Quote:
Originally Posted by Trevln
Man kan jo jaggu lure på hvor det skal enda, om ikke selskaper som Norwegian kan kalles å ha lav pris lenger. De ligger jo helt på marginene av hva som kan kalles "forsvarlig drift". Med det mener jeg ganske enkelt fremdeles anstendige vilkår for (de fleste) av sine ansatte, og fremdeles en god sikkerhetskultur i selskapet. Dere får forvrenge det utsagnet til dere blir grønne, regner med at de som vil skjønner hva jeg mener.
|
Hvordan du kan påstå at DY ligger "helt på marginene av hva som kan kalles "forsvarlig drift".(ditt sitat), fremstår for meg som litt rart. DY er et av FÅ flyselskaper som skaper overskudd, og det må vel være særdeles forsvarlig drift!
Så er vel fortsatt DY en
LCC variant, lav kostnad selskap, som igjen genererer billige billetter da de har en foretningsmodell som muliggjør dette. Feks
SAS forsøker å konkurrere med billige billetter, men driver dyrere enn DY, noe som gir røde tall, og da er det vel kanskje mer legitimt å spørre om det er forsvarlig drift....