![]() |
|
![]() |
#61 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Dette er da storm i et vannglass. Har hatt noen hundre SK flights de siste årene og antallet ganger noen ufrivillig har blitt satt igjen kan telles på en hånd.
Kjipt når det skjer men har absolutt ikke inntrykk av at SK gjør det på Amerikansk nivå. Det har skjedd meg en gang. Men jeg fikk penger til øl og da var det som det var. Hadde det skjedd i stor skala ville jeg vært enig i at det ikke er bra.
![]() |
#63 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Joda, man lærer hvilke selskap man ikke skal fly med. Hvilke selskap som gir fullstendig faen i sine kunders interesser. Og man gjør seg tanker om hvordan ensidig fokus på profitt i et selskap også sannsynligvis vil gå på sikkerheten løs. Om ikke i dag, så i morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
En rekke ganger har jeg meldt meg frivillig, men interessen har vært såpass stor og kompensasjonen er god nok til at listen over frivillige er lange. Kun en gang har jeg blitt bumped. Det var SFO-SEA og jeg fikk upgrade til F og voucher på $300 for knappe to timers venting på neste fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Sikkerhet er diskutert i mange nok tråder, så det lar jeg ligge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja det var det jeg mente. Gjelder vel og uansett hvilket land man flyr utifra. Så lenge det landet er utenfor EØS og landet man skal til er med i EØS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Poenget mitt står ved lag. Når et flyselskap, etter å ha håvet inn masse ekstra penger gjennom oversalg, bevisst og med viten og vilje VELGER å ødelegge reisen for noen av sine passasjerer for å spare småpenger, så er det åpenbart hvor selskapets fokus ligger. SAS har et valg. At de velger profitt foran tilfredse kunder, får stå for deres regning. På lengre sikt er det neppe gunstig, men slik situsasjonen er i SAS føler de kanskje ikke behov for å tenke langsiktig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg vil anta, at omtrent 99% av dere her inne, og andre som er forbannet over overbooking ved denne episoden ikke er helt klar over hva den mulige grunnen var.
I bransjen har vi noe som kalles flybytte. Og nei, SAS har ikke enhetsflåte med KUN 189 seter i alle fly ![]() Dog skal jeg ikke utelukke at dette faktisk var god gammal overbooking... Last edited by Ttech; 14-04-2013 at 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Faste summer gir ingen mening, da situasjoner som oppstår ikke er samenlignbare. Det er en vesens forskjell på det å måtte vente et par timer og det å bli nektet ombordstigning siste avgang en fredags kveld. SAS har valgt å legge seg på minimumskompensasjonen satt av EU. Jeg finner det merkelig om de ikke viser vilje til å strekke seg ekstra for å oppnå fornøyde kunder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hva flyr du da? Synes du snakket om USA, og der er det ikke mange selskaper som ikke overbooker. Det virker heller som du driver med en slags hatkampanje her enn å komme med så mye fornuftig.
![]() Norwegian og en del andre selskaper overbooker ikke, fordi de har mange avganger hvor det er så pass lenge til neste avgang og heller ikke har interline-avtaler slik at konsekvensene blir mye større enn for de som gjør det.
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg antar at folk stort sett bestiller den reisen som passer en best, og avvik fra denne planen vil ofte oppfattes negativt (selv om noen her synes å mene at det umulig kan være et særlig stort problem å bli denied boarding). Det er heller ikke slik at det faktum at flyselskapene overbooker nødvendigvis kommer kundene til gode, for prissettingen av billettene har lite med overbooking eller ikke å gjøre (men det kan ha en positiv innvirkning på inntektssiden til flyselskapet). Så pluss for flyselskapet, og stort sett minus for de som påvirkes av dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tror kanskje poenget til gygrid er at man ved å kanskje legge noe mer på bordet for å finne frivillige (f.eks. 400EUR cash i stedet for 250EUR) ville kunne finne en minnelig løsning på overbookingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det gir bedre kapasitet, og flyselskaper er jo generelt i konkurranse med hverandre (ihvertfall Oslo-London) så dermed vil prisen justere seg til laveste man kan selge og fortsatt tjene penger. Er ikke det hva du preker?
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg har blitt bumped en gang i USA, og fikk bedre kompensasjon for to timers venting enn hva SAS-reisende fikk for å måtte overnatte på Gardermoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Overbooket på PIA: Sett deg på do | Someone | Småprat | 14 | 28-02-2012 08:56 |
SAS og passsasjerhandtering (splitta frå SAS-fly sneia borti anna fly) | RYKogREIS | Småprat | 25 | 20-09-2011 09:51 |
Overbooket fly med 31 ledige plasser | SBT | Reiseforum | 2 | 15-07-2011 10:38 |
rebbok til tidligere fly hvis overbooket | karsten | Flyforum | 2 | 13-11-2007 02:04 |