OSL. Har kun fått Avios for SAN-LHR. Resten har fått avios = 0.. Booket WTP+, men oppgraderte SAN-LHR med kjøpte avios. Kan dette ha skapt kaos? Ser at LHR-OSL står som inegligble flight, resten står det ingenting på... Skulle i følge bookingen få 220 tierpoints, men har kun fått 90. Har prøvd retro claim igjennom nettsidene, men da får jeg bare at miles allerede er postet. Hva kan man gjøre her? Jeg mener da BA gir avios på alle betalte billetter.
Last edited by Hypern; 05-04-2013 at 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det pleier å skje av og til at det blir litt krøll når man oppgraderer med Avios. En telefon til BAEC pleier å fikse det.
Du skal selvsagt få Avios for opprinnelig betalt klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har BA eller oneworld ofte doble poeng kampanjer og lignende? Jeg skal på CMB tur og tenkte kanskje å sitte litt på gjerde å se om en kampanje dukker opp... Da kan det jo bli virkelig interessant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Ikke ofte de har dobbel miles o.l., men kampanjer av typen to leg i CLub Europe for 5.000 mil ekstra, Club World gir 20.000 mil ekstra osv. (Ofte dreier det deg om minst to legs, eller multiplum av det)
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Kan man enkelt sjekke dette online? Eller må man ringe, hvis man kun ønsker å oppgradere en delstrekk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Gjør en dummybooking. Du kan komme langt uten å ha poeng nok til å faktisk gjenomføre bookingen. Men om du vil oppgradere et delstrekk må du ringe.
![]() |
#49 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Dvs. award-dummybooking i C om du har billett i Y+.
![]() |
#50 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Ingen ledig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Får jeg oppgradert med Avios om jeg booker Ba-metall på AA nummer? Blir billigste businessklasse som jeg gjerne skulle ha vippet opp til F over havet.. Må jo passe på å ha Aa nummer på AA metall innen Usa for å få TP for F der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Begynner aa bli passe varm i troeya med dette Avios kjoeret naa.
Oppgradering med Avios kan skje med poeng helt frem til avreisedagen. 3 flighter TATL i aar, billettene ble kjoept hhv 10 dager og 2 uker foer avreise. En av flightene ble oppgradert ved booking, for de andre, aapnet ikke BA oppe tilgjengeligheten foer 48 timer foer flighten skulle gaa. De ser ut som dette er en trend som stort sett gjelder hele fjoela. Sjekket daglig og saa at stort sett hver eneste dag, aapnet BA seter for flightene 2 dager frem i tid. Naar det gjelder skatter og fuel surcharges, har jeg aldri betalt det samme ![]() Merket ogsaa at jeg hadde faatt J poeng og tier points paa outbound, paa returen fikk jeg WT+. ARN-LHR fikk jeg ingenting. Som flere nevner, man man vel ringe. Med min begrensede erfaring, er jeg kokfornoeyd med opplegget. For 8-9K norske totalt og 20K poeng, er jeg bekreftet i Club over atlanteren. Setet er flatt og privat, samt dersom du reiser sammen med noen, er det ogsaa kanon. BA faar alle mine TATL i aar og det blir en del ![]() Last edited by Tommy777; 23-04-2013 at 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men har du hatt AA-nummer på BA-metall på noen av disse reisene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hvis jeg tolker det riktig, så kan man kjøpe WT+ og oppgradere til CW for omtrent like mange poeng som man tjener på hver tur over dammen? Dvs at man betaler for WT+ og flyr i CW så sant det er ledig plass? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det koster €385 for 20.000 avios.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Quote:
Needless to say, så har også jeg flyttet 100% til BA etter at jeg oppdaget denne gullpotta i 2000-og-ett-eller-annet.
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Samt litt avhengig av om du oppgraderer bare TATL og hvor i USA du flyr osv, ja det er nesten en evighetsmaskin. (Dog er det ikke bestandig enkelt å finne oppgraderinger til USA midt og vest)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Milage run i Oneworld / BA Executive Club? | robertaas | Reiseforum | 18 | 13-11-2016 15:58 |
Endringer i executive club | RJon | Reiseforum | 13 | 29-01-2015 12:39 |
Ny design på BA Executive Club kortene? | Fnate | Reiseforum | 5 | 01-07-2014 19:59 |
BMI DC: Slutt på Star og blir Executive Club | Chriscross | Reiseforum | 23 | 30-11-2012 18:24 |
Setevalg i BA Club World og oppgraderinger | Stian | Reiseforum | 22 | 04-01-2011 17:25 |