Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-04-2013, 20:55   #1
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Default Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Gjorde en dummy-booking (en veis) på travellink.no. Da kunne jeg velge å legge til bagasje for 199,-. Inkluderer dette mat? Hvis ikke, er det jo uansett billigere enn å betale 500,- ekstra for bagasje og mat på norwegian.no dersom man uansett tenker å ta med egen mat og drikke.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 21:01   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Gjorde en dummy-booking (en veis) på travellink.no. Da kunne jeg velge å legge til bagasje for 199,-. Inkluderer dette mat? Hvis ikke, er det jo uansett billigere enn å betale 500,- ekstra for bagasje og mat på norwegian.no dersom man uansett tenker å ta med egen mat og drikke.
OSL-FLL koster bagasje 199 for første bag, du kan sjekke inn mat men DY tar ikke ansvar for tollen i USA Hvis du vil spise ombord så inngår ikke det i de 199 kronene.

Old 18-04-2013, 00:46   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by robms View Post
Drikke inkludert sammen med mat (vin, øl, mineralvann)
Sikkert EN enhet til maten.

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Uansett dette er ikke et aktuelt alternativ og aldri vil bli...
He he. Fra karen som for noen aar siden sa at poenggaloppen ikke var viktig

Quote:
Originally Posted by teamseacow View Post
Dette finner man fort ut ved å gå på nettsidene til Norwegian. Ser ikke så verst ut, faktisk
Mat om bord - Norwegian
Ja, den pappeska for "Premium" klassen saa skikkelig classy ut, virkelig det jeg hadde forventet dersom jeg hadde plunka ut 15 lapper

Jeg fant TO avganger der 1499 prisen var tilgengelig paa outbound, ikke en eneste dato tilgjengelig paa returen. Laveste pris er over 4K, med mat og en drink 5 lapper. Ser ogsaa at "Premium" "lavpris" er utsolgt enkelte avganger, kun flex tilgjengelig paa enkelte dager. Lurer paa hvor mange seter de holder av i Flex.

Som forventet, mye "vi heier paa Kjos" her. Vi faar se om Ola Dunk lukter lunta og finner frem kalkulatoren.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 07:42   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Som forventet, mye "vi heier paa Kjos" her. Vi faar se om Ola Dunk lukter lunta og finner frem kalkulatoren.
Slutt a Tommy – Høres ut som nordmenn er moroner hele gjengen.. Jeg er så bombesikker på et de klarer å prise dette på en riktig måte så de fyller opp flyene (de dyreste billettene er sjeldent billige på noe selskap) og jeg tror også oss dumme nordmenn klarer å se totalprisen, og ikke minst verdien av at det er direkte. Jeg er overrasket over hvor mange jeg kjenner, og som er virkelige luksusdyr som gir helt F i hvordan flighten er hvis det er en direkte rute.

Sorry – men må igjen bruke DXB ruten til DY som eksempel: Her også krydde det av besserwissere som mente denne skulle vare svært kort på grunn av drittmat, dritt wifi, drittfly (en midtgang) – samt at man ”lett” fant myyyyye billigere med KLM etc.

Se hvor lenge konkurrenten hadde rute fra Skandinavia med, nyyydelig mat, to midtganger, VOD, ikke 199 kroner i bagasjegebyr, 0.5 cm reell (eller lavere) benplass osv.

Vi har hatt svært mye besøk ned hit de siste 14 månedene og det artige er at de mest reisevante og kvalitetsbeviste har valgt DY, og poengjunkiene og de mer flynerdete (som meg) har gått for de andre utallige alternativene.

Jeg tipper de fleste norske kollegaene jeg har her (og i konkurrerende selskaper) har vel gull eller bedre i to tre allianser hver – men velger DY mer eller mindre konsekvent på vinterhalvåret.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 08:09   #5
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Slutt a Tommy – Høres ut som nordmenn er moroner hele gjengen.. Jeg er så bombesikker på et de klarer å prise dette på en riktig måte så de fyller opp flyene (de dyreste billettene er sjeldent billige på noe selskap) og jeg tror også oss dumme nordmenn klarer å se totalprisen, og ikke minst verdien av at det er direkte. Jeg er overrasket over hvor mange jeg kjenner, og som er virkelige luksusdyr som gir helt F i hvordan flighten er hvis det er en direkte rute.

Sorry – men må igjen bruke DXB ruten til DY som eksempel: Her også krydde det av besserwissere som mente denne skulle vare svært kort på grunn av drittmat, dritt wifi, drittfly (en midtgang) – samt at man ”lett” fant myyyyye billigere med KLM etc.

Se hvor lenge konkurrenten hadde rute fra Skandinavia med, nyyydelig mat, to midtganger, VOD, ikke 199 kroner i bagasjegebyr, 0.5 cm reell (eller lavere) benplass osv.

Vi har hatt svært mye besøk ned hit de siste 14 månedene og det artige er at de mest reisevante og kvalitetsbeviste har valgt DY, og poengjunkiene og de mer flynerdete (som meg) har gått for de andre utallige alternativene.

Jeg tipper de fleste norske kollegaene jeg har her (og i konkurrerende selskaper) har vel gull eller bedre i to tre allianser hver – men velger DY mer eller mindre konsekvent på vinterhalvåret.
Ja, for paa sommeren flyr ikke DY til Dubai og Dubai dersom du mener at 3 ukentlige paa vinteren er en kjempesuksess, more power to ya..

Emirates har flere seter DAGLIG til skandinavia enn det DY har paa en hel uke.

Tror du har for hoeye tanker om hvor stor innflytelsen DY har paa intercont i den store sammenhengen. At en 737 som gaar 3 ganger i uken er det beste alternativet for reisevante og kvalitetsbeviste, skal du lengre ut i sanddyna med. .

Men klart, reisevante som er vant til aa reise i oekonomiklasse og reiser masse ganger i aaret paa charterferie Gran Canaria er selvsagt DY midt i blinken, bortsett fra paa charter faar du bedre service, gratis bagasje og servering

Skal du paa forretningsreise, er komfort, frekvens, fleksibilitet og sikkerheten med aa vite at du har alternativer den gangen din flight er kraftig forsinket eller kansellert. Du skal enda lengre ut i sanddyna dersom du tror at folk har tid til aa vente paa at det skal bli plass paa neste DY flight som gaar to dager etter flighten din som ble kansellert.

Naar det gjelder Ola Dunk og hans "Heia Kjos, vi stoetter alt du gjoer" greie, holder selvsagt godt mot konkurrenter som SAS, men her snakker vi om ett helt annet dyr. Jeg har tidligere sagt at med hjelp fra charter, reisebyraaer og naa cruiseindustrien, vil Bangkok og Fort Lauderdale garantert forbli.

Jeg er enig at direkteflighter er ett viktig salgsargument, men paa langt naer saa viktig paa en flyrute som varer i 10-11 timer. Men hvorfor tror du KLM har blitt saa utrolig populaer fra Skandinavia? Selvsagt pris. Dersom Ola sparer en tusing paa aa bruke halvannet time ekstra paa ett stopp i Amsterdam, vil de fleste gjoere dette. Saa kommer det an paa hvor flinke folk er til aa lete etter billetter. DY selges ikke andre steder paa nett enn paa egen webside. Det spoers infrekvente reisende tar seg tid eller om de sier "3K t/r er jo kjempebillig, oh, de har det kun til 4K (og da er de allerede paa en pris som er kjempetilgjengelig hos United, KLM og andre) men det er sikkert greit." Naar kjoepknappen er trykket paa ende man over 5K. Og jeg sjekket hele rutetabellen til FLL og jeg fant INGEN minimumspriser tilgjengelig begge veier, kun to outbound. Men med selskaper som har mer frekvens enn 2-3 ukentlige, vil du selvsagt letter klare aa finne den billigste prisen. Hos DY er du SOL hele vinteren.

Og til slutt: at folk som er vant til aa reise business eller bedre gir beng i hvordan de sitter i 10-11 timer skal du dra helt ut i Saudi oerkenen med.

Dersom jeg skulle reist fra Oslo til Florida paa ferie, hadde jeg brukt 8-9K paa aa kjoepe WT+ med BA og oppgradert til biz med Avios. Ja det koster meg 2 timer ekstra, men det blir billigere, jeg har en flat seng, skikkelig servering og service, mer enn halvparten av kvalifisering til Silver hos BA blir opptjeng + 24K poeng.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 08:40   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
DY selges ikke andre steder paa nett enn paa egen webside..
De selges hos flere online reiebyråer - f.eks. Supersaver.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 09:06   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Ja, for paa sommeren flyr ikke DY til Dubai og Dubai dersom du mener at 3 ukentlige paa vinteren er en kjempesuksess, more power to ya..

Emirates har flere seter DAGLIG til skandinavia enn det DY har paa en hel uke.

Tror du har for hoeye tanker om hvor stor innflytelsen DY har paa intercont i den store sammenhengen. At en 737 som gaar 3 ganger i uken er det beste alternativet for reisevante og kvalitetsbeviste, skal du lengre ut i sanddyna med. .

Men klart, reisevante som er vant til aa reise i oekonomiklasse og reiser masse ganger i aaret paa charterferie Gran Canaria er selvsagt DY midt i blinken, bortsett fra paa charter faar du bedre service, gratis bagasje og servering

Skal du paa forretningsreise, er komfort, frekvens, fleksibilitet og sikkerheten med aa vite at du har alternativer den gangen din flight er kraftig forsinket eller kansellert. Du skal enda lengre ut i sanddyna dersom du tror at folk har tid til aa vente paa at det skal bli plass paa neste DY flight som gaar to dager etter flighten din som ble kansellert.

Naar det gjelder Ola Dunk og hans "Heia Kjos, vi stoetter alt du gjoer" greie, holder selvsagt godt mot konkurrenter som SAS, men her snakker vi om ett helt annet dyr. Jeg har tidligere sagt at med hjelp fra charter, reisebyraaer og naa cruiseindustrien, vil Bangkok og Fort Lauderdale garantert forbli.

Jeg er enig at direkteflighter er ett viktig salgsargument, men paa langt naer saa viktig paa en flyrute som varer i 10-11 timer. Men hvorfor tror du KLM har blitt saa utrolig populaer fra Skandinavia? Selvsagt pris. Dersom Ola sparer en tusing paa aa bruke halvannet time ekstra paa ett stopp i Amsterdam, vil de fleste gjoere dette. Saa kommer det an paa hvor flinke folk er til aa lete etter billetter. DY selges ikke andre steder paa nett enn paa egen webside. Det spoers infrekvente reisende tar seg tid eller om de sier "3K t/r er jo kjempebillig, oh, de har det kun til 4K (og da er de allerede paa en pris som er kjempetilgjengelig hos United, KLM og andre) men det er sikkert greit." Naar kjoepknappen er trykket paa ende man over 5K. Og jeg sjekket hele rutetabellen til FLL og jeg fant INGEN minimumspriser tilgjengelig begge veier, kun to outbound. Men med selskaper som har mer frekvens enn 2-3 ukentlige, vil du selvsagt letter klare aa finne den billigste prisen. Hos DY er du SOL hele vinteren.

Og til slutt: at folk som er vant til aa reise business eller bedre gir beng i hvordan de sitter i 10-11 timer skal du dra helt ut i Saudi oerkenen med.

Dersom jeg skulle reist fra Oslo til Florida paa ferie, hadde jeg brukt 8-9K paa aa kjoepe WT+ med BA og oppgradert til biz med Avios. Ja det koster meg 2 timer ekstra, men det blir billigere, jeg har en flat seng, skikkelig servering og service, mer enn halvparten av kvalifisering til Silver hos BA blir opptjeng + 24K poeng.
Da tror jeg vi skal være helt enige om at vi er helt uenige og at jeg tydeligvis ikke kommuniserer mine poenger tydelig.. Jeg tror personlig dette ordner seg meget bra og at både Norwegian som selskap (et svært vellykket sådan) og nordmenn (fra et ganske så vellykket land) vet hva de vil.

PS! – Jeg har vel overhodet ikke sagt at det er en supersukssess – men at de overlever godt tross alle besserwisserene som dømmer fiasko på grunn av plass, pris bla bla.

Quote:
Du er såpass nedlatende på disse stakkarene som reiser økonomi, lavpris og charter hele tiden herr 777, at jeg nesten lukter et lite kompleks? Tror også disse ”white trashene” faktisk er oppegående nok til å vite at det ikke er noe som heter ”gratis” bagasje osv (grunnlære allerede handelsgym)

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 12:24   #8
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Quote:
Jeg er enig at direkteflighter er ett viktig salgsargument, men paa langt naer saa viktig paa en flyrute som varer i 10-11 timer. Men hvorfor tror du KLM har blitt saa utrolig populaer fra Skandinavia?
Mon tro at KLM kanskje har blitt populært bla fordi direktemulighetene på langdistanse fra særlig OSL har vært crappy. Norwegian tar med små steg tak i dette og for den ikke fullt så flynerdete el sterke motstandere av velykkede flyselskap teller dette som sagt masse. Mye mer en noen tydeligvis skulle håpe det gjorde.. Med velykkede mener jeg å gå med overskudd (der gjør vel heller ikke AF/KL det så sterkt).
Old 19-04-2013, 16:06   #9
ghostern
ScanFlyer Blue

Quote:
Skal du gjere dette er det jo ein føresetnad at du har poeng til å foreta ein slik oppgradering til C. Dei som gjerne berre reiser ein gong i året har ofte ikkje det

Det er veldig bra at folk her inne kjem med sine råd og meiningar om kva som passer best for dei, men det er vel ikkje dermed gitt at andre ikkje kan ha forskjellige preferansar?

Meg sjølv, som realfagstipendiat, burde jo (forhåpentlegvis) ha relativ god kontroll på matematikkunskapane mine. Likevel tok eg ei stipendiatstilling, fullt klar over at det neppe kaster av seg økonomisk. Det var heller mi faglege interesse som overgjekk ønsket om meir løn som gjorde at eg tok den avgjersla. På same måte er det nok fleire som tykkjer det er viktigare å kunne fly direkte OSL - FLL enn evt å få betre service ein anna plass eller ei billegare reise ein tredje plass. Eit fly er tross alt eit stolsete for å kome ifrå A til B for dei fleste. Det er vel gjerne derfor at det er akkurat det Norwegian fokuserar på i mange av sine reklamer.

For meg, som er relativt flyinteressert, kunne eg gjerne flydd med ei mellomlanding viss det var billegare og ikkje mykje meir tungvint, men eg har forståelse for at mange ikkje vil dette. Norwegian sine nye langdistanseflygningar er derfor eit godt tilbod etter mi meining. Vil eg bruke det sjølv? Ja, viss prisen er relativ lik andre alternativ.
ghostern is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2013, 20:05   #10
Altitude
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by ghostern View Post
Meg sjølv, som realfagstipendiat, burde jo (forhåpentlegvis) ha relativ god kontroll på matematikkunskapane mine. Likevel tok eg ei stipendiatstilling, fullt klar over at det neppe kaster av seg økonomisk. Det var heller mi faglege interesse som overgjekk ønsket om meir løn som gjorde at eg tok den avgjersla. På same måte er det nok fleire som tykkjer det er viktigare å kunne fly direkte OSL - FLL enn evt å få betre service ein anna plass eller ei billegare reise ein tredje plass. Eit fly er tross alt eit stolsete for å kome ifrå A til B for dei fleste. Det er vel gjerne derfor at det er akkurat det Norwegian fokuserar på i mange av sine reklamer.

For meg, som er relativt flyinteressert, kunne eg gjerne flydd med ei mellomlanding viss det var billegare og ikkje mykje meir tungvint, men eg har forståelse for at mange ikkje vil dette. Norwegian sine nye langdistanseflygningar er derfor eit godt tilbod etter mi meining. Vil eg bruke det sjølv? Ja, viss prisen er relativ lik andre alternativ.
For mange her på Flyprat er en interkontinental flyvning mer enn blott et sted å sitte mellom A og B :-) Derfor tar debattene en litt annen vending her. Til det bedre, etter min mening...

Derfor er ikke alltid diskusjonene her (ser jeg) er sentrert rundt det kjedelige kost-nytte-parameteret, men inkluderer også dimensjonen kost-opplevelse. Norwegians langruteprodukt må dermed finne seg i å bli målt mot erfaringer fra velbereiste flyentusiaster som vet hva som finnes der ute.

1) Du vil bli forbløffet over hvor fort man akkumulerer poeng med tiden, og hvordan ørlite lojalitet kan gi raske gevinster.

2) (Som tidligere stipendiat selv) Jeg anbefaler deg å takke ja til alle konferanser i utlandet, og sporenstreks melde deg inn i det som finnes av fordelsprogrammer. Bekker små...

P.S. Norwegians Premium-produkt ser foreløpig ut som det er milevis bak de mange alternativene de vil konkurrere mot. Enn så lenge venter jeg på trip-reports fra bevisste forbrukere på Flyprat før jeg dropper gamle venner som BA til å lulle meg i søvn på vei hjem fra USA.

Last edited by Altitude; 21-04-2013 at 20:57.
Altitude is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules